Hoi allemaal,
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar en hoop dat iemand hier dit herkent of tips heeft.
Mijn baby is nu 11 maanden en ik ben bezig met stoppen met borstvoeding omdat ik binnenkort een cryo-terugplaatsing wil laten doen. Sinds het begin geef ik borstvoeding en dat ging altijd goed. Inmiddels heb ik al afgebouwd van ongeveer 6–8 voedingen naar nog maar 2 (alleen ’s ochtends en ’s avonds).
Overdag eet hij eigenlijk al best goed:
’s ochtends granenpap met opvolgmelk
lunch en avond gewoon vaste voeding
tussendoor ook wel wat yoghurt/fruit
Ik gaf in de middag nog afgekolfde melk, maar mijn voorraad is nu op en ik kan niet meer kolven.
Nu probeer ik de borstvoeding verder af te bouwen en te vervangen met opvolgmelk (ik gebruik Nestlé Little Steps 2), maar hij weigert dat echt compleet. Fles accepteert hij al heel lang niet meer, dus ik geef het met een rietjesbeker, maar hij wil het gewoon niet en vraagt meteen om de borst.
Ik vind het lastig omdat ik moet stoppen voor mijn traject, maar hem ook niet wil laten “tekortkomen” en het voelt alsof hij die laatste voedingen nog echt nodig heeft.
Heeft iemand dit ook meegemaakt rond deze leeftijd? En hoe hebben jullie dat opgelost, vooral als je kindje geen fles (meer) accepteert? Zal ik overstappen naar andere kunstvoeding?
Alle ervaringen of tips zijn heel welkom 🙏