37 Reacties
8 maanden geleden
Ik.. sinds vannacht.. Nooit eerder gehad maar krap mij nu achterover. Wat een ellende! Zwangerschapsjeuk?
8 maanden geleden
Reactie op Babywens24
Ik lees nu over zwangerschapscholestase.. daar schrik ik wel van..
Haha ik kan ook niet slapen😅🥲 t derde trimester is echt not for the weak😂🥹
Maar ja ik las het ook, ik wacht het even af, en kijk of ik het blijf houden en of het veranderd, anders even melden bij de verloskundige denk ik
8 maanden geleden
Reactie op mommytobe!
Haha ik kan ook niet slapen😅🥲 t derde trimester is echt not for the weak� ...
Verschrikkelijk he! Heb het 3e trimester zo onderschat🫢🤣 Wel fijn om te weten dat ik niet alleen ben zo op de vroege zaterdag🤣
Twijfel echt om straks de verloskundige te bellen op een schappelijk tijdstip..
8 maanden geleden
Reactie op Babywens24
Verschrikkelijk he! Heb het 3e trimester zo onderschat🫢🤣 Wel fijn om te w ...
Jaa dat scheelt al een hoop, weten dat je niet de enige bent. Jaa ik snap je ongerustheid, meestal start het op de handpalmen en voetzolen las ik, ik geef het nog even tijd, ik denk toch niet dat ze me in het weekend zouden laten gaan bloedprikken, dus ik bel denk ik Maandag (of eerder als het ondragelijk wordt)
Echt ik voel me soms zoo moedeloos, ik heb voor mijn gevoel wel alle kwalen op de lijst die mogelijk zijn, inclusief voorweeën sinds 28 weken en 3 keer per week in het ziekenhuis, i am ✨done✨
8 maanden geleden
Reactie op mommytobe!
Jaa dat scheelt al een hoop, weten dat je niet de enige bent. Jaa ik snap j ...
Ik heb die jeuk dus gehad deze week maar zocht er niks achter. Heb net een topic geopend op algemeen forum en iemand zei dat ik moest bellen omdat ze dit wel serieus nemen.
Oh ik doe met je mee! Mij kennen ze inmiddels bij voornaam in het ziekenhuis, denk ik🫢 al 2x gevallen, bloedverlies gehad, krampen, opname voor HG,..... kan nog wel even doorgaan
8 maanden geleden
Reactie op Babywens24
Ik heb die jeuk dus gehad deze week maar zocht er niks achter. Heb net een ...
Oh. Harde buiken en voorweeën heb ik dus ook🫠 ook heel naar. Vorige week nog voor aan de ctg gelegen.
8 maanden geleden
Hier ook helaas. Alleen op de borst en buik. Gister uitgekomen dat ik PUPP heb. Ik word gek van de jeuk.
Ik heb voor nu hormoonzalf en smeer met koelzalf. Hopelijk gaat het zijn werk doen.
8 maanden geleden
Reactie op SchitterendeKolibrie143170
Hier ook helaas. Alleen op de borst en buik. Gister uitgekomen dat ik PUPP ...
Ahh wat vervelend! Hopelijk gaat het snel wat doen.
Heb je dan bulten op je huid?
8 maanden geleden
Reactie op Babywens24
Ik heb die jeuk dus gehad deze week maar zocht er niks achter. Heb net een ...
Germm! Dat klinkt wel een beetje zoals onze weg! Heel pittig, mijn verloskundige zei, voel je niet schuldig sommige hebben pech en zijn niet graag zwanger maar krijgen gaan een baby💖🩵 voordat we het weten is het voorbij en missen we deze periode misschien zelfs🥲 (wat ik me nu niet kan voorstellen), maar nog fftjes volhouden! Laat je weten wat je verloskundige zegt?
8 maanden geleden
Reactie op mommytobe!
Germm! Dat klinkt wel een beetje zoals onze weg! Heel pittig, mijn verlosku ...
Ahh nee joh! Je herkent dit dus? Heftig he! Ik ben zo blij als hij straks gezond en wel ter wereld komt. Al zullen er dan weer andere zorgen zijn. Maar dit is niet fijn. Het is iedere week wel wat.. we moeten het nog even uitzitten en dan krijgen we er wat moois voor terug.
Ze zei het volgende;
Ik deed m'n verhaal over de jeuk. Toen zei ze dat ze het niet vond klinken als zwangerschapscholestase. Ze vroeg naar een allergische reactie. Ik zei dat het dit niet kon zijn want je ziet verder niks aan m'n huid en heb niks anders gedaan, gegeten, ect.
Ze vroeg toen hoeveel weken ik was. Ik zei 31+5. Toen zei ze dat ze toch wil dat ik bloed prik voor zwangerschapscholestase. Ze ging nu het ziekenhuis bellen om te overleggen met de gynaecoloog. Ook voor een middel tegen de jeuk. Ze belt mij zo terug en dan maken we een afspraak op de praktijk om het plan te bespreken.
8 maanden geleden
Reactie op Babywens24
Ahh nee joh! Je herkent dit dus? Heftig he! Ik ben zo blij als hij straks g ...
Jaa!! Dankjewel, nog ffkes🩵
Ohh wat fijn dat je dan waarschijnlijk al vandaag mag gaan bloedprikken en dus ook al de uitslag zal weten!! En medicatie ertegen!
Laat je me weten wat eruit komt! Ik heb vandaag een vrijgezellenfeest van een vriendin, hoogzwanger en op 5 uurtjes slaap, met rugpijn en bekkenpijn en voorweeën😅😂 hele benieuwd hoe dat zal gaan🥲🥳🙏🏼
8 maanden geleden
Ik heb ook jeuk, 31 weken en sinds anderhalve week een extra gevoelige huid en droogte, en dus die jeuk aahh vreselijk. Ik heb de tubetjes met douchegel die in het babypakket van de Etos zaten gepakt, dat is voor gevoelige huid, en ik smeer nu ipv met bodylotion met shea butter. Die douchegel is van La Roche-Posay. En het lijkt te helpen. Doe dit nu 4 dagen en ik heb minder jeuk en krab ook snachts niet meer. Dus hopelijk is dit de oplossing 😬
7 maanden geleden
Was mij een dagje wel..
Met de baby alles goed. Alle controles gehad. Ik heb bloed laten prikken voor de zwangerschapscholestase. Woensdag pas uitslag want moet naar Antwerpen. Heb een koelzalf, Ursodeoxycholzuur (voor de eventuele zwangerschapscholestase) en Tavegyl voor een eventuele allergie.
Waren eiwitten gevonden in m'n urine dus nu 24 uur m'n urine opvangen... morgen inleveren.
7 maanden geleden
Reactie op Babywens24
Was mij een dagje wel..
Met de baby alles goed. Alle controles gehad. Ik h ...
Jeetje wat een dag! Wel fijn dat je alles in huis heb om te starten met medicatie! Ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn! En die eiwitten, pffoe hopelijk vals alarm!🙏🏼🥺
7 maanden geleden
Ik heb vrijdag bij de dermatoloog gezeten en die bultjes schijnen netelroos te zijn! Ik moet zo vaak als mogelijk licht therapie ondergaan; medicatie slikken en zalf smeren.
Schijnt idd met hormonen te maken te hebben!’
Maar echt ellende!! Ik heb ook blauwe plekken van het krabben en iedereen die zegt ‘niet krabben’ kijk ik boos aan!🤣
7 maanden geleden
Reactie op mommytobe!
Jeetje wat een dag! Wel fijn dat je alles in huis heb om te starten met med ...
Net belde het ziekenhuis. Kreeg het even benauwd want zouden enkel bellen als het niet goed was.
Gynaecoloog zei dat er nog steeds een lichte verhoging is van de eiwitten in mijn urine. Voor nu niet direct zorgelijk want m'n bloeddruk is goed dus is nu geen zwangerschapsvergiftiging. Ze gaan het wel in de gaten houden.
7 maanden geleden
Reactie op Mamavanki
Ik heb vrijdag bij de dermatoloog gezeten en die bultjes schijnen netelroos ...
Oohhh wat een ellende maar wel fijn dat ze weten wat het is zodat je de juiste behandeling krijgt. Ik heb nu vanalles aan medicatie.
Hoe ben je bij de dermatoloog terrecht gekomen?