24 Baby logo
Zwanger worden
Zwanger worden
Vruchtbare dagen berekenen
Tips om zwanger te worden
Kinderwens & voorbereiding
Zorgverzekering kinderwens
Sluiten
Zwanger
Zwanger
Zwangerschapskalender
Uitgerekende datum berekenen
Geboorte
Baby uitzetlijst
De eerste symptomen
Zorgverzekering zwanger
Sluiten
Baby
Baby
Babykalender
Babymaten
Wanneer doorslapen?
Borstvoeding
Zorgverzekering baby
Sluiten
Babynamen
Babynamen
Meisjesnamen
Jongensnamen
Sluiten
Forum
Forum
Inloggen
Groepen
Geboorteclubs
Sluiten
Snel naar
Zwangerschapskalender
Babykalender
Babynamen
Forum
Inloggen/Registreren
Inloggen
Geboorteclubs Geboorteclub april 2026

Sensitieve baby

LuckyClover

3 uur geleden

Hoi papa's en mama's, mijn man en ik zijn op zoek naar ervaringen en eventueel tips. Wij zijn in april trotse ouders geworden van ons zoontje (4 weken). Vanaf de 2de week begon ons kleintje veel te huilen. De bevalling was lang en pittig, wellicht heeft dat erin meegespeeld. Onze kleine man is heel snel van streek en schiet dan van 0 naar 100. We hebben daarom helaas maar weinig rustige 'bonding' momenten met hem. Het merendeel van de tijd is hij aan het huilen en het helpt dan het best om hem op onze knieën te wiegen en heel hard "shh" in zijn oor te 'roepen' (over het huilen heen). Alleen dat haalt hem dan uit zijn verdriet. Dit voelt voor ons heel naar en niet liefdevol. Het lukt hem niet om rust te vinden in onze armen, dan protesteert hij ook. We zijn naar de osteopaat geweest en die gaf aan dat hij een heel sensitieve en alerte baby js, dat hij te snel over zijn eigen moeheid gaat en veel rust en slaap nodig heeft. Natuurlijk hebben alle babies dat, maar onze zoon zit volgens de osteopaat continue in een overlevingsmodus. Een medische oorzaak van zijn onrust zal er niet zijn volgens de osteopaat. Het voelt voor mij in ieder geval alsof ik faal als zijn moeder. Ik word stik jaloers op moeders die ik lekker zie knuffelen met hun baby en rustig op een terrasje zitten met ze. Rustig samen knuffelen en elkaar leren kennen zit er vaak niet in. Ik maak me zorgen om de hechting en maak me zorgen om later. Is dit herkenbaar voor anderen? Hoe was jullie ervaring? Ik heb alle tips inmiddels wel geprobeerd. Ik ben vooral op zoek naar lotgenoten of mensen die dit herkennen bij hun kinderen en hun ervaring. En hoe bond je toch met je kleintje (en hij met ons)in zo'n situatie?

Geboorteclub april 2026

2
Ontdek nog meer via de 24baby app
Volg ons
Over onsContactAdverterenPrivacybeleidHuisregels24baby.be
© 24baby.nl b.v.