15 Reacties
5 maanden geleden
Ik heb dat ook gehad dat de kleine bij de 20 weken echo groter werd gemeten dan bij de groeiecho met 28 weken. Die week daarop een extra controle gehad voor de doorbloeding in de navelstreng en die was goed en weer een week later een groeiecho, daar dat de kleine weer gewoon op de goede groei. Bij mij ws verschil doordat de 20 weken echo in Zwolle was en de andere controles gewoon in het plaatselijke ziekenhuis waren.
5 maanden geleden
Bij een vorige zwangerschap gehad en dit keer weer (P90 naar P49). Verder geen bijzonderheden nadien, een meetfout is snel gemaakt met die echo's.
5 maanden geleden
Ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar die metingen zijn niet altijd even correct. De echoscopiste gaf aan dat iedere millimeter anders gemeten, andere waardes zal opleveren. En dan nog is het een schatting van gewicht en lengte. Bij 26w zat mijn baby op p46 en bij 30w op p76. In het ziekenhuis was er niemand die zich daar zorgen over maakte en het zou zelfs niet ter sprake gekomen zijn, als ik het niet benoemd had. Spreek er zeker met je verloskundige over, zij kan je hopelijk wat gerust stellen!
5 maanden geleden
Ze maken in de computer een curve met die P-waardes, door die met elkaar te verbinden. Mijn baby zat 4 weken geleden nog op P99 en nu op P73. Daardoor krijg ik over 2 weken weer een echo en dan kijken ze of zijn curve niet ineens als het ware horizontaal wordt. Dan zou de groei namelijk teveel afnemen en gaan ze onderzoeken of de navelstreng en placenta nog goed werken. Als dat dan niet het geval is, dan kunnen ze besluiten eerder in te leiden. Maar dan denken we wel erg veel stappen vooruit. De gynaecoloog zei dat het ook goed kan zijn dat hij in het begin te groot werd geschat..
5 maanden geleden
Reactie op AJ91
Ik begrijp dat je je zorgen maakt, maar die metingen zijn niet altijd even ...
Dankjewel voor je geruststellende woorden. Ik zat de vorige zwangerschap ook bij t ziekenhuis, hebben ze ook niks over p-waarden gedeeld. Mn baby was met 39.6 wkn geboren met 3070 gram.
Ik hoop dat het gewoon een meetfoutje is
5 maanden geleden
Reactie op Rdam 88
Ze maken in de computer een curve met die P-waardes, door die met elkaar te ...
Heeft dezelfde persoon de echo’s/metingen gedaan?
Ben benieuwd over twee weken. Maak je jezelf niet helemaal gek? Hihi. Ik ben alles aan t googlen. I know, niet slim. Maar maak me gewoon zorgen
5 maanden geleden
Ik zou mij niet teveel zorgen maken, P68 is nog steeds bovengemiddeld. Daarnaast idd grote kans op een meetfout en mogelijk ook groeispurt gehad rond 20 weken. Ik hoor helemaal niks over de p waardes van mijn kleine, misschien alleen maar beter om stress te voorkomen ;) zolang ze lekker groeien en bewegen niks aan de hand, vertrouw op je gevoel.
5 maanden geleden
Ik had ook een meet fout. Ik was van p82 naar p24 gegaan: paniek natuurlijk. Verloskundige wou niet meewerken om opnieuw te meten, want wat zou het me brengen zei ze? Nou, ik heb t dus gewoon afgedwongen, en gelukkig maar want uiteindelijk zit ik gewoon lekker bovengemiddeld. Ergens rond de 60. Dikke prima dus. Ben blij dat ik zo “brutaal” ben geweest om er geen genoegen mee te nemen. Wel werd me gezegd dat pas vanaf de 30 weken die P waarde goed in kaart gebracht kan worden, dat 20 weken echt nog te vroeg is om daar vanuit te gaan.
5 maanden geleden
Hier nog extremer, Ik ben in 1,5 week tijd van p97 naar p44 gegaan, krijg elke 4 weken groeiecho’s en heb er dus 1,5 week geleden 1 extra gehad. Toen was ie blijkbaar dus ineens extreem groot en vandaag bij de groeiecho met 32 wkn weer p44, wordt nu doorgestuurd naar het ziekenhuis voor placenta controle maar ze gaan uit van een meetfout omdat de echo van 1,5 week geleden een uitspringer was tegenover de rest… ze zeggen dat het ook vaak aan de ligging en de nauwkeurigheid van het nameten kan liggen, maar wordt dus wel doorgestuurd voor de zekerheid, niet echt een lekker gevoel
5 maanden geleden
Reactie op BananaPan
Dat is een behoorlijk groot verschil.. Spannend hoor.. ik hoop dat het meev ...
Thanks! Echo gedaan en zag er allemaal volgens originele groeicurve uit (groter dan gemiddeld). Lijkt er nu op dat die lage waarde een foute meting is geweest, maar om dat helemaal uit te sluiten mag ik nog een groeiecho doen bij de gynaecoloog. Dan kunnen we het echt uitsluiten. Voor nu alles goed en dus geen zorgen hier.