20 Reacties

één maand geleden

Ik heb ook c negatief en afgelopen vrijdag voor geprikt. Was bij mijn eerste kindje geen probleem, ben benieuwd deze keer. Uitslag nog niet binnen helaas. Ben ook benieuwd naar jou uitslag! 🍀

één maand geleden

Ook ik heb Rhesus-c negatief en moet morgen prikken. Bij mn 2e had ik ook Rhesus-c negatief, was bij haar ook geen probleem. Met prikken heb ik zelf nooit echt problemen mee. Ja ben heel benieuwd naar jouw uitslag 🙏🏼❤️

één maand geleden

Ja ik ook. Ik snap niet alleen niet zo goed wat er spannend aan is?🤓

één maand geleden

Ik ben ook rhesus-c negatief! Vorige week dinsdag geprikt, nog geen uitslag. Hier ook naaldenfobie dus is niet top, maar ging best prima dit keer!

één maand geleden

Yup, ik ben ook C negatief en morgen gaan ze opnieuw prikken. Met mijn fobie zie ik er ook tegenop, maar het weten van de uitslag telt voor mij zwaarder. Ze hebben extra tijd ingepland :)

één maand geleden

Ik heb dit ook. Kreeg bij beide zwangerschappen hiervoor een prik en na de bevalling in het infuus (twee keer ingeleid).

één maand geleden

Reactie op Lola-Gwen

Ja ik ook. Ik snap niet alleen niet zo goed wat er spannend aan is?🤓
Bloedprikken is niet mijn ding 🫣

één maand geleden

Reactie op Mamoftwo

Ik heb dit ook. Kreeg bij beide zwangerschappen hiervoor een prik en na de ...
Beide bevallingen ondanks de rhesusfactor, goed verlopen? Thuis of in het ziekenhuis bevallen?

één maand geleden

Reactie op Mamoftwo

Ik heb dit ook. Kreeg bij beide zwangerschappen hiervoor een prik en na de ...
Is dat niet rhesus-d negatief? Daar is een prik voor als ik het goed gelezen heb, voor de rhesus-c bestaat geen prik lees ik online ☹️

één maand geleden

Reactie op Manonsahe

Is dat niet rhesus-d negatief? Daar is een prik voor als ik het goed geleze ...
O, sorry dan was ik mis...

één maand geleden

Ik heb rhesus negatief en vorige week woensdag bloedgeprikt. Vorige week maandag eerst al bij VK geprikt maar toen lukte het niet, kwam geen bloed uit. Dus daarom woensdag in het ziekenhuis en dat ging prima! Ik snap alleen niet zo goed hoe ze nu aan mijn bloed kunnen zien of het kindje positief bloed heeft. Nog geen uitslag gehad overigens. Sterkte met het prikken voor wie daar moeite mee heeft ❤️ het is zo voorbij.

één maand geleden

Reactie op hanna45

Ik heb rhesus negatief en vorige week woensdag bloedgeprikt. Vorige week ma ...
Kijken ze niet of je iets van antistoffen aanmaakt? Of heb ik het mis 😂

één maand geleden

Ik heb Rhesus D negatief! Daardoor moest ik ook weer bloed prikken. Viel mij reuze mee en was zo gepiept. Ik laat mij altijd liggend prikken, dat vind ik fijner :) ik heb gehoord van de verloskundige dat bij een Rhesus C negatief vaak het kindje dezelfde bloedgroep heeft en het bijna nooit voorkomt dat dit afwijkend is (kan natuurlijk wel)! Bij Rhesus D negatief is het vaker afwijkend bij de baby, maar bij mij gelukkig niet het geval! De baby is ook Rhesus D negatief, dus ik kan geen antistoffen aan gaan maken en heb ook geen prikken nodig voor Rhesus :)

één maand geleden

Reactie op Manonsahe

Ik ben ook rhesus-c negatief! Vorige week dinsdag geprikt, nog geen uitslag ...
Duurt lang de resultaten hiervan hè! 😕

één maand geleden

Hier ook c negatief, ik hoef pas voor het volgende bezoek te prikken (dan bijna 30 weken, dus denk dat ik toch iets eerder al ga). Vorige zwangerschap idem, toen geen antistoffen. Tegen C is overigens ook niets te doen

één maand geleden

Zojuist terug gekomen van de afspraak. Een buisje bloed is afgenomen. 5 Juni heb ik mijn volgende afspraak incl groeiecho. De verloskundige gaf aan dat ik dan de uitslag van het bloedonderzoek krijg. Tenzij dat er iets aan de hand is, dan hoor ik het eerder. Maar ze verwachte eigenlijk dat er niks aan de hand zou zijn. Ik maak me er verder ook niet druk over. Vind het allang leuk dat ik over 3 weken mijn kleintje weer kan zien op de echo 💙

één maand geleden

Niet rhesus c negatief. Maar wel rhesus d negatief + antistoffen anti d en anti c. Waardoor er grote kans is dat de baby bloedarmoede oploopt. Daardoor nu elke 4 weken bloedprikken(adcc test) om te kijken hoe de waardes zijn. En omdat ze het na 36 weken niet meer kunnen meten via het bloed word ik met 37 a 38 ingeleid en moeten we een aantal dagen blijven ivm mogelijke geelzucht. De bloeduitslagen zijn tot nog toe steeds goed dus maak ik me er nog niet heel druk om 😊

één maand geleden

Reactie op Mrs Poelstra

Kijken ze niet of je iets van antistoffen aanmaakt? Of heb ik het mis 😂
Dat zou kunnen ja! Dat klinkt wel logisch. Bloed van het kindje kunnen ze niet prikken toch? 🙈

één maand geleden

Reactie op hanna45

Dat zou kunnen ja! Dat klinkt wel logisch. Bloed van het kindje kunnen ze n ...
Haha nee denk ik niet 🤭

één maand geleden

Ai ai ai..... Sticker zat verkeerd op het buisje, nu wil het lab mijn bloed niet onderzoeken. Volgende week weer een nieuw buisje bloed laten afnemen....