29 Reacties

20 dagen geleden

Bij ons als volgt Ze slaapt in de cosleeper aan mijn kant van het bed. Als we naar bed gaan slaapt ze snel in, knort nog wel wat maar geen gehuil. Overdag in de box is dat bijvoorbeeld moeilijker. Ik denk dat ze het donker ziet als echt tijd van slapen. Slaapt onder een dekentje. Ik slaap goed. Bij mijn eerste had ik veel meer het gevoel dat ik moest checken. Nog geen bed routine. Behalve boven voeden voor het slapengaan, overdag gewoon beneden. Ze slaapt s nachts goed, wordt rond 2 of 3 u wakker voor een voeding en we staan rond 07.30 op met ons andere zoontje.

20 dagen geleden

Cosleeper Slaapt redelijk snel Love to dream swaddle Ik slaap prima. Nu met tweede kindje veel minder angst en minder onzeker. Ik check soms of ze nog ademt maar dat is misschien 1x per dag😂 Savonds ligt mijn dochter vaak bij mij te slapen of in de kinderwagenbak naast mij op de bank. Tegen 21:30 gaan we naar boven, verwarm ik de cosleeper en slaapzak met een kruik. Daarna geef ik borstvoeding en tussen de voedingen verschoon ik, doe ik slaapzakje vast aan en dan tweede borst wordt ze lekker slaperig en leg ik haar weg (meestal met speen, soms zonder). En dan gaat ze vaak snel slapen.

20 dagen geleden

- co sleeper - vaak hulp nodig. Wiegen - draagzak - voeden of kinderwagen - dekentje (slaapzak wil ik wel proberen voor het inslapen) - redelijk zelf slapen. Slaap met oordoppen in zodat ik zn gekreun en lawaai niet hoor. Ik hoor zn huilen natuurlijk wel. - proberen na 19uur hem in bed te leggen. Echt ritueel nog niet aan de orde..heeft wel een eend met white noise.

20 dagen geleden

Reactie op Simone2205

Bij ons als volgt Ze slaapt in de cosleeper aan mijn kant van het bed. Al ...
Hier wil hij ook niet in de box liggen! Heb het idee dat hij hier ook beter doet in het donker.. maar volgens mij kan dat nauwelijks nu al haha

20 dagen geleden

Reactie op Rjt2022

Hier wil hij ook niet in de box liggen! Heb het idee dat hij hier ook beter ...
Geen idee inderdaad. Lijkt me ook vroeg . Ben wel blij dat ze in de avond goed gaat slapen!

19 dagen geleden

Reactie op Rjt2022

- co sleeper - vaak hulp nodig. Wiegen - draagzak - voeden of kinderwagen ...
Dit exact, alleen een beer ipv eend 😂

19 dagen geleden

Ze slaapt alleen op mij, zowel overdag als s nachts. Geen routine & slaap zelf slecht 🤣🫠

19 dagen geleden

Onze dochter slaapt in de co-sleeper. Ze slaapt de ene keer goed in en de andere keer moeten we haar in slaap wiegen. Ze slaapt onder een laken met wafeldeken. Bedje is altijd voorverwarmd. Dit zorgt ervoor dat ze in haar bedje wilt liggen. Ik check haar niet. Alleen als ze onverwachte kreun/huil geluiden maakt. Routine: Bv geven en als ze in slaap valt 15 min laten liggen en wachten tot ze in haar diepe slaap zit. Hierna leg ik haar in haar bed. White noise aan en licht uit. Als ze om de 1 of andere reden wakker wordt dan pak ik haar op en loop ik wiegend door het huis tot ze weer in slaapt valt.

19 dagen geleden

Reactie op MBBB.

Dit exact, alleen een beer ipv eend 😂
Gelukkig.. haha CB zei dat ik moest oefenen met zelf in slaap vallen. Ja zou voor ons ook heel makkelijk zijn maar pff hoe oefen je zoiets dan haha. Laten liggen en overstuur laten worden? Want dat is wat hier gebeurd . Heb wel de pacco inbskerdoek besteld. Wie weet gaat dat helpen

18 dagen geleden

Reactie op Rjt2022

Gelukkig.. haha CB zei dat ik moest oefenen met zelf in slaap vallen. Ja zo ...
Advies in het ziekenhuis: Paco inbakerdoek, moe maar wakker in bed leggen, speentje in het mondje (mocht je deze gebruiken), white noise aan, hand op het hoofdje houden voor geborgenheid, mocht de baby dan toch nog gaan huilen dan met een hand op het buikje een beetje schudden. Mocht de baby dan in slaap vallen dan een voor stoppen. Eerst stoppen met schudden maar hand op de buik houden, dan hand op de buik weg halen en als laatste hand op het hoofdje weg halen. Hier werkt het top. Onze dochter van 4 weken valt met ondersteuning van ons vanzelf in slaap in het bedje

18 dagen geleden

Wakkertijd is overigens 45-60 minuten voor een baby van 4 weekjes. In deze tijd doe je de verzorging, het voeden en spelen. Binnen deze tijd dan ook wakker maar moe in bed leggen

18 dagen geleden

Reactie op Rjt2022

Gelukkig.. haha CB zei dat ik moest oefenen met zelf in slaap vallen. Ja zo ...
Mooi gezegd van het CB, maat dat geldt nu nog niet hoor! "Zodra je kindje wat meer geland is, meestal zo ongeveer na 6 – 8 weken, kan je starten met een kort ritueeltje. Vanaf 4 maanden worden rituelen belangrijker." Zo kan ik het me ook herinneren van onze eerste! Onze meid valt nu grotendeels in slaap na voeding in mijn armen. Dan in haar voorverwarmde wieg naat mijn bed en white noise boxje aan (soms ook speen, wil ze niet altijd). Overdag slaapt ze veel op ons: hechting en geborgenheid vind ik heel belangrijk! Als mijn man straks weer aan het werk gaat, ga ik proberen haar ook in de draagdoek te laten slapen!

18 dagen geleden

Bedankt voor je bericht! Je gaat toch ergens weer twijfelen he.. maar als mijn man aan het werk gaat zal ik hem ook vaker dragen want tijd om hem in slaap te helpen heb je niet. Plus het is idd goed voor de hechting!

18 dagen geleden

Reactie op Rjt2022

Bedankt voor je bericht! Je gaat toch ergens weer twijfelen he.. maar als m ...
Moest ook nog denken aan een bericht in de geboortegrond van destijds, daar had iemand -echt heel schattig- het woord "ritueel" heel serieus genomen: die wilde elke avond haar baby in bad doen met lavendelgeur en kaarsjes aan 🥰. Voor haar was het een eye-opener dat dat ook kan betekenen: verschonen, slaapzak aandoen en in bed leggen met ruis🤭

18 dagen geleden

Hij slaapt in de co-sleeper naast mij. Na de voeding houden we hem nog 15-20 min een beetje hoog zodat het goed kan zakken. Daarna gaat hij lekker zijn slaapzakje (puckababy piep) in. Hij ligt s’avonds altijd helemaal in diepe slaap na de voeding dus ik kan hem zo weg leggen. Wij slapen steeds beter, komt zo pas 5 uur later voor een voeding. Soms word ik wakker omdat hij veel geluidjes maakt.

18 dagen geleden

Reactie op Jetje03

Hij slaapt in de co-sleeper naast mij. Na de voeding houden we hem nog 15-2 ...
Is die puckababy piep voldoende of moet er nog dekentje overheen? Heb hem ook besteld😊

18 dagen geleden

Hier slaapt ze vanaf dag 1 in eigen ledikantje op eigen kamer. Slaapt alleen als ze net een flesje heeft gehad en echt alllllle boertjes eruit zijn. Ze ligt ingebakerd en onder een dekentje En alleen 1x gecheckt of ze nog ademde toen ze ineens 5uur tussen de voedingen liet 🤣 maar dat was een unieke nacht de afgelopen 2 weken. Verder netjes tussen de 3 en 4uur dus ik kan tussendoor ook een beetje slapen

18 dagen geleden

Reactie op Lovestory

Is die puckababy piep voldoende of moet er nog dekentje overheen? Heb hem o ...
T ligt er een beetje aan wat je baby ook aan heeft en je temp. op de slaapkamer. M’n kraamzorg adviseerde gewoon een dekentje met lakentje er half over te leggen en dat gaat prima! Mijn baby slaapt overigens gewoon in eigen kleertjes, trui met korte mouw romper er onder of dun shirtje met lange mouw romper. Hoop dat je hier wat aan hebt :)

18 dagen geleden

Onze dochter slaapt ‘s nachts in de co-sleeper naast ons bed (overdag in een ledikant op haar eigen kamer). Ze slaapt in beide bedjes onder een deken. Ik denk nu wel over een slaapzak, maar lastig welke en hoe etc. We hebben niet echt een vaste routine, maar in de nacht slaapt ze gelukkig goed in. Overdag wisselt het, de ene keer wel maar soms gelijk huilen. Ze ligt het liefst dan op papa of mama. Ik slaap op zich redelijk, maar wel korte stukjes steeds

17 dagen geleden

Voor alle onzekere mama's: Hier een baby van 2 weken. Ze slaapt al 2 weken op mijn borst, want de co-sleeper gaat ze in huilen en ik heb nog een peuter in bed liggen. Soms lukt het heel even om haar weg te leggen in de co-sleeper, maar de omstandigheden moeten perfect zijn. Overdag slaapt ze soms wel langer in haar box. Mijn 1e kind was een drama met slaoen en dat is uiteindelijk helemaal goed gekomen met vaste routines op wat oudere leeftijd. Dat vertrouwen heb ik er nu dus ook in. Ze hebben ook nog 80 jaar de tijd om zelf in slaap te vallen, dus dat 1e jaar help ik wel even🥰