45 Reacties

één maand geleden

Volg wij gaan in juni!

één maand geleden

Ik heb precies hetzelfde. Wij gaan ook naar Fuerteventura (4,5 uur vliegen). Onze dochter is dan net 1 jaar. Wij gaan wel een buggy aanschaffen die mee mag als handbagage. Dat mag niet met een 'gewone' buggy. Wij hebben all in geboekt dus ik ga geen potjes meenemen aangezien daar dan vanalles te eten is. En in het ergste geval zijn daar vast ook potjes te koop in de supermarkt denk ik dan haha. Qua inpakken kijk ik hier ook even naar de reacties van andere 😜

één maand geleden

Ben net terug van vakantie wel met de auto. Wij hebben met onze andere meiden altijd onze gewone kinderwagen mee op de vlucht dat was toen geen probleem. Ik had dit keer wel potjes mee maar weinig meestal at ze met de pot mee maar als het niet kon kreeg ze een potje. Slapen deed ze eigenlijk overal als ze al in de wagen zat dan sliep ze lekker in de buggy. Op het strand sliep ze in een schuiltentje. Nooit vaste slaaptijden gehad met haar omdat de eerste 8 maanden sowieso meer wakker dan slapen was. Ze slaapt gelukkig nu wel wat beter maar geen vaste tijden dus en dat kwam ons op vakantie wel goed uit.

één maand geleden

Ik volg even! As vrijdag gaan wij naar Kreta. Ik neem de kinderwagen mee, slaapt ze beter in dan in de buggy. Heb wel via marktplaats de stokke prampack gekocht omdat ik anders bang ben dat de kinderwagen beschadigt of kapot gaat. Wij hebben alleen ontbijt bij het hotel, dus ik neem potjes mee. Onze dochter drinkt nog 3 a 4 flesjes per dag, dus heb ik een mini waterkokertje gekocht voor op de hotelkamer zodat ik zelf de thermosfles kan vullen. Hebben ze vaak ook op de hotelkamer staan, maar vind ik er nooit zo fris uitzien haha!

één maand geleden

Wij hebben wel een reisbuggy aangeschaft die in de handbagage kan, dat vond ik echt wel heel handig. Plus wij hebben een Uppababy kinderwagen/buggy, die vond ik iets te duur om mee te nemen als ruimbagage (ze gaan soms vrij ruig om met de bagage dus dat vind ik zonde). Potjes zou ik niet meenemen, bij een buffet is er altijd wel wat voor de kleine en desnoods haal je nog wat bij de lokale supermarkt. Komt zeker goed. Ik zou er wel voor zorgen dat tenminste één dutje gewoon een goed dutje is in bed en dan die andere in de wagen. Wij deden het ochtenddutje in bed (circa half 10 tot 11) en dan konden we daarna gewoon lekker op pad. Qua inpakken: koop een paar kleine NIEUWE speelgoedjes (dus die ze nog nooit hebben gezien) en tover die gedurende de vlucht één voor één tevoorschijn. Zijn ze weer een tijdje vermaakt. 😜

één maand geleden

Wij zijn in februari naar gran Canaria geweest, toen was onze dochter 7 maanden. Echt geweldig daar! Goed vooruitzicht 😄 Even een reactie en tips: - reisbuggy zeker doen! Wij hadden een die mee mocht in het handbagage rek dus heel fijn ook op het vliegveld aangezien onze dochter de draagzak niks vindt - we hadden een paar zakjes van Ella’s kitchen mee, maar je koopt daar ook genoeg in de supermarkt. Wel hadden we mais vingers mee, die hebben ze daar niet en onze dochter is er gek op als tussendoortje - slaapjes probeerden we wel structuur in aan te bieden, maar ze sliep ook regelmatig in de buggy of later naar bed. De reisdag heen heeft ze echt heel weinig geslapen en lag ze pas om 22u op bed daar. Is ook allemaal goed gekomen. - neem niet te veel luiers mee (zonde van de ruimte en die koop je daar gewoon - neem genoeg slaapzakjes mee want we hadden hier wel een paar doorlek momentjes - daarop aanhakend, neem ook iets van hand wasmiddel mee - wasbare zwemluiers van happy bear zijn fijn - neem in je handbagage naast een extra set kleren voor je kind, ook een setje voor jezelf mee - afwasmiddel, flessen borstel en druiprekje voor de flesjes niet vergeten - wij hadden ook zelf silicone lepeltjes mee, maar je kan natuurlijk daar ook gewoon bestek gebruiken Heel veel plezier!!

één maand geleden

Reactie op Hel1J

Wij zijn in februari naar gran Canaria geweest, toen was onze dochter 7 maa ...
Heeeeel handig dit, dankjewel 🤎🤎

één maand geleden

Hii wij zijn nu op vakantie met een onze kleine van 10 maanden. - veel snackjes mee, ook voor in t vliegtuig. - aparte buggy aanschaffen, hoeft naar mijn idee geen speciale reisbuggy te zijn. Je geeft de wagen toch bij de deur van het vliegtuig af en haalt m ook vaak daar weer op. Voor 80 eu kan je al slagen. - draagzak als je kleine dat fijn vindt. Nu hij nog niet kan lopen is dat wel fijn. Hij wilt niet te lang in de babywagen zitten dus dan is het wel fijn voor de afwisseling, 12 kilo tillen is niet te doen 😂. - mini waterkoker te koop bij de action. - en naar mijn idee de gouden tip: deze shoe organizer, kan je bestellen bij ali/shein/amazon. Hier zit eigenlijk al zijn textiel in. Per vakje een outfit + romper. En verder hydrofiele doeken, extra rompertjes, sokjes ect. Dit vouw/rol ik dan zo op en gaat in de koffer. Met die haken die erbij zitten dan of id kast of aan een deur op locatie. Veel plezier!

één maand geleden

Owja en de dutjes doen wij ook 1 in de kamer. Hij slaapt wel in de buggy maar korter dus op een gegeven moment chagrijnig 😅. De dagen zijn dan ook korter. Gister bv te kort ochtend dutje waardoor er ineens een derde dutje bij kwam en hij aan t einde van de dag alsnog niet te genieten was. Vanaf vandaag gaan we dus echt wat strenger op zn wakkertijden zitten. Het verschilt echt per baby!

één maand geleden

Reactie op Insiee

Hii wij zijn nu op vakantie met een onze kleine van 10 maanden. - veel snac ...
Meeste vliegmaatschappijen is wel als je buggy afgeeft bij de gate, dat die mee gaat in het ruim en je m bij de bagageband pas weer kan ophalen. Het is dus niet altijd zo dat je m weer bij de gate terug krijgt hoor!

één maand geleden

Oh en wij hadden trouwens via Marktplaats voor €100 de babyzen Yoyo buggy gekocht. Ze zijn duur maar ook kwalitatief echt heel goed en rijdt super fijn. We gebruiken m nu thuis ook ipv de kinderwagen. En je kan de zitting verstellen waardoor je kindje ook achterover kan

één maand geleden

Reactie op Hel1J

Wij zijn in februari naar gran Canaria geweest, toen was onze dochter 7 maa ...
Was je de wasbare zwemluiers dan gewoon uit in een sopje in de gootsteen? Ik heb er een thuis, maar dacht voor de vakantie misschien niet handig omdat er geen wasmachine is haha.

één maand geleden

Wij zijn nu op vakantie op Corfu, Griekenland. Hier is het eiland niet echt gemaakt voor wagens/buggy’s (heuvelachtig, ook in dorpen vaak trappen, hele hoge stoepranden), dus naast de buggy is de draagzak ook heel handig! Wij vonden de buggy wel ideaal qua vliegen, dan kan je baby op het vliegveld gewoon daarin tot de gate. Buggy ging wel in het ruim, maar kregen we bij het uitstappen gelijk bij de gate ook weer terug. En aangezien we een huurauto hebben, is de buggy wel handig, want die neemt minder ruimte in dan de hele kinderwagen! In Griekenland is vrijwel al het eten in horeca heel zout en zijn potjes beperkt verkrijgbaar en mega duur, dus achteraf had ik liever wat meer potjes en knijpfruit vanuit NL meegenomen.

één maand geleden

Reactie op Insiee

Hii wij zijn nu op vakantie met een onze kleine van 10 maanden. - veel snac ...
Super handig!!!!

één maand geleden

Wij zijn nu op vakantie 2 weken met het vliegtuig en hebben hier een auto gehuurd dus zijn wel op verschillende locaties en hotels. Reisbuggy sowieso doen ik zou niet weten wat ik zonder moest maar mijn dochter is ook 11 kilo dus die kan je echt niet de hele tijd meedragen. 😂 Draagzak vond ik ook wel handig met het ophalen van de buggy. Hier had ze op de heenreis buikgriep en de eerste dagen met overgeven en diarree. Ik had een paar eigen potjes mee en fruitzakjes was daar wel blij mee want ze weigerde bijna alles voor de rest. (Normaal eet ze eigenlijk altijd met ons mee) Onze dochter heeft nooit in de wagen geslapen en doet nu niet anders ze is echt mega lief en we nemen haar s’avonds slapend overal mee naar toe en als we haar dan in bed leggen slaapt ze zo verder. Dit had ik zelf echt nooit verwacht. Voor ons waren de veelgenoemde spinners echt een hit in het vliegtuig en op de ramen in de kamer in hotel haha. Maischips had ik zelf ook mee. Veel snacks en nieuw speelgoed voor in het vliegtuig. (Heb ik gewoon bij de kringloop gehaald) Ik had me van te voren best druk gemaakt over de vakantie en het valt me allemaal reuze mee.

één maand geleden

Reactie op Np22

Wij zijn nu op vakantie 2 weken met het vliegtuig en hebben hier een auto g ...
Ja spinners lees ik meer! Gaan wr bestellen 😊 fijn om te lezen dat het zo goed gaat!!

één maand geleden

Wij vonden de reisbuggy ideaal. Heel licht en makkelijk mee te nemen. Hebben die van Joolz. Voor het eerst met de kleine op vakantie zorgt ervoor dat je alles voor hem/ haar mee hebt. Maar vergeet niet iets mee te nemen voor als ze slapen. Wij waren dat dus vergeten.. Hij staat nu bovenaan ons lijstje: gezelschapsspellen!

25 dagen geleden

Heel random tip maar wat ik altijd fijn vind om mee te nemen is een rol aluminiumfolie en tape. Voor ramen / kiertjes waar licht doorheen komt, heel fijn voor onze lichte slaper! Verder bij vliegen is een draagzak fijn. Ook tweedehands een groot aanbod mocht je er nog geen hebben. Potjes zou ik niet meenemen, met tien maanden en een buffer is er altijd wel wat te eten voor die kleine!

25 dagen geleden

Wat ik me heel erg afvraag, wat doen jullie wanneer de baby slaapt? Als je een hotelkamer hebt en de baby ligt bij jullie op de kamer, ga je dan met de babyfoon bij het zwembad zitten? En wat doe je 's avonds? Die van ons ligt er vaak al rond 18u/18:30 in, maar dan ben ik er nog niet klaar voor 😅

25 dagen geleden

Reactie op Jetteke

Wat ik me heel erg afvraag, wat doen jullie wanneer de baby slaapt? Als je ...
Wij bleven bij de kamer en gingen op het balkon zitten. Drankje en spelletje erbij en we vermaakten ons wel. Overdag bleven we omstebeurten bij de kamer. Volgende keer zou ik wel een huisje met aparte slaapkamer boeken in ieder geval. Onze hotelkamer was namelijk wel echt minimaal 5 minuten lopen van het zwembad en restaurants op het (grote) complex dus dat zag ik niet zitten met babyfoon