5 Reacties

één maand geleden

Mijn dochter is 6 maanden en heeft ook vaak een wakker tijd van 1 uur en 15 minuten. Ze vertoont niet echt signalen dat ze moe is maar wanneer ik haar later weg leg dan valt ze heel moeilijk in slaap. Ze slaapt hierdoor ook vaak 3.5 a 4 uur op een dag. Soms uitschieters naar 5 uur. Het beïnvloedt bij ons niet hoeveel ze in de nacht slaapt dus dan lijkt het me dat ze het nodig heeft.

één maand geleden

Vanaf 6 maand is een biologische wakkertijd 2-90-90-3 of 2-90-90-2 (2,5). Afhankelijk verschil per kindje.. dus 2 uur in de ochtend, daarna 2x 90 minuten, en eind van de dag tussen de 2 en 3 uur. Vanaf 8 maanden ga je pas naar 2-3-4 of 2-3-3-3. En per kindje verschillen. De een is nou een maal sneller moe of langer wakker dan de ander. Dit bovenstaande is een richtlijn. Maar wel onderzocht vanuit het biologische ritme van een baby. Liefs, een droomritme slaapcoach

één maand geleden

Reactie op LRS.

Vanaf 6 maand is een biologische wakkertijd 2-90-90-3 of 2-90-90-2 (2,5). A ...
Dankjewel voor je reactie! Zeker in de ochtend komt ze bij lange na niet in de buurt van 2 uur. Meestal ligt ze na 45-60 minuten alweer op bed voor haar eerste dutje. We hebben denk ik gewoon een baby die van slapen houdt haha.

één maand geleden

Reactie op november23mommy

Dankjewel voor je reactie! Zeker in de ochtend komt ze bij lange na niet in ...
Heerlijk! Van slapen ga je groeien. Helemaal niets mis mee. Lekker in bed leggen wanneer ze moe is. Mijn jongste is nu bijna 7 maanden, en houdt de 2 uur in de ochtend ook vaker niet dan wel vol hoor 🥰 Ik zou zeggen blijf lekker je kindje volgen. Merk je ineens veel onrust met inslapen of nachtelijk spoken? Dan zou je eens kunnen schuiven met de wakkertijden.

één maand geleden

Elk kindje is anders en volgt gewoon zijn/haar baby instinct. Lekker laten gaan je baby doet het niet zomaar. En omdat het volgens het boekje staat dat het zo moet of moet gaan betekent niet dat het ook echt zo gaat of moet. Gewoon je baby en je moederinstinct volgen💞