24 Baby logo
Zwanger worden
Zwanger worden
Vruchtbare dagen berekenen
Tips om zwanger te worden
Kinderwens & voorbereiding
Zorgverzekering kinderwens
Sluiten
Zwanger
Zwanger
Zwangerschapskalender
Uitgerekende datum berekenen
Geboorte
Baby uitzetlijst
De eerste symptomen
Zorgverzekering zwanger
Sluiten
Baby
Baby
Babykalender
Babymaten
Wanneer doorslapen?
Borstvoeding
Zorgverzekering baby
Sluiten
Babynamen
Babynamen
Meisjesnamen
Jongensnamen
Sluiten
Forum
Forum
Inloggen
Groepen
Geboorteclubs
Sluiten
Snel naar
Zwangerschapskalender
Babykalender
Babynamen
Forum
Inloggen/Registreren
Inloggen
Geboorteclubs Geboorteclub februari 2025

Borstvoeding drinkgedrag/frustraties

zehrad

vorig jaar

Hoi mamas die exclusief borstvoeding geven, Sinds een week of 3/4 heb ik echt problemen met de borstvoeding. Overdag is het vaak een drama. Mijn dochter van 13 wekenlijkt gefrustreerd aan de borst, laat boos los en huilt ontroostbaar. Wil daarna niet meer ook de fles niet (evt bijvoeden)Ik weet niet precies wat het is, maar ik begin te twijfelen aan mijn melkproductie. Heb daarom een keer gekolfd na ochtendvoeding en ik kolfde makkelijk 130 cc. Middag minder iets van 50 cc. Ze drinkt overdag niet langer dan 5 minuten en na 5 min begint ze al beetje te trekken aan de borst en onrustig. Soms is het goed en slaapt oaar uurtjes. Soms wil ze na 1 uur weer. Ik vind het niet erg om vaker aan te leggen (ben thuis) maar de frustratie en dat ze ontroostbaar huilt trek ik niet meer. De ochtend tot middah is drama. Daarna slaapt ze paar uurtjes en kan ik even koffie drinken. Als ik haar 's nachts droomvoeding geef om 23;00 in haar slaap, drinkt ze veel beter l, ik voel dan mijn toeschietreflex ook heel goed. Ze laat zelf los, druppelt melk uit baar mond en en slaapt door tot 5 uur som 6 uur. En die voeding doet ze ook goed. Ook als ze soms om 3 u komt drinkt ze goer. Maar overdag vanaf 8:30 de ochtendvoeding is het een heel ander verhaal: Ik maak me toch zorgen over of mijn melkproductie wel genoeg is. Afgelopen maand is ze 100/150 per week aangekomen. Volgens de ggd volgt ze de groeicurve, net op de lijn. Afgelopen week 75 gram.. maar ook dat vonden ze prima. Oh en ze heeft meestal 5 tot 6 natte luiers per dag, maar soms zijn ze niet heel vol, wat ook weer vragen oproept. Is er iemand die hetzelfde meemaakt of tips heeft? Zou het kunnen dat ze gewoon snel vol zit en daardoor maar zo kort drinkt? Of misschien heeft ze gewoon meer zuigbehoefte? Ik zit echt te overgeven om over te gaan naar fles. Puur voor mijn eigen rust. Ik hoor graag jullie ervaringen!

Geboorteclub februari 2025

0
Ontdek nog meer via de 24baby app
Volg ons
Over onsContactAdverterenPrivacybeleidHuisregels24baby.be
© 24baby.nl b.v.