946 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op Yikes
Ik twijfel een beetje
Ze is net 3 maanden (wel een week “te laat” geboren
M ...
Je mag sowieso uitgaan vd uitgerekende datum. Mijne is van 10 jan (31/12 uitgerekend) en zit ook vol in de regressie 😅 Ze zeggen ook dat die plaatsvindt tussen de 3-5 mnd.
Ben redelijk op inmiddels, van weinig slaap, alleen maar bezig zijn met in slaap krijgen en een overprikkeld kind troosten. Wat is dit heftig zeg, hopelijk zijn we er snel doorheen!!
6 maanden geleden
Ook ons ventje zit vol in sprong 4. Daar waar hij eerder makkelijk doorsliep van 08:00 tot 05:00/05:30 (met laatste fles om 23:30) is hij de afgelopen nachten telkens rond 02:30/03:30 wakker en dan weer om 06:00 ipv 07:30.
Hij neemt ook geen genoegen met zijn flesje van 150 en krijst de boel bij elkaar. Zojuist dus 210ml gehad 😵💫. Is nu ook klaar wakker en wil alleen maar spelen.. maar mama wil graag slapen.
6 maanden geleden
Ik moet zeggen, deze nacht was beter als de nachten er voor.
Ik heb hem wel om de drie uur een flesje van 180 gegeven op zijn verzoek. Ben dus zelf drie keer uit bed gestapt. (Normaalgesproken 1x) Haalde hem dan niet uit bed en gaf het flesje terwijl hij in bed lag. Tijdens het drinken viel hij tegen het einde van de fles in slaap en was de strijd om te laten slapen niet nodig.
Hoop dat het over is hoor 😅
6 maanden geleden
Reactie op Liz39
Bij mij eerste kindje was ik helemaal van de sprongetjes. Er veel over leze ...
Wij hier precies hetzelfde! De rust die ik nu ervaar door alles los te laten is vele malen beter. Kan nu ook veel meer genieten van alles.
6 maanden geleden
Hier ook in sprong 4 beland... Slapen in zijn eigen kamer is een drama. Wordt na 45 min wakker en is dan niet meer in slaap te krijgen. Verder moet hij wat meer vermaakt worden, komt hij in de nacht weer stipt om 03:00 voor een voeding en heeft de hele dag rode konen. Geen koorts gelukkig, maar misschien van de vermoeidheid?
6 maanden geleden
Ik dacht dat deze sprong pas met 4 maanden kwam…maar misschien zitten we er ook in. Dochter is nu 12 weken (een week te laat geboren). Sliep keurig overdag en ook s nachts ging het goed. Maar nu alleen hazenslaapjes en veel huilen en humeurig. Ook hier rode wangen maar geen koorts of verhoging. De flessen gaan nog wel leeg gelukkig.
Volgens de oei ik groei app zou deze sprong pas over 10 dagen beginnen en dan 3 weken duren🫨. Ik weet niet hoe ik dat vol ga houden. Vind het nu na een dag al pittig. Dit zijn niet de gezellige laatste dagen van je verlof waar je op hoopt…
6 maanden geleden
Ik ben bang dat hij hier ook begonnen is. Waar ik haar normaal gewoon na 1,5 uur in bed kan leggen en ze gelijk gaat slapen, nu al 2,5 uur wakker en met geen mogelijkheid in slaap te krijgen. Terwijl ze haar bed aanraakt kei hard krijsen 😔 moet morgen weer beginnen met werken….. echt een top timing!
6 maanden geleden
Reactie op SS21-1
Ik ben bang dat hij hier ook begonnen is. Waar ik haar normaal gewoon na 1, ...
Dat hadden wij opeens ook gister, van een uur of 3 's middags tot half 12 's avonds was het alleen maar krijsen bij het naar bed brengen, kort slapen, weer krijsen, heel veel drinken...wat een hel🫠 uiteindelijk dus om 23:30 toch in slaap gevallen en nu slaapt ie nog, ga em ook niet wakker maken. Even genieten van de rust...
En ook die rode wangetjes! Wat typisch.
6 maanden geleden
Reactie op xsorayaa
Hier ook in sprong 4 beland... Slapen in zijn eigen kamer is een drama. Wor ...
Zou ook nog tandjes kunnen zijn. Is wat vroeg maar hier zijn ze echt omhoog aan het komen. Ook lichte verhoging hebben wij nu.
6 maanden geleden
Merken jullie overdag ook wat of is het alleen met slapen. Wij zitten volgens de app ook in sprong vier maar merk nog weinig. Alleen vannacht wat onrustig geslapen en wat vaker aangelegd dat die rustig werd maar nog niks zo heftig als wat ik lees of over heb gehoord:). En overdag een super vrolijk ventje die even in slaap gewiegd moet worden en klaar.
6 maanden geleden
Reactie op suzan771994
Wij hier precies hetzelfde! De rust die ik nu ervaar door alles los te late ...
Dat is ook erg makkelijk omdat je het al een keer hebt meegemaakt. Dat lukt de 1e keer eenstuk minder. Dan wil je weten wat er aan de hand is, net zoals jij destijds:).
6 maanden geleden
Wij zitten er nu ook sinds een paar dagen in vermoed ik. Onrustig en moeizaam in slaap komen, vaak wakker 'snachts en wat prikkelbaarder. Maar wat ons vooral opvalt is dat hij ineens ook véél meer melk teruggeeft. Soms pas 2-3 uur na de fles. Hebben andere kleintjes dit ook? Wij gaan maar even 30ml minder per fles geven denk ik.. dan maar een flesje extra op de dag als dat helpt.
6 maanden geleden
Ik dacht wat duurt die sprong 3 lang! Blijkt sprong 4 zich al weer aan te dienen! Pfff🤯
Sinds sprong 3 slaapt hij opeens heel moeilijk in. Waar we hem voorheen overal met gemak konden laten slapen moeten we nu voor ieder slaapje enorm veel moeite doen! Soms echt 45 minuten tot een uur wiegen, wegleggen, wakker en weer opnieuw! Ik word er helemaal tureluurs van! 🫨
Afgelopen nacht was het zelfs zo erg dat we hem helemaal niet in zijn bedje konden weg leggen. Dus voor het eerst een hele nacht tussen ons in gehad.
Ik hoop zo dat dit binnenkort minder wordt! 😮💨
6 maanden geleden
Reactie op SachavE
Ja! Hier ook en hoor het wel meer. Blijkbaar hoort het erbij?
Hier dus net zo, heel veel spugen (zie foto). Gisteren provocatietestdag 1 gehad dus daar kan het ook aan liggen natuurlijk, daar komen we volgende week achter. Zal het laten weten. Ons zoontje spuugde destijds ook altijd meer in een ontwikkelingssprong
6 maanden geleden
Reactie op Thyza
Ik dacht wat duurt die sprong 3 lang! Blijkt sprong 4 zich al weer aan te d ...
Zo herkenbaar, die moeite doen om in slaap te krijgen en dan na een veeels te korte periode weer wakker worden. Ben ook totaal uitgeput. Wat is wel zie is dat mijn dochter enorm de best doet om in slaap te vallen maar dat het dr niet lukt. En daar raakt ze gefrustreerd door en dus huilen. Vind ik zo zielig om te zien.