16 Reacties

5 maanden geleden

Hoe oud is jullie kindje?

5 maanden geleden

Reactie op Jootje91

Hoe oud is jullie kindje?
3 weken

5 maanden geleden

Ohh.. heel herkenbaar van onze eerste dame. Onze tweede dochter is zo'n ander type (wel makkelijk, overal en lang slapen - meestal even wiegen of een pink en ze is vertrokken). Dat terwijl m'n andere dame alleen maar of in de wagen of in de draagzak of op ons wilde slapen. Ik vond het mega pittig en was wel eens jaloers op een vriendin met een "makkelijk" kind. Maar ik deed niets anders dan nu. Kortom, je doet niets verkeerd!! Vraag vooral hulp in de vorm van mensen die eten koken, je zoontje een uur willen vasthouden etc. Het wordt met de tijd echt beter!

5 maanden geleden

Reactie op Sunny D

Ohh.. heel herkenbaar van onze eerste dame. Onze tweede dochter is zo'n and ...
Hier sluit ik me helemaal bij aan. En wat ik ook wel deed was mezelf inbouwen in kussens, zodat de baby veilig op m'n borst kon blijven liggen en ik toch zittend wat kon slapen. Heel veel sterkte, want dit is pittig..

5 maanden geleden

Heel herkenbaar (helaas). Ons eerste kindje was ook zo. Wilde constant bij ons zijn. Sliep overdag helemaal dramatisch slecht. Het is echt normaal bij sommige kindjes, maar wel heel zwaar. Probeer het soort van te accepteren en het goed te verdelen. Schakel evt overdag fam in zodat je een beetje kunt rusten. Bij ons duurde het nl tot ong 5-6 maanden🫣

5 maanden geleden

En inbakeren? Zou dat helpen?

5 maanden geleden

Onze dochter is een soort koala momenteel (4 weken). Slaapt je zoontje wel bij jullie of in de draagdoek/zak? Dat doen wij. En verder ga ik ook wel eens met mijn dochter op ons grote bed liggen en slapen we samen. Of ze ligt op mij 😊

5 maanden geleden

Fijn dat ik de enige ben helaas… hij slaapt idd op mij. Alles voor de kleine zeg ik dan maar… het komt toch wel een dag goed, toch?

5 maanden geleden

Ik herken het heel erg. Sinds gisteren heb ik hem op zn buik gedraaid en bam hij slaapt. Niet wat ik wil maar het scheelt zoveel frustratie en tijd. S avonds en snachts wel op zn rug en iets meer strijd maar ik wil hem dan nog niet op zn buik hebben

5 maanden geleden

Herkenbaar van zowel m’n eerste als m’n tweede nu. Vreselijk, helemaal met een peuter die rondloopt.

5 maanden geleden

Reactie op Rjt2022

Ik herken het heel erg. Sinds gisteren heb ik hem op zn buik gedraaid en ba ...
Overdag testen met een aerosleep matras of iets dergelijks zoals dat, en als de baby zijn nek goed kan draaien , zou ik lekker op de buik laten slapen Mijn 2e en 3e zijn allebei vanaf de kraamweek al buikslapers . Maar ik begrijp dat dat spannend is, en niet iedereen het durft

5 maanden geleden

In de wandelwagen zit vaak zo'n matrasje overigens, die kan je gebruiken om te testen!

5 maanden geleden

Bedankt voor alle tips. En erg jammer dat het herkenbaar is voor een aantal, maar ook fijn om te weten dat we niet alleen zijn… dit komt ook goed! Geduld….

5 maanden geleden

Reactie op Steffie 83

En inbakeren? Zou dat helpen?
Geprobeerd, helaas niet!

5 maanden geleden

Reactie op Anoniem0852

Geprobeerd, helaas niet!
Balen! Bij mijn 1e dochter hielp inbakeren ook niet. Ze werd er boos van. Uit pure wanhoop kwam ik er achter dat: - meer dan een uur lopen met de wandelwagen ze wel doorsliep wanneer ik thuis was - meer dan een half uur in de draagzak en daarna in de Nuna leaf parkeren. Daar sliep ze dan ook een half uur in door. Hoop dat je ook steeds meer van dit soort eigen momenten kan creëeren

5 maanden geleden

Ik denk dat je een velcro baby hebt: Velcro babies are newborns and infants who are unusually clingy, don't want to be put down and will fuss until they're reunited with their favourite person―mum. Miss een doekje bij je borst zetten en bij de baby leggen als je hem op bed legt zodat hij jou geur ruikt, een draagzak aanschaffen als je die nog niet had. Het komt in ieder geval goed🤲🏼