30 Reacties

één maand geleden

Ik volg

één maand geleden

Ik lees een heel mooi stuk van fedde en kees over zelfstandig in slaap vallen. Heb het gewoon gegoogled. En vandaag toegepast. Tot nu toe werkt het. Het belangrijkste is dat de kleine leert dat het ledikant een veilige plek is om te slapen. Als je de kleine Slapend Weglegt schrikken ze weer wakker in een voor hun onbekende plek. Belangrijk dus om ze nog wakker maar wel vermoeid weg te leggen zodat ze zier waar ze gaan slapen en vertrouwen opbouwen.

één maand geleden

Wij hebben steeds wakkerder in bed gelegd, en probeerden steeds meer afstand te nemen van het bed, maar dat laatste werkte niet echt. Wat wel werkte was om de kamer te verlaten en buiten de kamer te wachten zodat ons zoontje de ruimte kreeg om zelf in slaap te vallen. Soms heeft hij het nodig om even te jengelen of te jammeren, dit noemen de slaapcoaches ruimte geven. Wij gingen alleen terug naar binnen als hij overstuur was. Hoop dat je hier wat aan hebt!

één maand geleden

Wij hebben de waiting approach gebruikt, vond het wel pittig maar na 2 dagen zagen we al resultaat. Uiteindelijk veel baat bij gehad en inmiddels valt die makkelijk zelf in slaap!

één maand geleden

Ik vlog mee

één maand geleden

Reactie op LoisLois1992

Ik lees een heel mooi stuk van fedde en kees over zelfstandig in slaap vall ...
Okee heb je een linkje?? Ik wil het ook proberen

één maand geleden

Momenteel leggen wij haar wakker weg en gaan we er een poosje naast liggen tot ze slaapt

één maand geleden

Reactie op Mariavan

Momenteel leggen wij haar wakker weg en gaan we er een poosje naast liggen ...
Maar gaat ze zelf dan ook liggen? Die van mij gaat meteen staan, huilen en protesteren. Hij blijft absoluut niet liggen

één maand geleden

Reactie op Sa--696

Maar gaat ze zelf dan ook liggen? Die van mij gaat meteen staan, huilen en ...
Die van mij gaat ook staan en krijsen!! Gewoon echt lang ook, na 3 kwartier staat ze nog. Ik ga steeds weg en terug om te troosten. Neerleggen helpt niet, want ze gaat gewoon opnieuw staan. Ik denk dat je elk slaapje, elke dag moet oefenen. Volhouden na een paar dagen gaat het steeds beter (denk ik). Ik heb volg week vrij dus wil het dan echt even volhouden. Hoop op goede resultaat 😬

één maand geleden

Hier nu een week bezig met gewoon op tijd naar bed brengen, flesje, muziekje, bed in voorlezen. En daarna iedere keer zachtjes praten en weer rustig neerleggen. En erbij blijven tot hij slaapt. Eerste dag duurde 1,5 uur. Vanavond was het 40 min. Het is even een lange adem, maar voor mij de fijnste manier. Nergens voor nodig om hem te laten huilen. En iedere ochtend word hij vrolijk wakker en blijft om zich heen kijken of speelt met ze speen tot het te lang duurt en dan hoor ik een paar keer een gil, van hallo ik ben wakker kom je nog?. Slaapt ook lekker door. Snacht soms even 30 sec huilen, maar dat lost hij zelf op. Valt zo weer in slaap. Als het langer duurt ga ik wel heen. En ik ben echt zoon blij dat ik na 10 maanden me nachtrust weer terug heb.

één maand geleden

Probeer middagdutje over te slaan of te verkorten en dan in de avond op bed leggen. Blijf er bij tot ze in slaap vallen! Zo is mijn dochter er aan gewend geraakt.

één maand geleden

Reactie op Sa--696

Maar gaat ze zelf dan ook liggen? Die van mij gaat meteen staan, huilen en ...
Onze dochter staat nog niet. Ze rolt soms wel door naar haar buik

één maand geleden

Okee nou update Ik doe de gentle sleep methode. Wat inhoud dat ik naast haar blijf liggen en zij in haar eigen bedje. Ik leg haar wakker in bed en sus wanneer nodig. Ik laat haar absoluut niet keihard huilen/krijsen, dat is niet mij. Methode. Na de eerste sliep ze na 50 min zelf! Tweede keer na 14 min en net derde keer geprobeerd direct na neerleggen! Alleen de eerste twee keren werd ze wel elke keer na 20 min wakker. Dit is bij het derde dutje ook gebeurd, alleen ging ze toen niet huilen en alleen van links naar rechts met hoofdje en is weer in slaap gevalllen. Dit is pas het derde slaapje in totaal sinds gisterenavond, dus ik ben benieuwd naar het vervolg!!

één maand geleden

Update 2.0 ze heeft nu in de middag 2 uur geslapen zonder dat we erbij waren. En is nu optijd naar bed gegaan en zelfstandig in bed. Tot nu toe geen bijzonderheden. Een keer een geluidje maar zelf in slaap gevallen! Wereld van verschil 👏🏾

één maand geleden

Iemand tips hoe ik dat hier kan oplossen? Meneer valt hier alleen aan de borst in slaap en dan kan ik weg gaan, wat maakt dat een ander hem nooit naar bed kan brengen en ik dus altijd savonds aanwezig moet zijn (mocht ik echt eens afwezig zijn wiegen ze hem in slaap met in de buggy)..

één maand geleden

Reactie op Sybb

Iemand tips hoe ik dat hier kan oplossen? Meneer valt hier alleen aan de bo ...
Ik heb hier 9 maanden hetzelfde gehad alleen dan met flesvoeding en elk dutje op mij geslapen. Echt elk dutje zowat. We zijn nu 2 dagen bezig. Wat bij ons tot nu toe werkt (die mn onderstaande berichtjes) -volle buik maar wakker in bed leggen. Eerste keer duurde 50 min en niet krijsen en hysterich huilen. Maar meer jengelen. Toen heb ik alleen maar gepraat “ga maar liggen, je doet het goed, mama is bij je etc” en dit hielp voor ons. De tweede keer was het na 14 min. De opvolgende dutjes waren direcht in slaap. Af en toe hoor ik wat maar hersteld ze zich tot nu toe zelf. Het is een vaardigheid die ze zich eigen moeten maken en vertrouwen in moeten krijgen. Ik dacht tot 2 dagen geleden dat dit mij NOOIT ging lukken door hoe ik haar altijd ik slaap liet vallen op mij tot 9 mnd en incl de fles. Let me know mama!

één maand geleden

Reactie op Nightfall

Ik heb hier 9 maanden hetzelfde gehad alleen dan met flesvoeding en elk dut ...
Thanks, we gaan proberen 🤗

één maand geleden

Ons zoontje wilde altijd worden gewiegd of een flesje drinken voor het slapen. Op een gegeven moment gewoon in bed gelegd met white noise en op de gang ( boven ) blijven staan zodat we snel bij hem waren. Het ging eigenlijk heel goed en sindsdien wiegen we hem niet meer. Soms wel nog een flesje nodig.

één maand geleden

Reactie op D-88

Ons zoontje wilde altijd worden gewiegd of een flesje drinken voor het slap ...
Hoe oud was je zoontje toen? Als we hem hier in bed leggen is het of gelijk heel hard huilen of spelen tot hij dat zat is en begint te huilen 😅

één maand geleden

Estivill