12 Reacties
5 maanden geleden
Herkenbaar.. het is gewoon erg moeilijk. Niet echt tips, buiten het gewoon ondergaan. Mijn meisje is gisteren voor het eerst naar de opvang geweest en het ging super goed. Ik vind het ook lastig. Ook omdat het voelt alsof je ‘afscheid’ moet nemen van de baby tijd en het normale leven weer begint.
5 maanden geleden
Ik denk eerlijk gezegd dat het hoe dan ook moeilijk blijft of je het nu uitstelt of niet... Maar je moet natuurlijk wel doen wat goed voelt. Wel fijn dat je ouderschapsverlof hebt. Ik ben zelfstandige mijn man ook dat zit er helaas niet in. Nu bij de tweede vind ik het nog steeds net zo lastig om haar weg te brengen. Maar eerlijk als je even uit je bubbel bent kan het ook heel goed voelen.
5 maanden geleden
Het is, hoe dan ook, moeilijk. Mijn eerste ging ook met 14 weken naar de opvang. Het wegbrengen was spannend, maar de meiden op de opvang heb ik alle vertrouwen in. Maar je zult ook zien, dat er een moment komt dat je jezelf weer even voelt. En dat stiekem ook even heerlijk vindt. Komt goed 🤍🤍
5 maanden geleden
Ik voel je heel erg!
Mijn dochtertje ging met 10 weken al naar de opvang omdat ik gewoon moest werken want ik heb het geld nodig als mama alleen 70% is niet genoeg dus nu 1 dag in de week ouderschapsverlof en 3.5 dag werken het is heel zwaar maar ik zal je met een gerust hard zeggen dat ze echt goed voor je kindje zullen zorgen 💗het is heel moeilijk maar uit eindelijk moeten we weer terug naar dit leven! En het liefst was ik nogsteeds fulltime mama sws het eerste jaar ook met bv maar dat is helaas te mooi om waar te zijn
5 maanden geleden
Weet je, het is erg lastig, maar het is ook echt heel fijn dat je straks nog tot ze 1 is 1,5e dag vrij bent :)
Wat betreft de prikjes, ik zou proberen het een beetje los te laten. Ja, er heersen bepaalde ziektes, maar tegelijkertijd gaan er veel meer kindjes die de prikjes nog niet hebben gehad naar de opvang de mijne waren ook te jong, inmiddels wel geprikt. Maar ik snap wel dat je dat spannend vind!
5 maanden geleden
Ik had precies hetzelfde. Heb dit bij mijn werk kenbaar gemaakt. En heb nu tot 22 juni verlof. Vind het zo fijn om nog iets meer tijd te hebben. Zit er nu zelfs aan te denken om sowieso één dag minder te gaan werken. Ik zou gewoon het gesprek met je baas aangaan. Wie weet wat er mogelijk is.
5 maanden geleden
Als het je een beter gevoel geeft om haar nog even bij je te houden, dan moet je dat doen! Je kan in ieder geval contact opnemen met de opvang om te vragen of er iets te regelen valt met de kosten die al gemaakt zijn?
Als je dat antwoord afwacht kan je contact opnemen met je werk! Ik weet natuurlijk niet wat voor werk je doet, maar bij mij (kantoor baan) zou het niet zo erg zijn om later te beginnen.
Heel veel succes in ieder geval! 😘 Wat je ook kiest, het komt goed!
5 maanden geleden
Ik heb ook wel eens spijt. Ze zijn nog zo klein nu en mijn instinct zegt dat ik hem bij me moet houden. Aan de andere kant word ik echt niet blij van het thuis zitten. Dus ben ook wel weer blij dat het normale leven weer begint. Voor onze zoon is het denk ik ook goed, want wij hebben geen andere kleine kindjes in onze omgeving, dus het socializen moet echt op de opvang gebeuren. Overigens ging hij hier ook voordat hij zijn eerste prikjes kreeg. Is ook wel spannend, maar ik hoop dat ik hem genoeg bescherming heb gegeven met borstvoeding.
5 maanden geleden
Zeg dat je last van je rug hebt? Waar werk je eigenlijk? Of los het met je man op dat hij financieel het regelt. En dan is het of ontslagen worden of ontslag nemen?🥹moeilijke situatie.. maar ik zou lekker voor je kleintje zorgen
5 maanden geleden
Reactie op Mir2024willbegreat
Zeg dat je last van je rug hebt? Waar werk je eigenlijk? Of los het met je ...
Wat een raar advies zeg! Je kunt toch gewoon in gesprek gaan met je werkgever en het voorleggen en kijken wat de mogelijkheden zijn? Bah bah, als je zelf deze instelling hebt als werknemer zal je wel slecht behandeld zijn in het verleden door werkgevers ofzo.
5 maanden geleden
Reactie op Mir2024willbegreat
Zeg dat je last van je rug hebt? Waar werk je eigenlijk? Of los het met je ...
En dit is precies waarom er nog steeds zwangerschapsdiscriminatie bestaat!
Als je wilt dat er eerlijk en respectvol met jou omgegaan wordt, zal je dat ook moeten tonen naar andere.