Ze is nu bijna 4 maanden maar ze is sinds ze naar de opvang gaat natuurlijk aldoor verkouden. Nu hoest ze ook al een paar dagen heel erg en je hoort dat er slijm zit.
Het is zo sneu, afentoe stikt ze er half in en daarna moet ze heel erg huilen.
Hebben andere kindjes dit ook? Moet ik toch de huisarts maar bellen? Ik geef t r neusspray voor de fles maar dat helpt ook niet erg
Bij ons was ze ook erg verkouden een paar dagen. Ik vind die aspirator uitzuiger echt top in combi met neusspray. Of had je die ook al? Echt zo sneu indd 🙁
Hier ook al een week of twee zeker aan de hand. Ben bij de huisarts geweest en tegen het hoesten valt niet zoveel te doen. Neusje spoelen met zoutwater voor de neusverkoudheid, maar eigenlijk ook niet het idee dat dat wat oplevert
Zoontje is ook al 2 weken aan het hoesten. Eerst ook neusverkouden, maar dat is inmiddels over. Hij hoest vooral in de nacht heel erg. Bedje beetje schuin staan en verder is het afwachten. De longen klonken goed, maar de huisarts zei hier ook dat het bij baby’s echt wel een paar weken kan duren voor het hoesten helemaal weg is
Hier precies zo, vanaf dat ze naar de opvang gaat. Vooral s nachts hoest ze veel. Neusspray en uitzuigen helpt maar eventjes. Volgens mij is t gewoon uitzitten... zolang ze goed drinkt, plast en niet suf is, is het niet zo erg denk ik. Meer vervelend voor haar (en voor jou natuurlijk om te zien!).
Misschien nog een luchtbevochtiger bij het bedje/op de kamer uitproberen? Die staat hier nog op t lijstje.
Aaargh 5u een enorme hoestbui en natuurlijk daarna met geen mogelijkheid in slaap te krijgen 😵😵
Wat hier soms trouwens wel helpt bij een blijvende hoestbui; beetje laten drinken
Reageer even gewoon zo op iedereen tegelijk haha
Hier snachts ook het ergste, heb haar bedje al iets hoger aan het hoofdeind, neusspray voor de fles en ik smeer verkoudheids balsem maar het haalt niet echt wat uit🥲
Echt ziekig he? Hier vannacht na het drinken ook, hij kreeg het haast niet weg en bleef maar hoesten. Vanmorgen spuugde hij allemaal slijm en snot uit.
Zoutoplossing via internet bestellen en dat steeds in het neusje doen om te spoelen. Werkt beter dan neusspray.
En stomen in de badkamer. Hete douchestraal tegen de koude muur aanzetten. En dan met je baby in de badkamer gaan staan. Niet bij de hete straal uiteraard.
Als het echt heel erg is en zoutoplossing niet werkt zou ik langs huisarts gaan en recept vragen voor xylometazoline 0,025 . Dat is een lagere dosis dan je in drogist kunt halen. Als je het kort gebruikt en alleen als het nodig is kan het geen kwaad. Onze dochter heeft dat in haar eerste week 2x deze neusspray gekregen en ik heb het thuis nog 1 keer gebruikt toen ze een keer snachts geen adem kreeg en in paniek raakte. Dat spul werkt echt meteen. Ik gebruik dat wel als laatste redmiddel. En eerst zoutoplossing e.d..