282 Reacties

4 maanden geleden

Eindelijk een plek om te klagen😂😂 ik word dus echt licht en soms zwaar geïrriteerd van de stereotyperende zinnetjes die je van mensen om je heen hoort. Soms wil ik gewoon even zeggen dat ik me flink beroerd voel, zonder gelijk terug te horen: ‘ach het hoort er allemaal bij’ of ‘niet zo aanstellen, ik deed dit allemaal en had ook nog twee jonge kinderen’ hetzelfde toen ik net mijn gemiste miskraam had en mensen zeiden: ‘ gelukkig kan je zwanger worden’ of ‘ ach je moet maar zo denken, het was nog maar heel klein’ Zo, ik heb even gemopperd

4 maanden geleden

Heb je even?! Hahaha🤣 maar wat ik vooral aan mezelf merk… dat ik heel snel van 0 naar 100 kan gaan. Dat terwijl ik normaal echt veel te lief ben. En denk “laat maar” ik zeg maar niets. Ik zie het als “ik kom eindelijk voor mezelf op” het flapt er al uit voor ik nagedacht heb. Zo zat ik van de week mijn avond eten te eten. En ik pakte wat mayonaise erbij. En word er door je man gezegd “weet je hoe slecht dat is?!” (Ik ben zelf totaal geen snoepkont, hij wel) dus ik flapte er meteen keihard uit: “ NEE AL DIE KOEKEN EN KNOEPJES DIE JIJ HEEL DE WEEK EET WAAR IK NIETS VAN ZIE?! DAT IS WEL LEKKER GEZOND WIL JE ZEGGEN?! LAAT MIJ LEKKER MIJN MAYO ETEN!!!!! Kwaad dat ik was!!! En hij zei niets meer haha. Zit ik in de auto, geef ik iemand voorrang die van links komt… kijken ze mij kwaad aan. Nou ik was in staat om ze achteraan te rijden en aan te spreken!!! Krijg je voorrang is het nog niet goed!!! Normaal ben ik best een emotioneel persoon. Maar heb dat echt totaal niet nu ik zwanger ben. Ik ben alleen maar snel boos en geïrriteerd. Dus sommige mensen die ik vertel dat ik zwanger ben… je helemaal jankend omhelsen. Denk ik echt wat doe je, doe normaal🤣 Terwijl het eigenlijk heel lief is… maar ik sta er nog van te kijken hoeveel mensen om je nek vliegen die je eigenlijk niet goed kent. Ons eerste kindje is namelijk in de corona tijd geboren… dus alles is nu echt anders. Mensen die je niet kent die aan je buik gaan zitten of ook omhelzen en feliciteren. Ik vind het allemaal een beetje gek🙈 Of… (ik ben nu 9 weken) dat ze zeggen nou je bent al dik! Euuuh… WAT?! Zo heb ik ook echt al ruzie gemaakt terwijl ik dat echt nooit zou doen. Maar handel dan uit emotie door de hormonen. En probeer nu toch eerst even adem te halen en soms pas de dag erna op een appje te reageren. Gelukkig heeft een vriendin mij het vergeven nu ze weet dat ik zwanger ben. Ik zei “ik was echt niet mezelf” en dat begreep ze nu ook. Ze zei: het geeft niet, kom op! Je bent zwanger! En achteraf denk ik… joh… laat lekker gaan… waar maar ik mij druk om… maar op de een of andere manier is dat zoon sterk gevoel wat dan omhoog komt… alsof je bloed naar je hoofd stijgt. En je meteen op ontploffen staat. Ik denk dat het een soort van bescherming is voor jezelf en de baby ofzo dat je dan wat feller bent? Ze laten mij vaak ook gewoon uitrazen… en dan zie ik het al aan iemand en dan zeg ik nog “ ja nou?! Het is toch zo?!🤣

4 maanden geleden

Pff ik heb best al een fel karakter van mezelf maar die zijn 100 keer verergerd nu lijkt het wel😂😂Mijn arme man. Hij weet niet wat die met mij aan moet. Dit is ons eerste kindje maar 3e zwangerschap in een jaar. Die man maakt het hele jaar al gekke hormonen van mij mee. Echt sneu🤣😭en om de domste dingen kan ik ook ineens super verdrietig van worden dat ik gewoon ga huilen. En ik heb echt ook lichamelijk overal last van lijkt het. Ik ben best wel dun en voel me hele lichaam gewoon veranderen, groeipijn bandenpijn haha. En natuurlijk de kwaaltjes van het misselijk en moe zijn. Maaar, buiten deze ‘aanvallen’ om geniet ik er wel echt heel erg van en kan ik ook wel lief zijn haha.

4 maanden geleden

Nou ik heb vandaag een gadver dag. Alles is stom. Voel me boos zonder reden. Bah!! Gelukkig nog wel gezellig met mijn dochter. Gek hoor dat ik dat dan wel kan, maar de rest van de wereld moet even niet te veel proberen hahaha. Ook deze week voor het eerst weer misselijk. Ik was vergeten hoe rot dat voelt de hele dag door.

4 maanden geleden

Ik was vanacht echt misselijk, en mijn man moest eruit om te gaan werken. Ging ie even boven op me liggen zo van ik ben je zwaarte deken(doen we wel vaker😂) maar deze keer kon ik dat echt niet hebben en was ik zonder dat ik het doorhad echt super geïrriteerd 😂

4 maanden geleden

Yes klagen. Serieus waarom stinken mensen in de supermarkt zo? Ik ben de hele dag misselijk en gisteren op missie voor wat pitabroodjes, maar voor ik daar was 🤢🤢🤢 Parfum, te veel aftershave, sigaretten/sigaar lucht. Ik vind iedereen om te kotsen op het moment🙈

4 maanden geleden

Net een meisje bij de kassa van de AH. Kan geen goedemiddag van af, vraagt of zegt vervolgens: "Bon". Waarop ik herhaal: "Wilt u de bon erbij mevrouw?" Zegt het meisje: "dat zeg ik toch: Bon!" Dus ik zeg iets te uitdrukkelijk bij het weg gaan: "Fijne dag zeg je dan"! Waarop ze reageert en zegt: "Doei" "Pardon, heb niet met je geknikkerd met je doei!"

4 maanden geleden

Reactie op LR87

Net een meisje bij de kassa van de AH. Kan geen goedemiddag van af, vraagt ...
Ik weet niet welke AH dat was, maar bij ons in de woonplaats is die mentaliteit ook zo bij de AH Zie het vaker in die filialen😂 overigens ook bij 50+ personeel daar

4 maanden geleden

Reactie op Wensmama90

Yes klagen. Serieus waarom stinken mensen in de supermarkt zo? Ik ben de he ...
Pfff ja dit he! En bij onze ah staan altijd 5 mensen voor de deur te paffen, kan die geur echt niet aan op het moment 🤮

4 maanden geleden

Reactie op LR87

Net een meisje bij de kassa van de AH. Kan geen goedemiddag van af, vraagt ...
Omggg hahahaaa ik ga stuk. Wat verschrikkelijk dat gedrag.

4 maanden geleden

Reactie op Nathalie 0419

Ik was vanacht echt misselijk, en mijn man moest eruit om te gaan werken. G ...
Hahaha dat doet mijn man ook geregeld. 😂 kon het laatst ook niet hebben, want mn borsten doen zeer man.😵‍💫

4 maanden geleden

Die mensen die de hele tijd zeggen “maar vroeger….” Jeeeeetje!! Bij sommige dingen kan ik het echt begrijpen maar ga gewoon mee met de tijd. Er is niet voor niets minder wiegendood hoor betsie met je maar vroeger… 😮‍💨 Soms durf ik amper nog verhalen te delen omdat ze het gelijk onzin vinden allemaal.. want ja, vroeger was dat er ook niet. 😂

4 maanden geleden

Reactie op Nonamanis96

Pff ik heb best al een fel karakter van mezelf maar die zijn 100 keer verer ...
Haha hier precies zo. Zo voelen de mannen ook nog dat ze er iets meer voor moeten doen dan die 2 minuten denk ik maar 😂😂😂 grapje!! Maar nee, die hebben wel wat stellen met de hormonen. Hier in huis ook haha. Op dat moment voelt het echt alsof ik redelijk ben he, ff later pas besef ik dat het de hormonen zijn. 😂

4 maanden geleden

Reactie op ChristelvAc

Haha hier precies zo. Zo voelen de mannen ook nog dat ze er iets meer voor ...
Haha ik voel me schuldig dat ik de meeste dagen geen eten kan koken. Daar word ik een beetje gestrest van, en dan ga ik lelijk doen😂 dus later heb ik m gezegt dat ie de komende tijd meer voor zichzelf moet zorgen🤞

4 maanden geleden

Jaa ik wil ook graag even klagen 😄 Ik ben zooooo moe. Morgen weer aan het werk. Ik sta voor de klas. Ik zie er al tegenop dat de wekker om half 7 gaat. Laat staan een hele dag actief zijn. Ik vraag me af hoe ik dit ga volhouden 😴

4 maanden geleden

Reactie op ChristelvAc

Die mensen die de hele tijd zeggen “maar vroeger….” Jeeeeetje!! Bij sommige ...
Zooooo herkenbaar!!!! Wacht maar tot de baby geboren is… dan word het nog erger!!! Had ik namelijk met de eerste… het bemoeien ook met borstvoeding geven. “Moet ze nou al weer drinken?” “ heb je wel genoeg voeding dan?” En na 3 maanden al: “ geef je nogsteeds borstvoeding?!” Alsof dat raar is ofzo. Nou ze is nu 3 en geef haar nogsteeds!! Maar idd, ik zeg het ook niet meer. Want blijkbaar ben je dan raar ofzo… alleen snappen ze niet dat het niet alleen “melk drinken is” maar ook de veiligheid, troost en binding. Ze heeft namelijk nooit geduimd en haar tutje pakte ze ook nooit. Maar zoooooo vervelend mensen die hun mening niet voorzichtig kunnen houden.

4 maanden geleden

Alles stinkt… m’n shampoo, dagcrème, deo, ik word misselijk van mezelf. Vraag of m’n man geen aftershave op wil doen, doet hij het toch… zo smerig allemaal 🤢

4 maanden geleden

Reactie op Vrouw32

Zooooo herkenbaar!!!! Wacht maar tot de baby geboren is… dan word het nog e ...
Jaaa echt zo. We hebben een zoontje van 4 maanden dus weet hoe t is. Daarom vertel ik op veel plekken nog maar weinig 😂 En idd, dat bemoeien… ze bedoelen het vaak goed maar soms zoooo vervelend. 🫠

4 maanden geleden

Reactie op Mamaavandrie

Jaa ik wil ook graag even klagen 😄 Ik ben zooooo moe. Morgen weer aan het ...
Same here!! Ik ga het delen met m’n baas…we hebben flexibele werktijden dus als ik na 14.00 kapot ben, kan ik de middag thuiswerken (na een dutje 😅)

4 maanden geleden

Hahaha oh wat heerlijk om dit allrmaal te lezen, zó herkenbaar. Ik kan mijn partner af en toe echt niet uitstaan. Ik verschoonde de kattenbak voorheen 2x per dag maar mijn man heeft al moeite met 1x in de 24 uur (want hij heeft geen tijd). Nog steeds doe ik alle huishoudelijke taken, en als ik dan vraag of ie de bak buiten kan zetten wil ik ook gewoon dat dat binnen 5min gebeurt en niet pas over een uur! 😂 Of die mensen die naar rook ruiken, of zweet. Jaaaaa bah 🫠