619 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Kirrx

Wij rekken hem tot 06.30, bij ons jammert ze soms nog tussen 04.00 en 05. ...
Maar rek jij dan door haar bij jullie in bed te nemen of? Want als ik hem in z’n eigen bed laat dan hoor ik hem wel een beetje jammeren. Maar zodra we hem pakken is het goed en slaapt hij. Dus daaraan denk ik dus dat hij niet perse een flesje nodig heeft

2 maanden geleden

Reactie op Zwanger1995

Maar rek jij dan door haar bij jullie in bed te nemen of? Want als ik hem i ...
Ja bij ons in bed inderdaad!

2 maanden geleden

Is het normaal om een baby van 5/6 weken oud altijd in slaap te moeten wiegen en shhh’en? Ik lees zoveel verhalen waarbij de baby de hele dag door lekker slaapt maar hier is het dus drama. Krijg haar alleen in mijn armen in slaap, en in eigen wiegje is drama (snel huilen) ze heeft ook reflux en veel krampjes wat natuurlijk ook niet bevordelijk is voor de slaap… Ze slaapt zo licht

2 maanden geleden

Reactie op marisje97x

Is het normaal om een baby van 5/6 weken oud altijd in slaap te moeten wieg ...
Onze zoon heeft dat ook vaak nodig, is nu 7,5 week en sinds deze week af en toe in z’n eigen bedje aan t slapen overdag, maar nog veel bij 1 van ons op de arm of de draagzak!

2 maanden geleden

Reactie op Pdw91

Onze zoon heeft dat ook vaak nodig, is nu 7,5 week en sinds deze week af en ...
Wieg je hem dan ook in slaap voordat je hem in zijn bedje legt? Of wakker? 🙈

2 maanden geleden

Reactie op marisje97x

Is het normaal om een baby van 5/6 weken oud altijd in slaap te moeten wieg ...
Mijn meisje is 10 weken en kan ook niet zelf in slaap vallen. Ze heeft een aantal weken in haar bedje 1 dutje gedaan. Maar ook dat wil ze niet meer helaas

2 maanden geleden

Reactie op marisje97x

Is het normaal om een baby van 5/6 weken oud altijd in slaap te moeten wieg ...
Dit lijkt mij hartstikke normaal, elke (pasgeboren) baby is zo anders! Mijn dochter valt dan toevallig wel zelf in slaap in haar co-sleeper, maar ik denk dat als je zulke verhalen leest, je je eigen kindje/jezelf niet in twijfel moet trekken hoor. Het is heel normaal dat baby’s de eerste maanden hulp nodig hebben met in slaap vallen en vaak veilig bij mama en papa willen slapen ;)

2 maanden geleden

Reactie op marisje97x

Wieg je hem dan ook in slaap voordat je hem in zijn bedje legt? Of wakker? ...
Nu 2x wakker weg gelegd in z’n eigen bedje ‘s ochtends en dat ging goed. En na de vroege ochtendfles (tussen 4 en 5) is ie meestal ook wat wakker als ik em weer weg lef en slaapt ie zelf weer in maar dat is echt een unicum hoor 🫣 meestal wiegen we hem in slaap of valt ie in slaap omdat we wandelen of in de auto oid, als ik em dan in z’n bedje wil leggen is ie direct weer wakker .. en probeer wel vaker op de dag in z’n eigen bedje (wakker) weg te leggen als ik em zie gapen etc maar werkt dan niet haha.. dus dan maar weer op/bij mij😊

2 maanden geleden

At the end of the day : als je zelf moe bent en de signalen van je kindje niet begrijpt.. belangrijk dat je geen stress hebt en niet moe bent dan kan je veel sneller de signalen opvangen.. Dus wees lief voor jezelf en de kleine. True or not🫶🏻

2 maanden geleden

Pff wij hebben de kleine nu nog niet in slaap en hij is al vanaf 19:00 wakker en steeds huilen en niet willen slapen. Het ging een tijdje goed maar het is helemaal mis. Wat doen we verkeerd , wordt hier zo moedeloos van we zijn helemaal op.

2 maanden geleden

Reactie op LL24

Pff wij hebben de kleine nu nog niet in slaap en hij is al vanaf 19:00 wakk ...
Heb je White noise? Valt te proberen voor de rust anders

2 maanden geleden

Reactie op LL24

Pff wij hebben de kleine nu nog niet in slaap en hij is al vanaf 19:00 wakk ...
Misschien een sprongetje? Onze dochter wilde eigenlijk ook alleen maar op ons in slaap vallen, uiteindelijk door nog wat bv te geven viel ze in slaap aan de borst. Hopelijk kunnen jullie en je kleintje de gemiste uren nog in halen 😴

2 maanden geleden

Reactie op LL24

Pff wij hebben de kleine nu nog niet in slaap en hij is al vanaf 19:00 wakk ...
Pfff sterkte, het is zo moeilijk als ze niet willen slapen maar je weet dat ze wél moe zijn. Die van mij is gisteren al huilend plotseling op mijn schouder in slaap gevallen, ik was zelf ook helemaal op. Waarschijnlijk doen we echt niks verkeerd maar het voelt gewoon niet goed.

2 maanden geleden

Ze is 7,5 week oud en gaat sinds 3 nachten haar hele co-sleeper door 😅. Dan wordt ze wakker omdat ze een soort van 'klem' ligt. Ze heeft nog wel ruimte maar vanuit deze houding kan ze niet meer terug naar boven. Iemand een idee hoe ik kan voorkomen dat ze gaat schuiven? Of is dit normaal voor haar leeftijd? 🙈

2 maanden geleden

Reactie op lollylinette

Pfff sterkte, het is zo moeilijk als ze niet willen slapen maar je weet dat ...
Ja het is vreselijk en ik snap niet wat ik fout doe.. hij slaapt overdag wel erg veel heb ik het idee .. moet ik hem meer wakker maken?

2 maanden geleden

Reactie op G_w_e_n_n

Ze is 7,5 week oud en gaat sinds 3 nachten haar hele co-sleeper door 😅. Da ...
Hahahahhahaha! Ik weet de oplossing niet, maar vindt dit wel kunstig. Onze gaat de cosleeper door als ik niet snel genoeg.op z'n onrust/huil reageer. Dan trappelt hij zich richting de zijkant/onderkant maar onze cosleeper staat ook op reflux stand.

2 maanden geleden

Reactie op roosjaaa

Hahahahhahaha! Ik weet de oplossing niet, maar vindt dit wel kunstig. Onze ...
Ooh daar zeg je iets. Onze staat ook lichtjes op refluxstand in verband met haar verbogen reflux. Dan is het voor haar natuurlijk makkelijker om naar onder te schuiven. Ze schuift overigens ook wel eens een stukje naar boven 😅😂. Heb een Nunki lakentje besteld maar test dit overdag even uit om te kijken of ze hier niet toch onder gaat komen. Anders geen idee meer 😅

2 maanden geleden

Reactie op SaskiaCeline1997

Hoe doen jullie dat met slaapjes overdags? Mijn zoon is 9 weken en heeft to ...
Heb precies hetzelfde….ben benieuwd of mensen tips hebben

2 maanden geleden

Heeft iemand toevallig de voorbeeldroutine van voeding- en slaapschema tot 3 maanden van slaaptipsvoorbabys.nl? Hun voedingsschema staat online, maar slaapschema niet. #durftevragen 😇

2 maanden geleden

Reactie op SaskiaCeline1997

Hoe doen jullie dat met slaapjes overdags? Mijn zoon is 9 weken en heeft to ...
Helaas geen tips alleen herkenning. Hier gaat het eerste slaapje in de ochtend heel goed maar daarna uur het een ramp. Zeker de afgelopen dagen lijkt onze zoon van 10 weken vooral hazenslaapjes te doen, behalve als ik met hem ga wandelen in de kinderwagen. Maar met onze andere zoon erbij is het geen optie dan maar 4 keer per dag te gaan wandelen. S avonds na de voeding van 18 uur slaapt hij vaak helemaal niet. Hij heeft dan veel krampjes en onrust. Meestal valt hij dan tussen 21.00/ 21.30 in slaap. Na de late voeding kan ik hem dan wel in bed leggen en slaapt hij zo 6 uur aan 1 stuk. Ik ga er nu vanuit dat hij moet leren zijn ritme nog wat te verschuiven. Wat ik de laatse dagen probeer is de ochtend dut wat inkorten maar vooralsnog geen effect. Misschien een kwestie van doorzetten 🤞