52 Reacties

22 dagen geleden

Mijn placenta ligt ook voor alleen voel ik wel hoe ze ligt als ik plat lig, hoofd naar beneden, rug en billen aan links, benen en voeten richting rechts

22 dagen geleden

Wij hebben, door medische indicatie, wel groei echo's en onze meid ligt op z'n kop met d'r hoofd naar beneden. Ik voel ook altijd gefriemel in m'n liezen :') en ze is daar altijd druk in de weer met haar handjes! Ze is ook al deels ingedaald. Doordat je placenta voor ligt voel je minder. Dat heb ik ook. Ik lees over een beurs gevoel tegen de ribben.. daar heb ik 0 last van gezien de placenta denk ik. Gezien ze wel met d'r voeten omhoog ligt.. :) Je kan het volgende keer ook vragen aan je vk! Die kunnen het, op de 1 of andere manier, voelen. Zo zat onze gynaecoloog heel onprettig in m'n buik te knijpen en zei tegen de co assistent: kijk dit is dus d'r hoofd. 😑 maargoed, die moeten dus ook leren!

22 dagen geleden

Reactie op Kells1986

Wij hebben, door medische indicatie, wel groei echo's en onze meid ligt op ...
Haha dat gefriemel in mn liezen dat klinkt wel bekend dat voel ik ook wel eens. Maar dan nog vroeg ik me af of het dan idd handjes of juist voetjes zijn. Maar misschien zouden voetjes minded als gefriemel voelen 😋 Ik heb trouwens ook echt 0 last van mijn ribben en ook totaal geen beurs gevoel van binnen ofzo (wat ik hier ook wel eens lees). Dat zal dan idd het voordeel zijn van die placenta voor I guess.

22 dagen geleden

Reactie op Rosa ‘24

Haha dat gefriemel in mn liezen dat klinkt wel bekend dat voel ik ook wel e ...
Het voordeel van de placenta voor ;) ik DENK dat gefriemel handjes zijn dus dan ligt je baby denk ik hetzelfde. Maar dat weet ik niet zeker. Ze kunnen nu ook nog draaien he :) dit kan tot week 36 dacht ik!

22 dagen geleden

Bij ons voelt de verloskundige elke keer bij controle hoe die ligt en met 32 weken de standaard (dacht ik?) groeiecho. Ik ben nu 31+2

22 dagen geleden

Hier ligt mevrouw hoofd en voeten naar beneden... Dubbel geklapt zusje haha Ze trapt ook steeds vaker op de rand van mijn schaambot en dan drukt ze die billen ff lekken naar buiten.... Man man man Nog max 10 weken volhouden dit 🥲

22 dagen geleden

Reactie op savagex1998

Bij ons voelt de verloskundige elke keer bij controle hoe die ligt en met 3 ...
Ik was 3 weken geleden voor het laatst bij de gynaecoloog (ik zit in Bangkok en daar hebben ze geen vk’s) en toen vroeg ik nog expliciet of hij wist hoe de baby lag. Maar hij zei meteen ‘oh nee dat kan ik nog niet voelen’ 🫠. Toen dus 27 weken.

22 dagen geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Hier ligt mevrouw hoofd en voeten naar beneden... Dubbel geklapt zusje haha ...
Haha oh jeetje dat klinkt wel heel onaangenaam 🙈 verandert ze nog wel eens van positie of constant zo?

22 dagen geleden

Ons kleintje ligt met zijn hoofdje naar beneden, rug en billen liggen recht, voetjes aan de linkerkant. Ik heb de placenta aan de voorkant liggen, maar voel heel duidelijk hoe hij ligt. Het is gisteren ook weer bevestigd voor de gynaecoloog

22 dagen geleden

Ik heb dit nooit goed kunnen voelen en de verloskundigen vergissen zich er ook wel eens in (oh hij ligt nu goed! En met de echo lag hij dan toch echt in stuit). Ik spiek soms op het werk zelf met de echo

22 dagen geleden

Reactie op JadevBallegooij

Mijn placenta ligt ook voor alleen voel ik wel hoe ze ligt als ik plat lig, ...
Net hetzelfde bij mij

22 dagen geleden

Reactie op Marjolein0612

Ons kleintje ligt met zijn hoofdje naar beneden, rug en billen liggen recht ...
Hier precies hetzelfde.

22 dagen geleden

Mijn placenta ligt hoog achter, ik voel hem heel duidelijk bewegen maar ik heb geen idee hoe hij ligt. Ik voel overal wel schopjes en gefriemel 🤔 maar volgens mij liggen ze ook nog helemaal niet in een houding op deze termijn? Ze kunnen nog wel een paar weken blijven draaien als het goed is

22 dagen geleden

De laatste controle bij de verloskundige lag hij met zijn hoofdje naar beneden en zijn voetjes voel ik vooral rechtsboven. Dinsdag heb ik weer een afspraak, dus dan voelen ze weer hoe hij ligt.

22 dagen geleden

Reactie op AnoniemLwd

Mijn placenta ligt hoog achter, ik voel hem heel duidelijk bewegen maar ik ...
Nee tuurlijk, ze kunnen nog prima draaien/bewegen! Maar ik hoor/merk toch wel dat sommigen heel duidelijk kunnen voelen wat wat is, ik heb echt geen enkel idee😆

22 dagen geleden

Hier een baby die dwars ligt. Ze draait wel ontzettend veel, maar neemt meestal alle ruimte door helemaal dwars te gaan liggen.

22 dagen geleden

Mijn verloskundige heeft deze week voorgedaan hoe je dat kunt voelen, maar het is niet super makkelijk. Ze voelde bij mij met 2 vingers van elke hand beneden in mijn buik of ze het hoofdje kon voelen en dit kon (en kon ik dus zelf ook voelen), daarna duwde ze vanaf links en rechts met 2 handen tegen mn buik om te voelen waar de meeste weerstand zat, dat was dus de rug. En vervolgs wist ik waar de voetjes moesten zitten door de bewegingen van mn dochter. Maarrr ze zei ook: als je kindje met zijn/haar rug naar jouw rug ligt kan dit wel heel moeilijk te voelen zijn. Dus niet gek als je er alsnog niet achter komt 🙈

22 dagen geleden

Met het hoofd naar beneden. De verloskundige kan het nu vaak wel voelen, dus zou het de volgende controle gewoon even vragen.

22 dagen geleden

Dwarsligger hier 😁

22 dagen geleden

Reactie op Rosa ‘24

Nee tuurlijk, ze kunnen nog prima draaien/bewegen! Maar ik hoor/merk toch w ...
Ja dat lees ik nu ook! Had ik niet verwacht. Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten voelen. Net zoals wat jij in je openingsbericht omschrijft heb ik geen idee of ik nou een voet knie of elleboog voel porren 😂🤭