840 Reacties

9 maanden geleden

Ik denk dat baby’s altijd in een sprong of iets dergelijks zitten hahaha 🙈 zo is er altijd wel wat 😂 gister heeft mijn dochter ook amper geslapen. Vandaag wel veel maar kwam omdat we op pad waren, dan slaapt ze altijd wel goed met geklets om haar heen en in de auto enzo. Ze is eigenlijk de hele avond wakker geweest vanaf dat we thuis zijn. Ogen wijd open 👀 , huilen en niet willen drinken. Nu ligt ze in haar bedje en sliep vrijwel meteen. Denk dat ik haar toch maar wat eerder naar bed moet brengen. Hoe laat gaan jullie kleintjes naar bed?

9 maanden geleden

Wij kijken echt naar de wakker tijd. Onze klein is 6 weken wakkertijd van. 1uur 15 min ongeveer. Dus dan naar bed, of als ze gaapt gelijk in bed. En ze slaapt dan ook echt binnen het half uur zelf

9 maanden geleden

Het CB gaf bij ons aan dat voor 6 weken je kindje totaal nog geen ritme ontwikkeld dus nu gaat het mee naar bed wanneer wij naar bed gaan. Voor die tijd slaapt die vaak in het babynestje op de bank naast ons.

9 maanden geleden

Hey dames. Even iets heel anders. Vorig jaar hebben we een vakantie geboekt naar een camping met huisje hier in Nederland. Onze kleine man slaapt normaal in een heeel oud wiegje. Zo’n rieten die rondom dus gesloten is. En waarboven zo’n vaste soort van klamboe zit die open is. Nu heb ik totaal niet nagedacht toen we weggingen dat die in het campingbedje moest. Normaal slaapt hij perfect in de wieg maar het was krijsen in het campingbedje. Nu hebben wij een Nuna kinderwagen gekocht, want daar zit een speciale flap in aan de voorkant die omhoog kan voor extra ventilatie. De kap is omlaag. Nu hebben we na 6 uur krijsen campingbedje aan de kant gezet, want die stond naast ons en de bak bij ons neergezet. En nu slaapt die eindelijk. In principe heeft die voldoende ventilatie. Kap open en de ventilatie flappen open. Zouden jullie je kleine erin laten liggen tijdens de vakantie?

9 maanden geleden

Geïntegreerde ventilatie noemt Nuna het. Wij hebben de kap gewoon helemaal omlaag en dat omcirkelde gedeelte dus open.

9 maanden geleden

Over ritme: vanaf ongeveer zes weken kunnen kindjes en dag- en nachtritme krijgen. Maar echt ritme/ regelmaat in slaapjes duurt vaak nog maanden. Uiteraard zijn er uitzonderingen maar ik zou de komende maanden nog niet teveel verwachtingen van ritme hebben. Mijn eerste twee kinderen hadden pas een iets voorspelbaarder ritme (3 slaapjes per dag) vanaf een maand of 4 a 5. Het wordt echt beter hoor, ook met de onrust in de vroege avond die baby’s vaak hebben. Ik merk nu al bij de derde dat ik dat veel makkelijker kan relativeren. “Alles is een fase” is een cliché maar wel echt gewoon waar 😁. Alleen weet je vooraf nooit hoe lang zo’n fase duurt 🤣.

9 maanden geleden

Reactie op Seno34

Hey dames. Even iets heel anders. Vorig jaar hebben we een vakantie geboekt ...
Ja hoor! Lijkt mij geen probleem. Hij kan nog niet rollen dus zou niet met zijn gezichtje tegen de rand kunnen komen.

9 maanden geleden

Reactie op EsBaby24

Over ritme: vanaf ongeveer zes weken kunnen kindjes en dag- en nachtritme k ...
Ja ik snap wat je bedoelt! Ik heb nu ook veel meer geduld en je weet ook hoe snel alles gaat en dus ook weer overgaat. Ik kan het allemaal veel beter handelen dan bij de eerste. Ik ben totaal niet bezig met ritme of iets, ze is 5 weken en dat ritme komt ooit wel haha. Ze slaapt wanneer ze zelf wil. Maar het gekke is dat als ik haar dus s’ avonds naar bed breng, wanneer ik ook naar bed ga ze dus wel snel gaat slapen en beneden bij ons dus niet. Vandaar dat ik mij dan afvraag of ze misschien liever wat eerder haar bedje in gaat. Ik ga het vanavond eens proberen 😊 heb haar het liefst lekker bij me maar als zij behoefte heeft aan een bedje dan moeten we daar maar in mee gaan haha. Zoals met alles. Het is een fase 😂🥱

9 maanden geleden

Reactie op Kellssss

Ja hoor! Lijkt mij geen probleem. Hij kan nog niet rollen dus zou niet met ...
Toen ik dat berichtje schreef heeft mijn man de bak gepakt. De kleine erin gelegd en stil was die. En toen werden we samen wakker om 08:45🙈

9 maanden geleden

Reactie op Kellssss

Ja ik snap wat je bedoelt! Ik heb nu ook veel meer geduld en je weet ook ho ...
Ah deel 3 gevonden! Wij hebben dit ook. Hij doet ‘s avonds wat hazenslaapjes op schoot maar zodra ik hem probeer weg te leggen huilen en wakker. Laatste voeding boven met slaapzakje al aan in het donker met een klein lampje. Leg hem weg en niks aan de hand. Hij lijkt sowieso beter te slapen als tie op zichzelf ligt, had onze oudste ook. En ik d’r maar blijven vasthouden 🤣 Ga het ook eens proberen eerder naar boven. Ben alleen bang dat tie de peuter wakker schreeuwt of als tie eerder de nacht in gaat het om 3 uur snachts wel ochtend vindt ofzo😅

9 maanden geleden

Reactie op Kellssss

Ja ik snap wat je bedoelt! Ik heb nu ook veel meer geduld en je weet ook ho ...
Onze zoon leg ik nu ook al wat eerder boven. En ook als er meer visite is. Hij houd totaal niet van drukte.

9 maanden geleden

Reactie op Purrie 1987

Ah deel 3 gevonden! Wij hebben dit ook. Hij doet ‘s avonds wat hazenslaapj ...
Dat vind ik hier ook lastig. Heb al paar avonden poging gedaan tot in bed leggen met een vast ritueeltje rond 18:30 uur, ze slaapt dan maximaal een halfuur en begint dan te schreeuwen omdat de speen uitvalt en dan is het klaar en kan ik haar maar beter meenemen naar beneden 🫠 want ik gun mijn oudste ook een normale nachtrust.

9 maanden geleden

Hier nog niet gelukt eerder de nacht in te gaan. Hadden gister wel een rustige avond maar met weg leggen wordt tie wakker 😅 Sliep wel na de voeding van 23 uur tot 5.45😱 Zulke nachten maakte de oudste pas toen ze 1 jaar was🤣

9 maanden geleden

Hebben jullie soms ook last van een doof/ gevoelloos stuitje? Van al die zittende of hand liggende voedingen op een dag denk ik… borstvoeding dus. Maakt ook niet uit of ik op de bank zit/ lig of op een stoel zit. Iemand een tip, behalve zoveel mogelijk van houding wisselen?

9 maanden geleden

Reactie op EsBaby24

Hebben jullie soms ook last van een doof/ gevoelloos stuitje? Van al die zi ...
Hand =half

9 maanden geleden

Hier gisteravond voor het eerst een hele onrustige avond gehad. Van 20:00 tot 23:00 lopen krijsen (denk krampjes). Om 23:30 viel ze in slaap tot 06:30 😱 denk dat ze helemaal op was van het huilen.

9 maanden geleden

Reactie op Purrie 1987

Hier nog niet gelukt eerder de nacht in te gaan. Hadden gister wel een rust ...
Ooh wat fijn zeg! Hier sliep mijn oudste al door met 6 weken oud 🙈 besef me wel dat dat heel uniek is, maar ben daarmee echt verwend, want mijn jongste doet dat nu niet wat logisch is, maar dat is echt even wennen

9 maanden geleden

Reactie op Purrie 1987

Hier nog niet gelukt eerder de nacht in te gaan. Hadden gister wel een rust ...
Wat heeeeeerlijk! Zo jaloers hahah

9 maanden geleden

Mijn zoontje slaapt sinds vorige week elke nacht ongeveer 5 uur achter elkaar. Meestal krijgt hij zijn laatste voeding rond tussen 22:00 en 00:00 ik ga dan ook gelijk met hem mee naar bed. En dan word hij wakker tussen 4 en 5. Maar gister was zijn ritme een beetje anders overdag waardoor ik hem om half 9 als laatst heb gevoed en hij werd pas tegen 3 uur snachts wakker. Nu slaapt hij weer gelijk door na de voeding. Hopelijk maakt jij nog een keer een lange ruk. Meestal hij heeft hij savonds erg last van krampen waardoor hij tussen 19:00 en 22:00 niet echt goed slaapt omdat hij dan elke keer wakker word door pijn. Heel zielig

9 maanden geleden

Onze kleine kon eerst echt de slaap niet vatten gister avond. Uiteindelijk viel hij rond 22:00 in slaap. Laatste voeding was klaar rond 20:00.. en meldde zich vannacht om 03:00. Hij slaapt nu vaker 5/7 uur achtereen.