Hallo,
Ik merk dat ik heel erg struggle. Tijdens de eerste dagen van mn laatste menstruatie kwam er bij de avondvoeding voor bed, niet snel genoeg melk en raakte onze dochter gefrustreerd. Ik maakte dan wat warm uit de vriezer en ging daarna kolfen. Dit zette me aan het denken. Ik vind het geven van fulltime borstvoeding (nu 7 maanden) het aller mooiste wat er is, maar continue beschikbaar zijn en altijd als je weg gaat kolfen o.i.d vind ik wel intens worden. Nu gaan we bijna op vakantie dus ik zet wel even door, maar ergens had ik in mn hoofd om 9 maanden vol te maken, langzaam af te bouwen en dan met ongeveer een jaar volledig klaar te zijn.
Ik zoek ervaringen van vrouwen die hetzelfde (hebben) ervaren en hoe dit voor hun was/is. Ik weet dat dit voor iedereen persoonlijk is en respecteer dat ook zeker. Alleen wat zoekende en onzeker hierover. We hebben ook een lange intense krampjes fase gehad en ook met de introductie van vaste voeding best vaak een huilende baby gehad omdat het haar dwars zat. Dus eigenlijk zou ik ook niet zo goed weten waar ik moet beginnen, denk zelf aan geitenmelk omdat dit het dichtste in de buurt komt van borstvoeding, maar ook hierin zijn zoveel merken en opties.
Kom maar door lieve mamma’s 🩷🩵