Mijn baby is nu een goede 3 weken oud en ik heb het idee dat de borstvoeding nog steeds niet goed op gang komt. In de kraamweek al begonnen met kolven na een voeding om dat de voeding erna extra bij te geven met een fles omdat de groei achterbleef, toen kolfde ik gemiddeld 30 ml in totaal waarvan ik begreep dat het best veel is voor de kraamweek. Vanaf 2 weken ongeveer heeft ze meer dan een week alleen maar willen drinken, bijna non stop de hele dag. Op het begin dacht ik dat dit regeldagen waren, maar ik kan mij niet voorstellen dat dit zo lang zou kunnen duren. Omdat we echt merkten dat ze hongerig was gaven we aan het einde van de dag nog een extra fles met gekolfde melk en/of kunstvoeding totdat ze geen hongersignalen meer gaf, dan konden we haar zelfs 110 ml extra geven! Nu sinds 2 dagen hebben we maar weer de techniek van de kraamweek gepakt met voeden en daarna bijvoeden met wat ik heb gekolfd, maar gisteren kwam ik pas na 3 kolfsessies op 40 ml in totaal terwijl ik niet het idee had dat ze effectief aan de borst dronk. We hebben toen dus extra kunstvoeding bijgegeven bij die voedingen. En ‘s avonds had ze nog steeds honger en is er weer 110 ml bijgegaan, terwijl ze dus al de hele dag aan de borst en extra flesjes heeft gehad.
Er is al een lactatiekundige langs geweest en heb het ook op cb besproken, maar omdat ze wel veel plas en poepluiers heeft maken zij zich geen zorgen en krijg ik alleen maar het advies om haar veel te blijven aanleggen. Maar dat doe ik nu 1,5 week zo’n beetje en ik heb eerder het idee dat mijn productie terugloopt in plaats van meer wordt. Het is nu ook zo dat als ze wakker wordt ze gelijk begint te huilen in plaats van eerst hongersignalen geven. Als ik haar dan aan de borst neem begint ze gelijk gulzig te drinken. Haar drinksessies kunnen trouwens ook zo een uur duren en stoppen doordat ze in slaapt valt. Als ik haar dan probeer weg te leggen wordt ze weer wakker en wilt ze weer drinken, waardoor ik haar de hele dag vasthoudt en aan de borst heb, om haar wel voldoende te laten slapen.
Ik wist dat borstvoeding zwaar zou zijn, maar dit is bijna niet meer vol te houden. Zijn er meer met een vergelijkbare start van de borstvoeding die misschien tips hebben?