18 Reacties

17 dagen geleden

Mijn kindje slaapt overdag ook slecht. Op bed leggen was ook maar max half uurtje. Dus ik doe het niet meer. Ik wacht tot ze naar de kinderdagverblijf gaat.

17 dagen geleden

Hier was het tot een week geleden ook drama met overdag slapen. Ik bleef het wel steeds proberen in zijn bedje maar 9 van de 10 keer gaf ik het na een half uur op en sliep hij in mijn arm. Sinds hij 11 weken is gaat het een heeel stuk beter. Hij krijgt hier een flesje, speelt even in de box (babygym) en zodra ik zie dat hij moe wordt (15 min meestal) leg ik hem in zijn slaapzak en op bedje. Nu lukt het 9 van de 10 keer juist wel. Soms moet ik wel nog een paar keer z'n speentje geven of hem in slaap aaien tussen zijn wenkbrauwtjes. Misschien is het een periode rond die leeftijd? Geen idee 😄

17 dagen geleden

Jup hier ook drama de eerste weken ging het helemaal perfect en nu na de 2e sprong drama!! Als ik haar wakker op bed leg begint ze na een tijdje te huilen en als ik haar slapend in bed doe word ze na 30 min wakker... en bij mij op de arm slaapt ze zo 2.5 uur door en ook wel langer als het aan haar ligt🫠 dus als iemand de gouden tip heeft ? 😇

17 dagen geleden

Hier is het een tijdje goed gegaan op bed in de middag. Nu slaapt hij weer liever in de kinderwagen. Dus nu maar met dit mooie weer veel wandelen. En probeer het over een tijdje weer opnieuw.

17 dagen geleden

Hier ook! In bed slaapt ze max 30 min. Terwijl in de draagzak kan ze 2 of 3 uur achter elkaar slapen. Ik probeer haar wel 2 of 3x per dag in haar eigen bed te leggen verder slaapt ze of bij mij of in de draagzak.

17 dagen geleden

Hier ook! 10 weken en hazenslaapjes in bed of in de box. In de maxicosi kan hij dan weer lang slapen! Deze week begonnen op het kdv, ook daar moest hij niks van het bedje beeren.

17 dagen geleden

Reactie op Fb

Mijn kindje slaapt overdag ook slecht. Op bed leggen was ook maar max half ...
Is jouw ervaring dat het op het kdv beter gaat? Ik vraag me namelijk heel erg af hoe haar dagen daar straks gaan verlopen als ze overdag niet zelf gaat slapen…

15 dagen geleden

Hier doe ik na de wakkertijd haar op bed voor der eerste slaaapje wel in inbakerslaapzakje, daarna wakkertijd en flesje en slaapt ze 2.5 uur der middagslaapje (ook in inbakeringsslaapzakje). En dan einde van de dag der dutje in der kinderwagen van 45 min a uurtje :)

15 dagen geleden

Ja probeer altijd 1x per dag minimaal in haar eigen bed dat lukt vaak wel. Maar met een peuter erbij heb ik geen tijd om uitgebreid te wiegen in haar slaapkamer tot ze slaapt. Net als 6x heen en weer lopen. Maar over het algemeen als ik weet schone luier. Wakkertijd. Flesje. dan is het vaak wel voldoende en valt ze uiteindelijk wel in slaap

15 dagen geleden

De eerste dut lukt soms volledig in eigen bedje, soms maar 30/45 minuten. De tweede dut zijn we meestal buiten en de 3de dut doet hij helemaal niks in z’n bedje 😂 en ligt ie meestal bij mij. Zoontje is 3 maanden. Maandag start bij de opvang dus hopelijk/mogelijk/misschien brengt dat meer ritme 🙏

15 dagen geleden

Onze man slaapt overal en nergens. Moet mee met het ritme van het gezin ivm al een peuter in huis. Dus soms auto stoel soms kinderwagen soms eetstoel soms op papa of mama soms box Je snapt t al word die lekker fexibel van. Met de eerste deden we wel op de kamer. Maar is geen houwen aan met 2 kids. Dus go with the flow zou ik zeggen. Werkt hier t beste

15 dagen geleden

Reactie op #Mary

Is jouw ervaring dat het op het kdv beter gaat? Ik vraag me namelijk heel e ...
Mijn zoontje slaapt thuis op zich wel goed, maar al zijn slaapjes zijn max. 45 minuten. Het lukt hem overdag gewoon niet, maakt niet uit hoe moe hij is, waar ik hem neerleg, donkere of lichte kamer... vandaag voor het eerst de hele dag naar het kdv en ik krijg net een berichtje dat hij vanochtend 2 uur aan een stuk heeft geslapen 🫠 Dus het zou zomaar kunnen dat het op het kdv echt beter gaat

15 dagen geleden

Hier ook een kindje van 11 weken dat meestal niet in een bedje slaapt overdag. In de draagzak slaapt hij altijd, dus dat is hier het geheime wapen 😉 af en toe krijgen we het voor elkaar dat hij in de box of in zijn bedje slaapt, maar meestal niet. Hij is laatst voor het eerst naar het kdv geweest en daar sliep hij prima in een bedje 😅 dus misschien is het daar echt anders inderdaad!

15 dagen geleden

Reactie op Merell1993

Hier ook een kindje van 11 weken dat meestal niet in een bedje slaapt overd ...
Hier ook een mannetje van 8 weken wat niet slaapt overdag (in de nacht gaat het perfect). Hij vind het veelste gezellig en brabbelt er veel op los. Zodra hij moe is leg ik hem weg, dan slaapt hij 5 min en gaan zijn ogen open zo van hee hallo waar ben je? Zo gaat het de hele dag door. Enige wat helpt is de draagzak. Dus hij doet regelmatig slaapjes van een uur in de draagzak. Ben benieuwd hoe het gaat op de opvang.

15 dagen geleden

Overdag na 11 uur zo slaapt hij bijna niet meer tot de avond, hazenslaapjes van ca 10 tot 20 min en dat 2x misschien in de box want op bed wil ie niet overdag, hij is eigenlijk teveel wakker dan het zal moeten waardoor hij dus veel huilt helaas, ookal wieg ik hem bij mij zodra ik hem neer leg is hij meteen klaarwakker weer...

15 dagen geleden

Reactie op LifeIsPrecious

Overdag na 11 uur zo slaapt hij bijna niet meer tot de avond, hazenslaapjes ...
En buiten wandelen met de kinderwagen?

15 dagen geleden

Reactie op Ruby100224

En buiten wandelen met de kinderwagen?
Als ik dan weer thuis ben is hij ook meteen weer wakker haha dusja is niet echt veel aan te doen😂

14 dagen geleden

Hier ook 9 weken en overdag alleen in de draagzak. Als het eens lukt om hem in bed te laten slapen, is hij na max een half uur (maar meestal na een paar minuten) alweer wakker. Kinderwagen lukt ook niet, maxi cosi heel soms. In de draagzak slaapt hij úren. Maar echt makkelijk 3,5 uur achter elkaar. Mijn voornemen is om het wel regelmatig in bed te blijven proberen, maar ik wil er ook niet te veel mee bezig zijn en de draagzak geeft me veel vrijheid om zelf leuke dingen te doen. Hier ook nog een peuter, dus dat maakt het proberen ook lastiger. Voor nu vind ik het wel prima, zolang hij ‘s nachts goed slaapt. Maar ik hoop wel dat hij voor de 4 maanden slaapregressie zelf in slaap kan vallen, want anders vrees ik dat het ‘s nachts ook lastiger wordt.