13 Reacties

één maand geleden

Ik kijk ook meestal naar mijn kind wanneer hij moe is. En laat hem op behoefte eten en slapen. Hij moet ook leren om buiten etc. Te kunnen slapen anders ben je zo beperkt in dingen wat je wilt gaan doen. Ik ga veel naar buiten dus krijg ook niet echt een ritme

één maand geleden

Ik ben daar ook nog niet mee bezig hoor. Ik moet haar wel regelmatig helpen met in slaap krijgen, dus let wel op of ze moe is. Geef ook bv en dus geen vaste tijden, wel om de 3u ongeveer. Ik ga ook nog geen slaapritme volgen, bij mijn eerste dochter ook nog niet zo vroeg gedaan. Ga ook veel op pad, juist fijn met een Newborn omdat je dan niet vastzit nog aan slaaptijden

één maand geleden

Hier ook niet. Slaapt in de draagzak, op bed, op de grond. Savonds samen rond 19:00 naar bed. Slaapt dan de langste stretch (4/5). Rest van de nacht om de 2/3 uur bv.

één maand geleden

Nee, ik heb zelfs geen idee hoelang die slaapt en wakker is, ik geef ook borstvoeding en heb geen idee hoevaak hij nou eigenlijk drinkt. Ik voel me echt een loedermoeder al zie ik dan dat andere het hebben over wakkertijden etc. Maar eigenlijk gaat het gewoon goed en relaxed met m'n mannetje.

één maand geleden

Wat fijn deze herkenning! Hier hetzelfde. Slaapt veel in nestje box of wandelwagen (ze moet ook steeds mee broer wegbrengen en ophalen school).als ze slaapt slaapt ze en als ze honger heeft laat ze goed horen en krijgt ze de fles.

één maand geleden

Hier eigenlijk precies hetzelfde! Onze zoon is vandaag precies 8 weken en een slaapritme is hier nog ver te zoeken. Overdag valt hij voornamelijk bij ons in slaap. Proberen hem dan wel over te leggen in de cosleeper, maar dan wordt hij eigenlijk direct wakker en valt dan niet meer in slaap. Op ons kan hij zo uren liggen te slapen. Ook is hij de ene keer veel langer wakker dan de andere keer. We gaan rond 12 uur naar boven, soms is hij dan al in diepe slaap en soms moet hij dan nog een voeding. 's Nachts in de cosleeper gaat gelukkig wel goed. Slaapt nog niet elke nacht door. Geef ook borstvoeding op verzoek, dus wat dat betreft ook geen structuur. Vind het eigenlijk ook wel prima zo. Van de week op het CB stuurde ze wel op meer structuur aan, met name met het slapen in de cosleeper overdag. En dan lees ik hier al die verhalen over vaste ritmes en vraag ik me idd ook af of het raar is dat wij hier nog niet zo mee bezig zijn.

één maand geleden

Reactie op Helena86

Hier eigenlijk precies hetzelfde! Onze zoon is vandaag precies 8 weken en e ...
Naar cb heeft hier toch niks over te zeggen. Als hij het goed doet zo, dan is het toch helemaal prima. Zij bepalen toch niet of hij wel of niet meer structuur nodig heeft. Behalve als jij aangeeft er moeite mee te hebben oid kunnen ze dat advies geven. Ik luister daar niet naar hoor als ze daarmee komen

één maand geleden

Hier ook zo! En fijn deze herkenning, want ik lees verder inderdaad voornamelijk veel over vaste ritmes. Ik geef ook bv op verzoek en hou zijn slaapjes niet bij. Mijn zoontje is nu bijna 8 weken en slaapt overdag met name veel op ons en in de draagdoek. Eerder in de kinderwagen, maar die gebruik ik eigenlijk niet meer. Overleggen in de co-sleeper of box gaat soms goed overdag, maar vaak ook niet. Dat gaat 's nachts in de co-sleeper gelukkig meestal wel goed, maar anders neem ik hem bij me in bed. Dan valt hij aan de borst in slaap en kan hij doorslapen en ik ook. Hij is in de avonduren vaak onrustig. Hebben even geprobeerd hem dan naar bed te brengen voordat we zelf gaan, maar dat resulteerde er vooral in dat ik uren met hem op onze slaapkamer boven zat en mijn man beneden was. Dus nu houden we hem beneden tot we zelf naar bed gaan (rond 23u). Ik heb geen idee of er op een gegeven moment zelf wat meer ritme ontstaat.

één maand geleden

Ik herken het ook... ik hoop dat rond 4 maanden er een soort ritme vanzelf ontstaat, dan zijn ze er ook wat meer rijp voor. Nu gewoon relaxed aan rommelen.

één maand geleden

Reactie op Lisa272

Hier ook zo! En fijn deze herkenning, want ik lees verder inderdaad voornam ...
Hier hetzelfde maar ze wil helemaal niet in de cosleeper slapen (om eerlijk te zijn, push ik het ook niet heel hard omdat ja, kies ik een baby die 30+min huilt of gewoon lekker naar bed met ons en slapen op de borst? 😄). Ik luisterde naar een podcast met een slaap expert en die zei ook dat voor 12 weken, is het een "luck of the draw" of je baby alleen gaat slapen (niet het feit dat je dit oefent), dus je hebt een baby die gewoon het ook goed kan alleen. En er zijn baby's die meer hulp nodig hebben of helemaal niet alleen willen slapen in de 4e trimester en dat is helemaal normaal. Na 12 weken hun circadian rythm matures en dan is het meer verstandig om te beginnen met oefenen en aanleren maar ook dan zijn er baby's die liever bij mama willen blijven 💛 dus dit geeft me rust (en ik vind het heerlijk om meer slaap te krijgen als ze bij mij slaapt!)

één maand geleden

hier ook, mijn dochter slaapt overdag niet veel maar in de avond gaat ze rond 22:00 ong slapen en komt ze rond 2/3 uur voor flesje en daarna weer slapen tot 7 ongeveer, ze slaapt ook altijd in haar nestje😂 wilt ook nergens anders slapen, k heb nu een co sleeper maar k leg haar nestje gewoon daarin zodat ik en m’n vriend toch wat meer ruimte hebben in bed en dat gaat gewoon prima

één maand geleden

Hier ook, onze zoon is 10 weken maar slaapt overdag vooral op mij. Als ik hem dan in de box of in bed leg is hij vaak direct weer wakker en anders na 15 tot 30 minuten alsnog 😅 'S avonds optijd naar bed lukt hier ook niet dus we houden hem maar bij ons beneden. Ergens tussen 21.00 en 22.30 meestal laatste fles en dan met z'n alle naar boven. En dan gaat hij wel prima slapen in z'n eigen bed. Nu al een paar ochtenden op rij is hij vroeg wakker, geen honger maar wil dan gewoon niet meer in z'n bed. Als ik hem dan bij mij in bed neem slaapt hij zo nog 2 uur verder 🙈

24 dagen geleden

Wij doen ook niet echt aan vaste tijden, zoon krijgt kv en komt meestal tussen de 3-4uur, in de nacht wel wat langer tegenwoordig. Ik houd het nog wel bij wanneer hij voeding krijgt en merk wel dat hij rond de zelfde tijden drinkt. Maar in principe houd ik geen vast schema aan. Slapen gaat wel, ook in eigen bed, soms op ons, maar de slaapjes zijn niet altijd even lang dus vind het dan lastig om een vast schema aan te houden. Als hij tussen 2 voedingen kort slaapt en tegen het einde van zijn wakker tijd weer ‘hoort’ te drinken dan probeer ik hem soms nog even te laten slapen, dit lukt soms wel en soms niet. Of hij krijgt dat iets eerder de fles. Zelf zou ik het wel fijn vinden om een meer vast ritme te hebben maar dat komt wel als ik merk dat hij zelf meer in een ritme komt.