25 Reacties

één maand geleden

Ik had een vriendin die ook van onze situatie af wist, ze toonde eerder al geen empathie. Zij raakte zelf met 3 maanden zwanger en heeft dit op een hele blije manier aan mij verteld, via WhatsApp, met een foto van de positieve test met spulletjes erbij. Nergens was er begrip voor mijn emoties of onze situatie en toen ik aangaf het moeilijk te vinden en tijd nodig had, begreep ze dat niet. Onze vriendschap liep hierdoor op de klippen. Ik zou haar een berichtje sturen maar zonder foto, haar de ruimte geven en haar ook het gevoel geven dat haar emoties oke zijn en waarom je het op deze manier doet. Denk aan "Ik wil je bij deze alvast vertellen dat wij in verwachting zijn van ons tweede kindje. Zaterdag wil ik het de rest vertellen maar wou het jou alvast vertellen. Ik snap dat het heel moeilijk voor je kan zijn en je hoeft niet te reageren. Weet dat ik ook aan jullie denk en ik ben er voor je"

één maand geleden

Een vriendin van mij is al 2 jaar bezig, ze zit in een fertiliteitstraject. Ik was 2 maanden na het verwijderen van mijn spiraal zwanger. Wij hebben het in het voorgaande jaar vaker gehad over onze kinderwens en ook over het traject waar zij in zit. Ik heb het haar persoonlijk vertelt en ze reageerde heel lief en was blij voor ons. Ik heb haar ook gevraagd hoe dit voor haar is en ondanks dat ze ons enorm gunt vindt ze dit nieuws soms lastig om te horen van de mensen om haar heen. Doordat ze al wist dat we het dit jaar gingen proberen, was ze toch al enigszins voorbeeld op het feit dat dit nieuws kon komen. En gek genoeg, voelde ze het al aan voordat ik het had verteld haha! En daarna is het gewoon heel dubbel want we hadden het over mijn zwangerschap en daarna over haar volgende behandeling.. Was wel een heel fijn gesprek Ik denk: Gewoon eerlijk zijn en geef haar de ruimte voor haar gevoel.

één maand geleden

Ik ben “jouw vriendin” geweest. Ik vond het heeeeel fijn als mensen het me via whatsapp zeiden zodat ik de tijd had om het te verwerken. Zelfs als iemand het bellend zei vond ik het al kut… vermeld er vooral bij dat je het snapt als ze niet direct blij kan reageren etc. Wat onwijs lief van jou dat je er zo over nadenkt!!🙌🏼

één maand geleden

Heel erg bedankt allemaal voor jullie reactie! Dit heeft echt geholpen. Ik heb haar een appje gestuurd, ze vond het erg fijn dat ik dat gedaan heb. Ik denk dat dit wel echt onze relatie heeft geholpen, omdat ik het afgelopen jaar wat meer afstand had genomen, omdat ik haar niet wou kwetsen met mijn gezien. Ze heeft aangegeven betrokken te willen zijn bij mijn zwangerschap. Ben daar erg blij mee

één maand geleden

Reactie op Amasja

Heel erg bedankt allemaal voor jullie reactie! Dit heeft echt geholpen. Ik ...
Wat fijn dat het goed is gegaan en ze dat ook heeft aangegeven.. Geniet van je zwangerschap!