17 Reacties

16 dagen geleden

Ik volg even, van het weekend ook de kinderboerderij opgelopen met de kindjes, zonder de diertjes te aaien. Had er ook helemaal niet aangedacht meer 🙈

16 dagen geleden

Ik ga wekelijks.. ik aaide zelf de dieren.. misschien dit niet heel handig, maar het weerhoud mij niet, tegenwoordig is auto rijden minimaal net zo gevaarlijk 🙊 doen wat voor jezelf goed voelt!

16 dagen geleden

Er zijn heel veel tegenstrijdige berichten. Ik werk zelf op een zorgboerderij. Wanneer de schapen en geiten gaan lammeren ben ik daar niet te vinden. Pas als ze een paar weekjes oud zijn. Idem met pas geboren kalfjes. Verder heb ik een hele gezonde dochter en al die tijd ook gewoon gewerkt tijdens lammerseizoen. Ook gewoon door de stallen gelopen, maar de dieren tijdens lammeren en net daarna niet aangeraakt. Het is hetzelfde als je kattenbak verschonen, mocht je die hebben. Gewoon niet doen, maar ook daar loop je langs.

16 dagen geleden

Eigenlijk nooit over na gedacht maar ik lees op internet veel verschillende dingen. Wel zoals hieronder beschreven word vermijd de lammetjes en stallen waar ze geboren worden. En steeds goed je handen wassen Ben laatst zelf naar een vriendin geweest en zij heeft een boerderij met 1400 kalveren van al wel een paar maanden oud, ben buiten blijven staan omdat de lucht mij op de adem sloeg maar heb er nooit aan gedacht of dit schadelijk was. Denk als je je goed aan de regels houdt en doet wat zelf goed voelt het oké is Desnoods kan je hier altijd even informatie over vragen aan je verloskundige

16 dagen geleden

Ja er liepen wel heel veel lammetjes en die waren ook dichtbij, dus dat is waar ik me druk om maak, de enige zwangere geit ben ik ver van gebleven.. maarja het is al gebeurd natuurlijk..

16 dagen geleden

Ik sprak laatst toevallig een medewerker van een kinderboerderij, ze vertelde dat ze er al zo’n 30 jaar werkt. Volgens haar is het risico niet heel groot omdat alle dieren ingeënt zijn en de ziektes waar je over leest vooral over te dragen zijn door vruchtwater tijdens geboorte van lammetjes. Volgens haar kan je als zwangere prima een rondje kinder boerderij doen. Probeer van de diertjes af te blijven en was goed je handen naderhand

16 dagen geleden

Hoi! Nog niet eerder gehoord, ik ga zeker 1 keer in de 2-3 weken naar de kinderboerderij met mijn zoontje. Ik aai alleen de dieren niet en was altijd mijn en mijn zoontjes handen voordat we iets eten of weggaan. Volgens mij kan het weinig kwaad 🤷‍♀️

16 dagen geleden

Oh joh ik kom elke week bij de kinderboerderij. Ik aai idd geen dieren en was m’n handen. Prima toch

16 dagen geleden

Nou ben ook al meerdere keren geweest en ook gewoon de dieren geaaid. Ben zelfs gaan koe knuffelen en heb een alpaca high tea gedaan. Maak me daar echt niet druk om eerlijk gezegd. Morgen 35 weken en nog niks aan de hand hoor

16 dagen geleden

Dat gaat vooral om geitjes en lammetjes etc? Meende ik altijd. Dat je daar dan beter niet bij in de buurt komen kan, maar verder lijkt het me niet zo'n probleem.

16 dagen geleden

Reactie op melike171924

Ja er liepen wel heel veel lammetjes en die waren ook dichtbij, dus dat is ...
Probeer je niet druk te maken! Zolang je geen geit die lammert aanraakt of echt pasgeboren lammetjes kan het geen kwaad. Het gaat echt alleen om een geit of schaap, of anders mogelijke vee wat net geboren is. Een zwangere geit zorgt niet voor overdracht, pas al de bevalling is geweest moet je niet op die plek zijn. Ik mag dan ook bijvoorbeeld het hok niet uitmesten. Komt vast goed! En als je toch onrustig eronder blijft gewoon even de verloskundige bellen en desnoods om een echo vragen voor geruststelling.

16 dagen geleden

Ik ga ook gewoon hoor! Maar aai ze niet, nu 34 weken zwanger

15 dagen geleden

Bedankt allemaal voor de reacties ❤️ ik ben enigszins geruststelt. Was er ook gewoon best van geschrokken achteraf hoe ze me benaderde, met twee man op me af en meteen aangeven dat ik snel wegmoest en anders abortus enz, wellicht was dit niet de meest handige benadering 😅 ben iig wat meer gerustgesteld (maar zal niet snel meer de komende weken daarheen gaan 😂)

15 dagen geleden

Ik zou het gewoon nu niet meer doen. Ik heb in mijn eerste zwangerschap Hepatitis-E opgelopen via de kinderboederij dus voor nu kom ik er ook niet meer 🫣

15 dagen geleden

Reactie op LaurenSofia

Ik zou het gewoon nu niet meer doen. Ik heb in mijn eerste zwangerschap Hep ...
Oh wow heftig!! Hoe wist je dan dat je dat had als ik mag vragen? Had je iets gedaan daar? Heftig joh! Is alles goed gekomen met jou en je kindje?

15 dagen geleden

Reactie op melike171924

Oh wow heftig!! Hoe wist je dan dat je dat had als ik mag vragen? Had je ie ...
Ja dat gelukkig wel, maar was heel erg schrikken! Ik was er met mijn werk (verstandelijk beperkte dagbesteding) en 1 cliënt was daarna heel ziek geworden (had al leverproblemen) dus zo ben ik erachter gekomen. Had de klachten die ik had gewoon bij de zwangerschap gezocht, zoals moe, misselijk, ziekjes etc. Maar geiten en vooral varkens dacht ik dragen vaak hepatitis bij zich, die liepen daar los over t terrein.

15 dagen geleden

Ik zou me er niet al te druk over maken, je hebt je handen gewassen toch? Zo lang je goede hygiëne toepast, kun je gewoon contact hebben met dieren. Ik ben zelf eigenaar van een zorgboerderij en ben met 34 weken nog steeds 'gewoon' aan het werk. Ook in de vorige zwangerschap geen problemen mee gehad. Ik zou je afraden om contact te hebben met zieke dieren, maar als het goed is, worden die op de kinderboerderij afgeschermd van bezoekers.