24 Baby logo
Zwanger worden
Zwanger worden
Vruchtbare dagen berekenen
Tips om zwanger te worden
Kinderwens & voorbereiding
Zorgverzekering kinderwens
Sluiten
Zwanger
Zwanger
Zwangerschapskalender
Uitgerekende datum berekenen
Geboorte
Baby uitzetlijst
De eerste symptomen
Zorgverzekering zwanger
Sluiten
Baby
Baby
Babykalender
Babymaten
Wanneer doorslapen?
Borstvoeding
Zorgverzekering baby
Sluiten
Babynamen
Babynamen
Meisjesnamen
Jongensnamen
Sluiten
Forum
Forum
Inloggen
Groepen
Geboorteclubs
Sluiten
Snel naar
Zwangerschapskalender
Babykalender
Babynamen
Forum
Inloggen/Registreren
Inloggen
Geboorteclubs Geboorteclub maart 2026

Ziekenhuisverhalen, klachten

Zonnestraaltje123456

5 uur geleden

Beste moeders, Ik merk dat ik nu ik weer fit begin te worden, boos ben op wat er mij is overkomen en ik vroeg me af of meer vrouwen iets dergelijks hebben meegemaakt hier in Nederland. Of dat dit eenmalige fout is van het ziekenhuis of dat dit vaker voorkomt en een business midel is van het ziekenhuis. Na een goede, spoedige bevalling, kreeg ik mijn baby op de borst (niet aan de borst). Ik was nog op adem aan het komen. En er gebeurde zoveel. Mijn verloskundige ging weg en liet het over aan het ziekenhuispersoneel. Er werden fotos gemaakt. En toen...Mijn placenta kwam niet snel genoeg los, want ik had geen weeen meer en dus begon de zuster er aan te trekken en hard te duwen op mijn buik. Dit deed pijn. Vervolgens kreeg ik bloedverlies en moest ik hals over kop naar de O.K. onder volledige narcose voor het verwijderen van de placenta. Gouden uurtje gemist. Hier ben ik heel verdrietig over. Nu hoor ik achteraf dat een zuigende baby aan de borst oxytocine triggert en daarmee de samentrekkking van de baarmoeder in gang zet. En hiermee de placenta op natuurlijke wijze uit zichzelf loskomt. Dit was nog niet gebeurd ook heb ik geen oxitocine toegediend gekregen alvorens eraan werd getrokken. Uberhaupt er zo snel aan trekken, vind ik raar. Voor mijn gevoel een kwartier na de geboorte. Mijn baby had nog niet aan de borst gezogen. Ik ben in alles meegegaan in wat het ziekenhuis adviseerde. Zij zijn immers de geleerden en weten toch wat het beste is voor moeder en kind, zou je denken. Ik ben boos dat ze de baby niet eerst asn de borst hebben laten zuigen of oxygtocine hebben toegediend. Dat deze kennis er niet was, vind ik ongelooflijk. Het gevolg van de operatie en het bloed verlies, ervaar ik als een valse start. De borstvoeding kwam slecht op gang door tekort aan HB en ijzer. Ook in de kraamweek zijn er slechte keuzes gemaakt, zoals het toedienen van antibiotica terwijl de koortsverschijnselen pasten bij het hebben van borststuwing toen het wel op gang kwam. Hoor ik weer achteraf dat antibiotica de borstvoeding tegenwerkt. Waarom overkomt mij dit? Is het omdat ik toch al uitgebreide verzekering had en toch niet zelf hoefde te betalen? En is dit dan een ziekelijk business want het bed moet snel vrijkomen voor de volgende? Omdat ik in mijn bevalplan het goed vond als studenten meekeken of onder begeleiding mee zouden helpen? Is het toevallig? Was het een foutje of echte onwetendheid of marktwerking? Ik ga navraag doen bij het ziekenhuis. Ik wil graag het verslag lezen. Ik wil niet uitgaan van het slechtste, maar Ben ik de enige of gebeuren dit soort verhalen regelmatiger?

Geboorteclub maart 2026

0
Ontdek nog meer via de 24baby app
Volg ons
Over onsContactAdverterenPrivacybeleidHuisregels24baby.be
© 24baby.nl b.v.