24 Baby logo
Zwanger worden
Zwanger worden
Vruchtbare dagen berekenen
Tips om zwanger te worden
Kinderwens & voorbereiding
Zorgverzekering kinderwens
Sluiten
Zwanger
Zwanger
Zwangerschapskalender
Uitgerekende datum berekenen
Geboorte
Baby uitzetlijst
De eerste symptomen
Zorgverzekering zwanger
Sluiten
Baby
Baby
Babykalender
Babymaten
Wanneer doorslapen?
Borstvoeding
Zorgverzekering baby
Sluiten
Babynamen
Babynamen
Meisjesnamen
Jongensnamen
Sluiten
Forum
Forum
Inloggen
Groepen
Geboorteclubs
Sluiten
Snel naar
Zwangerschapskalender
Babykalender
Babynamen
Forum
Inloggen/Registreren
Inloggen
Zwanger Forum

Inspiratie gezocht: Meisjesnaam met christelijke betekenis

Mommywishes98

4 weken geleden

Hoi allemaal, De vorige keer heeft een topic op dit forum ons geholpen met inspiratie voor een meisjes en jongensnaam. Onze zoon heeft een bijbelse naam gekregen die met een J begint. Voor een jongensnaam hebben we deze keer ook genoeg inspiratie, maar we zoeken nog ideeën voor een meisjesnaam. De meeste echt bijbelse meisjesnamen kennen we inmiddels wel. Toch zouden we het mooi vinden als de naam een christelijke betekenis of tintje heeft. Dit zijn namen die we hebben overwogen, maar die toch nét niet helemaal goed voelen: Manou – afgeleid van Manuel (“God is met ons”). Dit was de meisjesnaam bij ons zoontje, maar we spreken hem allebei anders uit. Fiene – vinden we prachtig, maar het wordt ook veel gebruikt in het dialect van mijn schoonfamilie. Veerle – mooie betekenis (geloof/waarheid), maar geen christelijke roots en op dit moment best populair. Daneé – mooie naam, maar er zijn zoveel verschillende schrijfwijzen. Ruth – mooie bijbelse naam, maar er zijn helaas vervelende rijmwoorden. Elim – mijn favoriet, maar mijn man vindt dat hij te veel op mijn eigen naam lijkt. Luze – betekent licht, heel mooi. Mijn man vindt Lucie leuker, maar die spreekt mij niet zo aan. Merit – afgeleid van Christ merit (verdienste door Christus). Prachtige betekenis, maar mijn man kan er niet aan wennen. We kennen ook nog best wat J-namen die we mooi vinden, maar liever kiezen we nu een naam met een andere beginletter, omdat ons zoontje al een J-naam heeft. Wie heeft er ideeën voor een meisjesnaam met een christelijke betekenis of tintje? 😊

Zwanger

babynamen
1
Ontdek nog meer via de 24baby app
Volg ons
Over onsContactAdverterenPrivacybeleidHuisregels24baby.be
© 24baby.nl b.v.