79 Reacties

één maand geleden

Ja ik denk dat wij sinds kort in sprong 7 zitten. - wil ineens weer een fles snachts, slaapt daarna niet makkelijk verder. Dit was voorheen wel altijd het geval. - moet wat meer vermaakt wordt. Kon altijd heel zelfstandig spelen. - ik denk dat de verlatingsangst een beetje begint. - heeft ineens een stevige eigen wil. Maakt het ook echt duidelijk als hij het er niet mee eens is. Maar begint ook met zwaaien, kruipen, zelfstandig gaan zitten, fijne motoriek is enorm vooruit gegaan en begint steeds beter vast voedsel te eten. Hij lijkt mensen nu te herkennen. Mensen die hij nog nooit eerder heeft gezien kan hij spannend vinden. Ons zoontje is nu 9,5m oud.

één maand geleden

Ik denk dat wij sprong 7 al hebben gehad. Of teminste alle kenmerken daarvan. Ze is nu bijna 10 maanden. - ze had heel erg last van verlatingsangst, nu weer minder/voorbij - kon niet zelf spelen vroeg veel aandacht, nu ook weer voorbij - veel huilen, boos worden maar tegelijkertijd ook weer heel rustig en lief (zoals rustig bij me zitten dat heeft ze nog nooit gedaan) - weer slechter slapen overdag (dat is hier vaak met een sprong) Ze kan nu sinds deze week zwaaien, klappen, herkent echt mensen die ze vaak ziet, heeft haar eerste woordje gezegd (aap), is supervrolijk en kan nu ook best lang opblijven. (zit niet meer echt aan wakkertijden vast perse)

één maand geleden

Reactie op Np22

Ik denk dat wij sprong 7 al hebben gehad. Of teminste alle kenmerken daarva ...
Ohja en ze ‘danst’ nu ook op bepaalde liedjes die ze leuk vindt 😂

één maand geleden

Reactie op Np22

Ik denk dat wij sprong 7 al hebben gehad. Of teminste alle kenmerken daarva ...
Wooow dit herken ik dus allemaal 😂 overdag slecht slapen sinds vandaag, alleen maar bij mama willen zijn net 2 dagen “officieel” in sprong 7 en nu al heftig vind ik!

één maand geleden

Hier was het opeens drama met inslapen. Verder viel het wel mee gelukkig. Sprong 6 was hier echt drama 😂

één maand geleden

Reactie op Shannonjck

Wooow dit herken ik dus allemaal 😂 overdag slecht slapen sinds vandaag, al ...
Ja ik vond het nu wel meevallen of het moet nog komen. Ze heeft niet van alle sprongen last. De vorige wel.

één maand geleden

Denk hier nu ook. Flinke verlatingsangst, als ik hem in de box zet is het brullen (zelf op ontdekking buiten de box wil hij wel). Heel onhandig nu we aan het verhuizen zijn. Ik kan hem niet de hele dag entertainen en soms moet hij echt even in de box 🥲

één maand geleden

Ik vind de hele periode van 9-12 maanden 1 heftige sprong🤣🤣

één maand geleden

Reactie op Purrie 1987

Ik vind de hele periode van 9-12 maanden 1 heftige sprong🤣🤣
Ik vind het vanaf 8 maanden al heftig 😂

één maand geleden

Reactie op Np22

Ik denk dat wij sprong 7 al hebben gehad. Of teminste alle kenmerken daarva ...
Aap🥰 wat schattig

één maand geleden

Ik denk dat sprong 7 hier al is geweest, tot een week geleden. Ze danst, zwaait, staat bijna 😳. Maar wie weet komt er nog een staartje aan, ik pin me nergens meer op vast haha… vorige sprong was lang en intensief 🧟‍♀️

één maand geleden

Reactie op Fertility_4

Ik denk dat sprong 7 hier al is geweest, tot een week geleden. Ze danst, zw ...
Jah idd dus sprong 6/7 was hier lang en intensief 🤓

één maand geleden

Hier zitten we er officeel over 3 dagen “ pas “ in maar meestal zijn we een week eerder en het is goed te merken… Honing aan mijn kont , snel geïrriteerd en boos , huilerig , wil op schoot spelen , snachts weer heel hard krijzen en beland naast mij in bed

één maand geleden

Reactie op devidevries

Hier zitten we er officeel over 3 dagen “ pas “ in maar meestal zijn we een ...
Same same here…

één maand geleden

Hier flinke verlatingsangst. Gisteravond elk half uur panisch krijsend uit zijn slaap wakker worden tot 00:30, ontroostbaar. Laat zich niet meer wegleggen voor dutjes. Hopelijk duurt het niet te lang 😬

één maand geleden

Eten jullie kindjes ook minder goed de hapjes? Zodra ik maar in de buurt kom schreeuwt ze het uit, alleen brood is goed

één maand geleden

Ruim twee weken begonnen, merkte het vooral aan de dutjes die nog maar 20 minuten duurden hooguit, en snachts bijna ieder uur keer wakker worden of veel te vroeg wakker blijven, continu moe, ogen wrijven en chagrijnig, lijkt nu sinds een paar dagen weer normaal geworden te zijn maar volgens de app zou de sprong vandaag pas begonnen zijn, denk dat we het ergste al weer achter de rug hebben nu.

één maand geleden

Reactie op mamaj22

Eten jullie kindjes ook minder goed de hapjes? Zodra ik maar in de buurt ko ...
Nee, t eten gaat hartstikke goed, lust alles en eet veel

één maand geleden

Zijn er meer kindjes die echt ineens heel driftig kunnen doen als ze iets niet/juist wel willen? 🙈

één maand geleden

Reactie op Jalad

Zijn er meer kindjes die echt ineens heel driftig kunnen doen als ze iets n ...
Oh ja absoluut. Hier echt een driftkikker soms😂🙈. Stiekem wel hilarisch.