8 Reacties

14 dagen geleden

Hier ook pepti maar herken dit niet. Maar ik zou nu juist geen lactulose geven??

14 dagen geleden

Wij zitten op pepti sinds dat hij 8 weken is. Hij is nu 14 weken. Die ontlasting die je benoemt had onze kleine ook. Maar hij zat voor de pepti aan de normale kunst melk. En dat moest uit z’n lijf. En dan wennen aan de pepti. Duurde bij ons een kleine twee weekjes. En nu doet hij het heel Goed. Hij heeft geen luieruitslag gekregen. Wel van de rota virus vaccine. Dus kijk ook even naar of hij een virusje is opgelopen of vaccine. Sowieso heeft een speciale voeding ongeveer twee weken nodig voordat het z’n werking doet. En je kind er tegen kan. Of niet.

14 dagen geleden

Reactie op Hev17

Wij zitten op pepti sinds dat hij 8 weken is. Hij is nu 14 weken. Die ontla ...
Morgen zijn we 3 weken aan de pepti.. en is echt 10 luiers op een dag dat hij dat heeft. Lijkt me niet goed ...

14 dagen geleden

Reactie op clairep1989

Hier ook pepti maar herken dit niet. Maar ik zou nu juist geen lactulose ge ...
Wij moesten daar mee beginnen weer ...

14 dagen geleden

Reactie op Hev17

Wij zitten op pepti sinds dat hij 8 weken is. Hij is nu 14 weken. Die ontla ...
Dit heeft hij elke keer 10 keer per dag

14 dagen geleden

Reactie op mel888

Dit heeft hij elke keer 10 keer per dag
Natte scheet. Maar dit is niet goed. Gebruik je ook lactulose? Daarmee stoppen per direct. Lactulose is laxeer middel en dat heeft de kleine nu niet nodig. Ben je met pepti begonnen op advies van arts of zelf?

14 dagen geleden

Reactie op Hev17

Natte scheet. Maar dit is niet goed. Gebruik je ook lactulose? Daarmee stop ...
Ja dat gebruiken wij ... op advies van de kinderarts met pepti begonnen 3 weken geleden.

14 dagen geleden

Reactie op mel888

Ja dat gebruiken wij ... op advies van de kinderarts met pepti begonnen 3 w ...
Had hij constipatie dan? Als hij koemelk allergie heeft dan heeft ie dus diarree. Ik zou als ik jou was eerst stoppen met lactulose. Ik ben geen arts. Maar uit eigen ervaring en hoe de huisarts en kinderarts mij afschreef steeds omdat ik wel meteen schreeuwde dat hij koemelk allergie had en dus eerst 8 weken door hel moest voordat er naar me geluisterd werd, vertrouw ik niet meer wat de arts zegt maar ga ik eerder op mijn eigen intuïtie af. Ik zal je even een back story geven over hoe het bij ons ging misschien dat dat je helpt. Mijn kleine (2e kind) werd geboren op 24/1/2024. Ik had geen aanmaak voor borstvoeding dus meteen over op nutrilon. Zoals ik dat ook deed bij m’n eerste. Maar hij gaf steeds alles over met een golf. Krampjes tot aan Timboektoe. Diarree steeds. En uiteindelijk uitslag overal op z’n lijf. Steeds werd mij gezegd door de huisarts en kinderarts dat hij moest wennen en z’n darmpjes z’n werk moesten doen. Laatste bezoek bij de huisarts en kinderarts was beide in het zelfde week voor het zelfde probleem. En beiden zeiden de uitslag is hormonaal en dus baby acne en dat hij reflux heeft en dus na iedere voeding minimaal 20 minuten hoog houden. Het voelde voor mij alsof er niet geluisterd werd. Toen heb ik de wijkverpleegkundige geappt en zei ik ga zelf maar pepti in huis halen want wordt niet naar me geluisterd. Waarop zei vroeg of ik foto’s van zijn uitslag kon sturen. Nadat ik het had gestuurd zei ze dat ik wel moest beginnen met de pepti en dat ik verwijsbrief zou krijgen voor het vergoeden daarvan. Als ik naar de huisarts en de kinderarts blindelings had geluisterd dan hadden we nog steeds het zelfde probleem. Bij koemelk allergie is diarree een oorzaak en geen constipatie. Dus daarom begrijp ik niet waarom de arts zou zeggen gebruik lactulose. Ga eerst even zonder lactulose verder en kijk het aan een kleine week. Sowieso heb je twee weken nodig om te zien of pepti wel werkt. Want het kan zo zijn dat zelfs pepti te moeilijk verteerbaar is voor je kleine en dat je dan op een ander speciale voeding verder moet. Maar de artsen gaan je daarbij niet meteen helpen want verzekering is a b*tch. Dus mijn advies, luister naar je gevoel. Ga zelf experimenteren met wat goed is voor je kleine. Als hij 10 x zo een poepluier heeft, is dit geen constipatie. Hoe ruikt het trouwens? En heb jij de rota virus vaccine gegeven? Zo ja wanneer?