Ik vroeg me af of hier nog meer mama’s zijn die fulltime kolven.
Mijn zoontje is geboren met 37+4 en kreeg eerst alleen live borstvoeding. Op de zevende dag was hij afgevallen en de nieuwe kraamverzorgster die ik toen kreeg, constateerde dat hij niet effectief dronk aan de borst. Ik heb een snelle toeschietreflex, waardoor hij de eerste dagen wel genoeg binnenkreeg. Moest daarna bijvoeden, dus ben gaan kolven. Ik leg hem nog 2/3 keer per dag aan en dan drinkt hij ook en dat gaat steeds beter. Maar kolf nog wel steeds alle voedingsmomenten en geef hem de voeding verder dus in de fles. Hij is nu in een week tijd 300 gram aangekomen!
Hopelijk gaat hij de borst nog goed effectief leren drinken, maar anders ben ik van plan om voorlopig fulltime te blijven kolven. Zijn er meer mama’s die fulltime kolven en dit willen blijven doen?