9 Reacties

5 maanden geleden

Wat super vervelend dat je je zo ziek voelt! Zelf ben ik tijdens mijn eerste zwangerschap in het eerste trimester ook erg ziek geweest met ook medicatie tegen de misselijkheid en het overgeven. De medicatie stopte het spugen maar inderdaad niet de misselijkheid en het oververmoeid zijn. Heb mij in eerste instantie ook eerst ziek gemeld. Maar heb toen tijdens de bekendmaking van mijn zwangerschap tegen over mijn leidinggevende, ook aangegeven er zo ziek van te zijn. De eerlijkheid werd gewaardeerd en ze is toen samen met mij gaan kijken naar een oplossing. Ben toen, tot ik mij wat beter voelde, halve dagen gaan werken. Tot ik bekkeninstabiliteit kreeg, toen weer terug naar halve dagen. Heb hieruit geleerd dat eerlijkheid het langst duurt en dat ze dan vaak wel bereid zijn met je mee te denken. Ben nu tijdens deze zwangerschap ook weer heel moe en misselijk. Maar nog niet zo erg als toen. Hoop dat het jou wat helpt! 🩷

5 maanden geleden

Reactie op Lady12

Wat super vervelend dat je je zo ziek voelt! Zelf ben ik tijdens mijn eers ...
Jouw verhaal helpt zeker! Ik weet dat mijn leidinggevende soms wat kan mopperen op al die zwangere in het team (werk in de zorg), dus dat speelt ook mee in mijn achterhoofd. Al denk ik wel dat ze oprecht blij voor me zal zijn. Fijn voor jou dat het nu niet zo erg is als toen, hopelijk blijft dat zo! ☺️

5 maanden geleden

Reactie op Nonnie_

Jouw verhaal helpt zeker! Ik weet dat mijn leidinggevende soms wat kan mopp ...
Fijn dat het je iets helpt 🥰 Zelf werk ik ook in de zorg haha. Maar dan wel de GGZ. Misschien ook handig om te weten; je werkgever is verplicht(wet) om met je mee te denken en je aangepaste werktijden te bieden als het niet gaat. En als zij daar niet aan mee wil werken dat je altijd de arbodienst om hulp kan vragen Nou is dat natuurlijk niet wenselijk voor de sfeer maar wel een houdvast misschien. Succes morgen, mocht je het gaan vertellen 🥰🩷xxx

5 maanden geleden

Reactie op Lady12

Fijn dat het je iets helpt 🥰 Zelf werk ik ook in de zorg haha. Maar dan we ...
Dankjewel! ☺️

5 maanden geleden

Heel vervelend!! Wat goed is om te weten, is dat je als zwangere meer rechten hebt en gedurende je hele zwangerschap 1 uur extra pauze mag nemen per dag (1/8 deel van je werktijd). Ik denk daarom dat het inderdaad het beste is om het eerlijk uit te spreken en samen naar een oplossing te zoeken. Het belangrijkste is denk ik dat je gewoon zegt hoe het is, jij kan er ook niks aan doen dat je je zo voelt! En dat je laat zien dat je bereid bent om een en ander uit te proberen (bijvoorbeeld halve dagen of om de dag werken). Veel succes!!!!

5 maanden geleden

Ik heb hier ook last van. Ik heb het bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik zwanger ben en daardoor me vrij ellendig voel. Ze denken heel goed mee. Van de week nog een mental breakdown gehad door de hormonen op werk. En toen meteen besloten vaker thuis te werken. Al dan niet met halve dagen kantoor en thuis. En inderdaad je hebt meer rechten. Wat werk een stuk aangenamer kan maken (:

5 maanden geleden

Het gesprek viel gelukkig heel erg mee, ze was heel blij voor me en begripvol over hoe ik me nu voel. Voor nu ziekgemeld en per week kijken wat wel en niet lukt 😊

5 maanden geleden

Reactie op Nonnie_

Het gesprek viel gelukkig heel erg mee, ze was heel blij voor me en begripv ...
Wat fijn! Ook een last van je schouders lijkt me. Zorg goed voor jezelf! Hopelijk gaat t nu snel wat beter, ik merk echt dat hoe meer rust ik neem, hoe beter ik me voel! Hopelijk is dat bij jou ook zo

5 maanden geleden

Reactie op Nonnie_

Het gesprek viel gelukkig heel erg mee, ze was heel blij voor me en begripv ...
Wat fijn! Hoop dat je jezelf ook wat beter voelt nu. En blijf goed voor jezelf zorgen. En niet over je eigen grens heen gaan 🩷