6 Reacties

5 maanden geleden

Vitamine D bedoel ik..

5 maanden geleden

Optimale waarde is natuurlijk altijd fijner. Je kan daar alleen niet zoveel meer aan doen. Zou het even met je verloskundige overleggen. Vitamine D tekort komt vaak voor, zeker nu we net de winter achter de rug hebben. Je zal in ieder geval niet de enige zijn met lage waardes

5 maanden geleden

Ik heb ook een tekort. Sowieso wordt vitamine D beter opgenomen in olievorm (capsules), dan tabletten. De vitamine D die in een multivitamine zit wordt heel slecht opgenomen. Zoals gezegd hebben veel mensen het. Als je zorgen hebt kan je natuurlijk altijd even je verloskundige bellen voor advies!

5 maanden geleden

Ik heb 8 weken geleden bloed geprikt en had ook vitamine D tekort. Mijn waarde was 16. Ik heb een recept gekregen (van de huisarts) voor tabletten van 1000 mg. Na 6 weken zat mijn waarde op 30. Het duurt wat langer omdat ik ook tabletten heb voor een te laag ijzergehalte. Maar alsnog geen zorgen vanuit de verloskundige en gewoon dagelijks blijven slikken. Een te lage waarde is niet schadelijk, maar vooral voor je jezelf heel vervelend qua vermoeidheid etc. Hopelijk gaat het weer omhoog bij een juiste dosering en anders je huisarts bellen voor een recept.

5 maanden geleden

Het is hooguit vervelend voor jezelf maar je kindje pakt wel wat hij/zij nodig heeft. Ik heb m’n halve zwangerschap in het donker op de bank, zo goed als niet eten en drinken en ca. 30 keer per dag overgeven doorgebracht en mijn kindje is tot nu toe gewoon gemiddeld en gezond 😊 Ik snap wel echt je gevoel hoor. Ik voel me ook schuldig naar m’n kindje toe maar in het zkh hebben ze me echt verzekerd dat m’n kindje alles pakt wat ze nodig heeft en dat er voor mij dan helaas maar minder overblijft!

5 maanden geleden

Ik heb zelf helemaal nergens last van, dus dacht al die tijd dat ik de juiste dosering slikte. Maar met mijn suffe kop toen dus de verkeerde gekocht