Hoi allemaal,
Ik ben momenteel 39 weken zwanger van onze 2e dochter. Van mijn eerste ben ik 5 jaar geleden spontaan te vroeg bevallen. Zij kwam met 35+2 dagen. Er was wel wat gerommel zoals een opname rond 33 weken ivm bloedverlies (geen reden gevonden, maar de baby had er geen last van) en is ze dus met 35+2 geboren met langdurig gebroken vliezen (kleine beetjes door een scheur in het vlies). De bevalling zelf ging mega snel; toen de rest van het water brak begon de actieve fase, gevolgt door weeën storm die met ruim een uur overgingen op persweeën. Totaal 2,5 uur.
Nu ging ik er vanwege mijn eerste bevallingservaring een beetje vanuit dat deze zich ook eerder zou melden. De realisatie dat dat niet gebeurt is inmiddels wel geland, alhoewel ik hoop dat ze voor 40 weken er is. Ook ben ik heel benieuwd of het deze keer net zo snel of zelfs sneller gaat. Aangezien dat vaak gezegd wordt. Ik vind het nu heel lastig wat ik kan verwachten en doe mijn best om me aan te passen aan het moment zelf.
Ik ben benieuwd naar andere ervaringen; andere mama's die nu ook 2 of meer bevallingen hebben gehad die anders dan de verwachting liepen na de eerste bevalling of mama's die na een prematuur een zwangerschap volgens het 'boekje' hebben gehad.