12 Reacties

14 dagen geleden

Ik zou doen wat goed voelt. Als je nu echt geen energie hebt kun je even rustiger aan doen. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik rond 12 weken dingen gaan aanpassen, omdat dat beter voelde. Eerste weken nauwelijks gesport omdat ik mij slecht voelde. Ik geloof zelf dat je niet veel verkeerd kan doen met sporten in die eerste periode, zolang je je gezonde verstand gebruikt en gevoel volgt

14 dagen geleden

Als je al een lange tijd sport kun je gewoon doorgaan zoals je lichaam aangeeft. Ik doe zelf ook krachttraining en cardio. Cardio kun je gewoon door doen en bij krachttraining kreeg ik als advies, machine gebruiken en gewicht iets omlaag. Voorzichtig met squats en buik mag je vanaf een aantal weken niet meer trainen. Persoonlijk doe ik extreem rustig aan nu maar dat is omdat ik in december een miskraam heb gehad en ik 0 risico wil nemen. Al had de miskraam niks te maken met sporten. Luister naar je lichaam en vraag anders advies aan een PT.

13 dagen geleden

Ik loop minimaal 8000 stappen, rij 3x per week mijn paard en loop 2x per week hard. Probeer daarnaast krachttraining te doen (ruiterfit traject gedaan), maar merk dat ik met de krachttraining nu wat zoekende ben dus zoek iets als een zwangerfit bij fysio. Is hier in de omgeving blijkbaar best lastig 🙈

13 dagen geleden

Ik merk dat ik dit ook lastig vind. Voorheen sportte ik ook 2x per week in sportschool en 2x hardlopen. Ik denk dat ik rond de innesteling nog een 10 km marathon heb gerend. Heb afgelopen week nog 4 km gerend maar in rustiger tempo en ben voornemens dat gewoon iedere week te doen als het goed voelt en bij de sportschool minder kracht en minder gewicht en cardio blijven doen

13 dagen geleden

Ik ga aanstaande zondag 30 km wandelen met een tocht. Stond al gepland, denk dat het wel kan. Loop ook ongeveer 2 keer per week hard. Merk wel dat mijn hartslag nu al wat hoger ligt met ruim 4 weken

8 dagen geleden

Ik ben nog wel naar de sportschool gegaan en gister nog geboulderd. Wat ik begrepen heb mag je geen rechte buikspier oefeningen doen en ik hardlopen en touwtje springen even niet zo goed voor je. Ik doe nog wel cardio en krachttraining. Daarbij probeer ik goed te voelen wat ik op dat moment aan kan. Op dit moment lijkt dat wel goed te gaan en vind ik het nog wel fijn om te sporten.

8 dagen geleden

Reactie op Marielle1984

Ik ben nog wel naar de sportschool gegaan en gister nog geboulderd. Wat ik ...
Ik ben niet zo'n sporter (zeker niet nu ik long covid heb), maar wat ik van andere topics heb begrepen is dat je die rechte buikspieroefeningen in het begin nog wel kunt doen, dat mag pas niet meer als je buik echt groeit

8 dagen geleden

Ik doe ook 2x per week krachttraining voor vrouwen en 1x yoga. De VK zei dat ik dat zeker zonder beperkingen kan doen tot 12 weken. Daarna met de trainer bespreken, die weet als het goed is wat daarna wel en niet kan (ze heeft al meer zwangere vrouwen getraind). Maar het belangrijkste zei de VK is om te luisteren naar je lichaam. Tot nu toe ben ik wel gegaan, maar doe ik het wel wat rustiger aan. Ondanks dat ik moe ben, doet het toch wel goed 😊. Ben trouwens vandaag ook 5+2.

8 dagen geleden

Reactie op Marielle1984

Ik ben nog wel naar de sportschool gegaan en gister nog geboulderd. Wat ik ...
Hardlopen niet goed? Weet je waarom dat dan zou zijn? Ik loop nog 2 a 3 keer per week hard. Net nog een rondje gegaan 😅

8 dagen geleden

Reactie op Bloem 123

Hardlopen niet goed? Weet je waarom dat dan zou zijn? Ik loop nog 2 a 3 kee ...
Ik heb ook net nog hardgelopen. Wanneer je dit al deed voor de zwangerschap kan dit geen kwaad, google ook maar eens. Je lichaam is al gewend aan het hardlopen dus kun je rustig blijven doen zolang als het goed gaat

7 dagen geleden

Ik deed aan 5x in de week krachttraining, maar ben deze week maar 1x geweest 🫣 ben vandaag 5 weken. En ik merkte gewoon al dat ik minder kracht heb. Durf het ook niet zo goed aan. 4 weken terug miskraam gehad namelijk.. ik ga zelf even wat rustiger aan doen en over tijdje mijn schema aanpassen met sporten tot een zwangerschaps schema 😊

7 dagen geleden

Reactie op Bloem 123

Hardlopen niet goed? Weet je waarom dat dan zou zijn? Ik loop nog 2 a 3 kee ...
Volgens mij heeft dat met de aanmaak van relaxine te maken waardoor spieren en banden wat verslappen. Daardoor ontstaat kans op verzakkingen. Ik vond o.a. dit erover: https://mominbalance.com/blog/wangerschapshormoon-relaxine#:~:text=Relaxine%20tijdens%20je%20zwangerschap,de%20relaxine%2Dspiegel%20weer%20af.