265 Reacties

8 maanden geleden

Wij hebben hier eendjes in de buurt, eendjes voeren lijkt me voor onze dochter ook wel leuk. Maar nu heb ik gehoord dat brood niet zo gezond voor ze is. Wat voeren jullie de eendjes? Of kan je wel gewoon brood geven? 😄

8 maanden geleden

Reactie op Canna

Wij hebben hier eendjes in de buurt, eendjes voeren lijkt me voor onze doch ...
https://www.vogelbescherming.nl/actueel/bericht/mogen-we-nog-eendjes-voeren#:~:text=Bied%20de%20dieren%20variatie%20als,ze%20bij%20het%20gras%20kunnen.

8 maanden geleden

Idd een hond is ideaal. Ben nu al van 8.30 tot 11 in het bos geweest met hond en de kleine man en de middag loopje moet ook nog. Ik ga dan veel naar plekken waar de hond los kan en zoontje uit de buggy. Met droog weer pakken we tegenwoordig zoveel mogelijk de fiets, vind hij ook geweldig. Dierenboerderij is hier ook een mega succes net zoals de geitenboerderij. Speeltuintjes hebben wij hier ook erg veel en heb de tuin ook omgetoverd in een speeltuin. Denk dat mijn zoontje met alles bij elkaar met droog weer gemiddeld 5u p.d buiten is

8 maanden geleden

- alles (of in ieder geval veel)op de fiets doen - zandbak in de tuin, als het droog is een bak water er bij en anders met de plassen water in de tuin laten spelen - lekker waterdicht buitenpak, dan kunnen ze met koud of nat weer ook naar buiten - zelf ook een goed regenpak aanschaffen, dan is het heel gezellig om samen in de regen te lopen of fietsen - step/loopfiets en dan zelf lekker wandelen - oudste speelt hier ook veel buiten met buurkindjes, dus die een beetje opzoeken als ze er zijn - leuk buitenspeelgoed: takken, knikkers, ballen, emmertje, gieter, schep - zomers en met lekker lenteweer alles buiten doen: eten (picknick), slapen, spelen

8 maanden geleden

Reactie op Canna

Wij hebben hier eendjes in de buurt, eendjes voeren lijkt me voor onze doch ...
Erwten, maïs, sla, kippenvoer 😊 er is genoeg wat wel gezond is voor de eenden 😎

8 maanden geleden

Leuk topic! Hier is mijn zoontje amper binnen te houden, komt met z'n schoenen aanlopen of staat te roepen bij de achterdeur. Sinds de geboorte van z'n zusje zijn we enigzins ook gedwongen bijna de hele dag buiten te zijn omdat ze dan beide het beste en meeste slaap krijgen als ik alleen met ze ben. Zoontje in de buggy en baby in de draagdoek. Ook kijk ik uit naar t moment dat de jongste mee mag op de fiets. Dat mis ik nu heel erg als ik alleen met ze ben.. dus wandelen we nu veel. Wij zijn wel echt buitenmensen en ik zou eerlijk gezegd ook niet weten wat ik binnen moet doen met m'n zoontje. Dan slaat al snel de verveling toe. We hebben sinds een aantal maanden ook een afdak waardoor ons zoontje met regen ook gewoon lekker buiten kan spelen.

8 maanden geleden

Super leuk topic! Ik volg

8 maanden geleden

1000 uur klinkt als erg veel, maar nog erger wanneer dat aan schermtijd gelinkt wordt 😳 Ik ben veel buiten met mijn twee-jarige zoontje, heerlijk! Ik draag hem vaak voor een langere wandeling met de hond (mijn zoontje kan nog niet zo ver lopen) Op pad met de buggy (ook erg leuk voor hem om zelf de buggy te duwen) of met de loopfiets of driewieler. In de tuin zelf helpen, hij heeft zijn eigen grasmaaier, kruiwagen, schop, hark, schepjes en een kleine tractor met aanhanger. Ook in de tuin lekker picknicken. Dan wordt er ineens veel meer gegeten 😉 Op avontuur gaan. Mijn zoontje is bijvoorbeeld fan van stenen, dus we verzamelen stenen en oefenen dan om heeeeeel ver te gooien, of om ze te stapelen. Of auto’s, fietsen en vrachtwagens tellen en bij kleur benoemen. Simpel kijken naar een windmolen kan ook al dagelijks een kwartier duren, leuk een liedje erbij zingen en genieten 😊 Met regen zijn we nog aan het oefenen, dat vindt mijn zoontje helaas vreselijk. Maar dan wil hij wel op de fiets (onder de kap van de bakfiets) of na de bui lekker in de plassen stampen 💦 Het idee van naar de ondergaande zon kijken vind ik leuk, dat ga ik binnenkort eens met hem doen! Het is namelijk erg fascinerend dat de zon nog slaapt wanneer hij ‘s morgens opstaat.

8 maanden geleden

Mijn dochters vinden het vooral heel leuk om met takjes, bladeren, beestjes etc. te spelen. Hoe rommeliger (natuurlijker) de tuin of het park is, des te langer vermaken ze zich zelf. Volgende lente krijgen ze een eigen moestuintje (oudste is 4), met wat aardbeien, frambozen, cherrytomaatjes, snackkomkommers en zure besjes! Ook het speelhuisje doet het erg goed. En ook de nestschommel die heel laag hangt, zodat ze er zelf op kunnen komen. Ielm pak en regenlaarzen voor komend seizoen staan ready. Nu eigenlijk op zoek naar waterdichte, maar niet al te dikke handschoentjes. Want daarvoor komen ze dan gauw binnen, de koude handjes. Oeh en een schattig kruiwagentje, die wil ik ook nog scoren voor sinte-kerst. Beetje uitnodigend maken buiten. Trampoline zou ook wel werken, maar dat willen we eigenlijk niet. Huisdieren zoals kippen en konijnen moet je ook voor naar buiten 2x per dag, kan ook helpen

8 maanden geleden

Oh en we proberen iedere dag met redelijk weer, na het avondeten even een blokje om te gaan.

8 maanden geleden

Wij hebben een echt buitenkind. Hij wil zelfs in de regen buiten spelen. Wa ...
Hij telt nu alle zandkorrels op het strand 🤣

8 maanden geleden

Vandaag oa door dit topic maar naar de winkel gelopen. Is een klein halfuurtje enkel en kind (5 maanden) was lekker verzadigd in de prikkels bij thuiskomst.

8 maanden geleden

Vraagje aan mensen van wie hun kind veel buiten in de tuin speelt: wat doe je dan zelf? Ben je dan zelf ook buiten of gewoon binnen in het huishouden bezig ofzo?

8 maanden geleden

Reactie op Frumpsie

Vraagje aan mensen van wie hun kind veel buiten in de tuin speelt: wat doe ...
De ene keer speel ik met hem mee, de andere keer zit ik op de stoel te kijken en aan te moedigen etc, en de andere keer sta ik te koken in de keuken en kan ik hem in de gaten houden. Het verschilt dus heel erg, ligt erg aan zijn bui. Ik hoop dat hij snel zichzelf wat beter kan vermaken dat ik echt het huishouden kan doen maar zo gaat het op zich ook prima.

8 maanden geleden

Reactie op 2021Baby1

Je kunt op de website ook overzichten met activiteiten per maand downloaden ...
Ik kan dit alleen vinden in het "grote" betaalde pakket of kijk ik verkeerd?

8 maanden geleden

Reactie op Frumpsie

Vraagje aan mensen van wie hun kind veel buiten in de tuin speelt: wat doe ...
Ik ben altijd mee buiten. Soms ga ik op een stoel of kleedje zitten, soms ga ik meespelen. Of ik ben ondertussen met de hond aan het spelen. (Zoontje is ruim twee jaar)

8 maanden geleden

Reactie op Preitaart

Ik ben altijd mee buiten. Soms ga ik op een stoel of kleedje zitten, soms g ...
Ik verveel mezelf altijd zo buiten, maar vandaag toch een poging gedaan. Zoontje stoepkrijten en daarna 'onkruidsoep' maken (hij wordt niet graag vies, dus dat was een uitdaging). Ik heb een tijdje zitten volgehouden, maar ben vervolgens in de tuin gaan werken (met 32 weken zwanger niet het handigst, maar kan gewoon niet lang stil zitten). Maar zeker een uur buiten geweest en dat is voor 2 huismussen toch een flinke prestatie😊

8 maanden geleden

Reactie op Reinaa

Ik kan dit alleen vinden in het "grote" betaalde pakket of kijk ik verkeerd ...
https://www.1000hoursoutside.com/blog/2023kickoff deze had ik volgens mij

8 maanden geleden

Reactie op Frumpsie

Ik verveel mezelf altijd zo buiten, maar vandaag toch een poging gedaan. Zo ...
Goed bezig dan hoor! Ik neem ook weleens een puzzelboek of mijn e-reader mee. Zo blijf ik in de buurt, maar heb ik ook even wat voor mezelf te doen. (En de buitenlucht is voor jezelf net zo gezond als voor je kindje 😉)

8 maanden geleden

Reactie op Preitaart

Goed bezig dan hoor! Ik neem ook weleens een puzzelboek of mijn e-reader me ...
Ik wou dat ik dat kon... 😓 Mijn kind gaat echt niet zelfstandig buiten spelen terwijl ik een boek lees. Ik moet voortdurend met haar bezig zijn.