19 Reacties

16 dagen geleden

Heeft ze ook iets gezegd over of de placenta hoog of laag ligt? De mijne ligt volgens de verloskundige erg hoog, waardoor ik de schopjes waarschijnlijk wel al snel kan voelen mits dit onderin mijn buik gebeurd.

16 dagen geleden

Reactie op naomik2005

Heeft ze ook iets gezegd over of de placenta hoog of laag ligt? De mijne li ...
Ja dat hij ook aan de lage kant ligt. Maar dat kan nog een beetje bijtrekken.

16 dagen geleden

Ik ben 13+6 placenta aan de voorkant en voel de baby bewegen sinds 12 weken, wel is dit mijn derde zwangerschap, vandaag ook een echo gehad de baby was heel druk en ik voelde dat ook heel goed, de verloskundige zei dat ik dit dus waarschijnlijk via binnen voel.

16 dagen geleden

Ik had hem bij mijn dochter ook aan de voorkant en voelde haar vanaf een week of 20. Nooit echt pijn gehad van de schopjes ofiets.

16 dagen geleden

Bij mijn eerste lag hij eerst ook voor en laag (bleek bij 29 weken echo), is omhoog getrokken (kreeg een extra echo hiervoor) maar voelde mijn dochter al vanaf 16 weken

16 dagen geleden

Bij mijn eerste zat ie aan de voorkant en ik moet zeggen dat ik haar heel weinig heb gevoeld 😅 Voornamelijk aan de zijkant als ik in bed lag. Maar ik ben met 7 maanden bevallen, dus kan niks zeggen over de laatste maanden 😅

16 dagen geleden

Reactie op maura-1995

Bij mijn eerste lag hij eerst ook voor en laag (bleek bij 29 weken echo), i ...
20-weken echo 😅

14 dagen geleden

Dit heb ik ook gehoord met de termijnecho, bij mij zei de verloskundige dat ik waarschijnlijk de baby pas met 20 weekjes ga voelen. Afwachten!

14 dagen geleden

Bij mijn twee zwangerschappen hiervoor ook aan de voorkant en nu weer. Bij de 1e voelde ik haar met 22 weken, 2e al met 18 weken

14 dagen geleden

Bij mij zag je op geven moment trouwens de voeten en handjes er gewoon door naar buiten komen, zulke bobbels op m'n buik. En de trappen deed wel gewoon zeer haha

14 dagen geleden

Bij mij lag de placenta in mijn eerste zwangerschap ook vooraan. Vanaf 16 weken begon ik plopjes te voelen en vanaf 20 weken duidelijke bewegingen. Was een enorm actief kindje en deed met momenten nog best pijn. Benieuwd waar de placenta deze keer ligt

14 dagen geleden

Bij mijn eerste lag het ook aan de voorkant. Met week 19 voelde ik voor het eerst iets en daarna genoeg gedraai en geschop gevoeld 😅 nu aan de achterkant, dus ben benieuwd..

13 dagen geleden

Bij mijn eerste zwangerschap lag de placenta ook vanvoor. Toen voelde ik al kriebeltjes vanaf week 11. Vanaf week 17 bewoog mijn buik al mee en kon mijn partner het dus ook voelen!

13 dagen geleden

Bij mijn vorige zwangerschap lag de placenta deels voor en aan de zijkant en voelde ik pas heel laat wat. Ook vaak periodes dat ik een paar dagen niets voelde. Eergisteren gehoord dat de placenta bij deze zwangerschap weer aan de voorkant ligt. Vooral in het begin wel jammer omdat ik denk nu weer niet heel vroeg wat te gaan voelen. Moet ook zeggen dat ik het op het eind wel relaxed vond omdat ik toen ook geen enorme last had wat ik bij andere wel hoorde. Maar ik lees hier ook verhalen van mama's die de baby wel vroeg voelen, dus daar hoop ik ook op!

13 dagen geleden

Ik voelde bij eerste met placenta voor het schoppen dan aan de onderkant beetje zijkant. Altijd wel plekken waar je het wel voelt. Maar nog geen vergelijking met placenta achter.

13 dagen geleden

Bij mijn vorige zwangerschap lag m'n placenta ook voor. Bij 18 weken voelde en zag (mind you ik had bijna geen buikvet) ik voor het eerst echt beweging. Mijn meisje was mega druk dus ik voelde zeker vanaf 25 weken iedere dag een flink feestje in m'n buik en kon ook geregeld beweging zien. Ik ben nu bijna 13 weken en voel toch echt af en toe een kriebel of plopje wat niet in m'n darmen zit maar nog geen idee waar de placenta ligt.

13 dagen geleden

Ik had dit ook bij mijn eerste! Ik voelde haar geloof ik rond de 19 weken voor het eerst, tenminste dat ik het ook kon plaatsen.🤭 misschien dat ik haar al wel iets eerder voelde maar wist toen nog niet of het nou m’n darmen waren of babyschopjes🤣 denk dat ik ze nu bij de 2e wel eerder herken

13 dagen geleden

Bij mn eerste lag de placenta aan de achterkant en bij de tweede aan de voorkant. Ik voelde hem wel heel goed bewegen maar mn man bijna niet. Dat was wel jammer! Ik hoop weer wat meer gelukt met nr 3!