9 Reacties
5 maanden geleden
Ik leg m’n zoontje aan tot die zelf stopt, soms heeft die indd naar 10 min weer honger leg ik hem weer aan tot dat die echt genoeg heeft gehad. Het is warm dus hebben ze meer dorst. Met bv kun je je kind niet over voeden dus ik zou zeggen gewoon aan leggen op aanvraag van je kleintje.
5 maanden geleden
Ik blijf meestal aanbieden tot ze wat melk teruggeeft, zolang ze er om vraagt. En wil ze dan nog steeds zuigen, dan krijgt ze een speen.
5 maanden geleden
Als je goed kijkt, kun je vaak wel verschil zien tussen sabbelen en drinken (drinken is echt met kaak, sabbelen alleen mond). Als onze kleine meid klaar is met drinken, heeft ze vaak zuigbehoefte, dan krijgt ze een speen.
Ons zoontje had destijds iin het ziekenhuis echt liggen spenen (het kon geen kwaad om zo lang te "voeden", zeiden ze toen) en dus tepels super gevoelig daarna. Dat niet meer! Wat hier trouwens ook goed werkt is 1 borst, verschonen, dan de tweede borst als toetje. De kant van die tweede borst doe ik een armbandje om: volgende voeding begin ik met die!
5 maanden geleden
Ik heb ons zoontje ongeveer 20 min aan de borst (10 min per borst). Als hij klaar is valt hij vaak in slaap en sabbelt ook veel ipv dat ik hem echt hoor slikken. Dan stop ik gelijk, want van dat sabbelen kan je ook kloofjes krijgen. Als hij nog zuigbehoefte heeft, krijgt hij een speen.
5 maanden geleden
De eerste dagen heb ik hem, in het kader van voeden op verzoek 🤷🏼♀️, ook lang laten drinken, totdat de kraamverzorgster aangaf dat max 15-20 min per borst echt genoeg is omdat het anders je tepels kost. Als hij na 2x 15-20 min nog zoekende is, dan een speentje aanbieden ivm de grote zuigbehoefte.
Nu, ondertussen 6 weken verder, stopt hij vaak vanzelf. Vaak na 10 minuten per borst, soms na 18, soms na 6 al.
Wij geven borst 1, verschonen, borst 2.
Daarna weer borst 2, verschonen, borst 1.
Soms is het wat rommeliger met tussendoor een troost borst, of een poepluier tussendoor.
Vertrouw op je lichaam en kijk bij vragen of onzekerheden echt op de site van La Leche League :
https://www.borstvoeding.nl/