Kolven en niet willen eten
Lieve mama’s,
Ik ben opzoek naar wat hulp of enigszins herkenning en ervaring.
Mijn zoontje van 9 maanden weigert te eten. Ik weet dat tot 1 jaar melk voldoende zou zijn.
Hier zoek ik herkenning in, wat hebben jullie gedaan om het toch te laten lukken? Of gewoon afgewacht?
Wat ikzelf al heb gedaan;
- gepureerd
- Grote zachte stukken
- Meerdere dagen hetzelfde
- Brood
- Fruit
- Groente
- Gemengd groenten
- Gemengd fruit
- Zelf laten pakken
- Happen tijdens het spelen met z’n eten
Misschien moet ik het eten op de grond overal zetten, want hij stopt van alles in zijn mond van de grond.
Hij is ook wel nieuwsgierig en proeft de eerste hap en daarna wilt tie niet meer.
Cb denkt heel goed mee en raadde aan om te minderen met bv zodat hij misschien meer honger zou krijgen. Maar ik zie dit niet gebeuren. Hij zal niet ondervoed raken (74cm en 10kg) maar ik vind het lastig hem te weigeren🤣. Hij geeft nu zelf goed aan dat tie wilt drinken (shirt naar beneden trekken of m’n gezicht opzuigen).
Ik wil ook even gaan kolven want ik moet eind maart naar een beurs in Italië en het hele gezin gaat mee. Ik moet anders telkens op en neer naar het hotel om te voeden en aangezien ik te laat ben met boeken (🤦🏻♀️😣) zal ik ver van het beursgebouw zijn. Dus wil ik kolven en dat dan voor mijn man achter laten. Het liefst bleven ze gewoon allemaal thuis, maar mijn man is bang dat de kleine helemaal overstuur gaat zijn in de nacht.
Voor de kolvende moeders; hoeveel kolven jullie ong voor jullie baby van 9 maanden? Hoe begin je met kolven? Hij drinkt standaard bij elke slaapje (10u-14u-18u) en dan ook soms tussendoor en nog rond 2300.
Ik heb de vulpes good kolf gekregen. Mensen ervaring ermee?
Welke flessen en spenen pakken ze makkelijker ? Hij drinkt alleen uit 1 borst omdat daar meer melk inzit en er meer uit stroomt. Die borst en tepel zijn inmiddels huge😣.
Ik hoor graag alle tips en tricks!
Excuses als m’n verhaal een beetje warrig is, maar ik tik dit snel tussendoor als de kleine niet op mij let🤣
Bedankt iig!❤️