10 Reacties

5 maanden geleden

Hallo, Bij mij dochtertje van bijna 4 weken precies hetzelfde. Ik lees mee

5 maanden geleden

Ja, hier (bijna 5 weken) gebeurt dat ook regelmatig!

5 maanden geleden

Hee, bij mijn dochterje van 1,5 week oud gebeurd het ook!! Ben ook benieuwd wat is!

5 maanden geleden

Hier ook soms. Dat piepen is net de coördinatie van de stembanden die moeten schakelen tussen slikken en ademen. Zulke piepgeluidjes hoor(de) je soms ook bij drinken, zeker als ze nog maar net geboren zijn. Ik herken de reactie van snel overeind houden, al zijn het de stembandjes en krijgen ze gewoon lucht!

5 maanden geleden

Onze zoon verslikte zich regelmatig. Sindsdien voeden wij hem op zijn zij en nu verslikt hij zich niet meer. Ook nuttig voor niet te vroeg geboren kinderen ! https://www.tergooi.nl/patienteninformatie/leren-drinken/

5 maanden geleden

Yes hetzelfde bij onze bijna 6 weken oude dochter. Echter hield ze ook haar adem een paar tellen in en door het CB zijn we door gestuurd naar de kinderarts. Verslikking hoort er af en teo bij maar bij ons was het bij iedere voeding meerdere keren. We hadden al meerdere fles merken en spenen geprobeerd + zijwaards voeden. Niks helpt maar we mogen met een logopediste aan de slag om de mond motoriek wat beter te trainen. Hopelijk werkt het een beetje. Wij bliezen bij een adem stop in het gezicht zodat onze dochter schrikt. Dan hersteld ze zich prima en kon ze weer door drinken. Toch akelig…

5 maanden geleden

Sinds wij voeden met de zijligging verslikt ze zich veel minder.

5 maanden geleden

Ja dit gebeurt ook elke dag wel eens bij mijn dochter, vooral wanneer ik recht op zit, liggend vrijwel nooit!

5 maanden geleden

Herkenbaar! Nu schrik ik er wat minder van dan bij ons eerste kindje, maar het blijft akelig klinken. Ik denk dat ze het ook zelf wel oplossen als we ze niet rechtop houden..? Hier is het trouwens wel altijd tijdens of na een voeding. Bij jou ook?

5 maanden geleden

Reactie op Meisjesmamma

Herkenbaar! Nu schrik ik er wat minder van dan bij ons eerste kindje, maar ...
Ja, hier ook vaak na een voeding.. soms ook wel al even erna. Ik denk ook dat ze het zelf kunnen oplossen, maar het blijft een naar geluid.