29 Reacties
6 maanden geleden
Dit hadden wij ook rond de 13 a 14 mnd. We zijn toen overgestapt naar 1 dutje! Na de lunch op bed.
6 maanden geleden
Zou proberen over te gaan naar 1 dutje. En dat drukke gedrag kan ook zijn door oververmoeidheid. Misschien wat eerder naar bed brengen?
Wij hebben ook een hele moeilijke slaper gehad. (Lees niet zelf in slaap vallen en makkelijk 5 tot 10 keer per nacht wakker zijn). Wij hebben toen de techniek uit het boek slaap voor dreumes en peuter geprobeerd. En die heeft voor ons echt super gewerkt. Ik kan haar nu zo wegleggen, nog een verhaaltje lezen en dan naar beneden gaan. Maar het oefenen was wel even een paar dagen intensief. Maar we zaten er toen zo erg doorheen dat we alles over hadden voor een momentje slaap 🙈
6 maanden geleden
Reactie op Tandenfee
Dankjewel! Ik probeer het vandaag. Hoelang duurt dat ene dutje bij jouw kin ...
Poeh dat is erg lang geleden dat dat gebeurd is (hij is nu bijna 4), maar ik geloof dat het iets van 2 a 2.5 uur was meestal. Toen later de avond met 1 dutje weer hetzelfde drama werd zijn we dat ene dutje gaan begrenzen en uiteindelijk ook weer stoppen.
6 maanden geleden
Reactie op Tandenfee
Dankjewel! Ik probeer vandaag om 1 dutje te doen. Hoelang slaapt jouw kindj ...
Oh, dat varieerde bij ons heel erg!
De overstap naar minder dutjes gaat zelden vlekkeloos, in een moeite. Dat is vaak ene dag wel, dan niet. Afhankelijk van de nacht enz.
De overgang naar 1 dutje is alweer even geleden bij ons. Maar toen hij over was, sliep hij hele lange rukken soms (half 1 tot half 4). Met 2 jaar ging hij naar peuterspeelzaal en dat duurt tot half 1. Dan viel ie bijna om. Te moe om te lunchen enz. Sliep ie pas tegen half 2. Dat het over 16 uur ging dat ik zoiets had, ga je toch wakker maken vriendje anders slaap je vanavond weer niet.
En nu gaat dat super zonder dutje, ff rusttijd na boterham.
Ze moeten eraan wennen. Terwijl ie het soms wel nodig heeft. Maar echt weigert. Slapen is voor apen. (In auto slaapt ie soms wel nog)
Hij is wel eens een enkele keer in slaap gevallen op zijn vloerkleed in zijn slaapkamer 😂🙈. Dat ik bezig ben met babybroertje. En bij ging tutten met zn knuffels op het kleed (speen ie voor boven/in bed).
Ene dag is ie om 17 uur helemaal kapot, de geen land mee te bezeiken, en andere dag geen probleem..
Idem dito met baby van 8,5 maand. Derde dutje.. ik stop er niet teveel moeite (meer) in. Maar omg dan is ie vanaf 14:00/14:30 uur wakker tot bedtijd (wat momenteel op half 7 ligt). Zo moe. Zo sneu. En soms doet ie wel derde dutje (wandelen of auto), maar vaak dus niet. De mijne hebben echt weerstand op overdag dutjes ofzo haha. Zo lang de nachten (relatief) goed zijn, vind ik het best.
Zij hebben overigens neefjes die allemaal middagdutjes deden tot ze 4 waren. Slapen tot half 9/9 uur in weekend ( als ze niet gewekt worden.)
Haha dat kennen ze hier niet hoor. Tussen 6 en 7 uur melden ze zich hoor. Maakt niet uit welke dag het is.
6 maanden geleden
En heb je haar oortje na de ontsteking nog laten checken? Als dat nog ontstoken is kan het ook slaapproblemen geven!