7 Reacties

één maand geleden

Ik heb dezelfde vermoeidheid, hoe veel ik ook slaap, het lijkt niet te werken. Huishouden is ook een echte opgave, wegens 2 katten en een dochtertje van 5 moet ik wel echt elke dag stofzuigen, maar dat is dan ook zo'n beetje het enige wat ik voor elkaar krijg, dan plof ik op de bank en val ik in slaap. Ik zit in de gedeeltelijke ziektewet maar ik heb geen idee hoe ik het moet gaan redden tot de due date.

één maand geleden

Hier ook, mede omdat er een slecht slapende peuter rond loopt. Twee weken geleden zei de verloskundige al dat het niet gek was om met een paar weken al te minderen in werkuren met deze vermoeidheid. Voor mij voelt dat veel te vroeg.

één maand geleden

Hier ook, inmiddels al vanaf week 5 tot nu (bijna 19 weken) extreem vermoeid en werk inmiddels nog maar 50%, zelfs dan na 4u werken moet ik naar bed toe en slaap dan gemiddeld 1,5-2u.. dit is nu echt al vanaf week 5 gaande. Zo vermoeiend! Wel ook een dreumes rondlopen, waardoor je in de weekenden natuurlijk niet echt kan bijkomen, wat ik in m’n eerste zwangerschap wel kon!

één maand geleden

Reactie op november22

Hier ook, inmiddels al vanaf week 5 tot nu (bijna 19 weken) extreem vermoei ...
Pff wat pittig. Heeft de arbo besloten dat je 50% werkt ? En ben je dan ziek gemeld bij uwv? Ik weet ook niet wat ik er mee moet. Verschrikkelijk

één maand geleden

Zo herkenbaar.. ik werk 40 uur maar dat is dan ook echt alles wat ik kan. Heb nergens energie voor en alles kost me zoveel moeite. Kan na werk m’n ogen amper open houden (soms zelfs tijdens werk moeite mee). En zoveel gapen hele dag. Had gehoopt dat 2e trimester beter zou worden 🥹 zondag 17 weken. Misschien komt het nog goed komende weken 🤞🏼

één maand geleden

Reactie op Annemiekevb

Pff wat pittig. Heeft de arbo besloten dat je 50% werkt ? En ben je dan zie ...
Ik heb mij zelf ziek gemeld eerst bij leidinggevende, en daarna idd wel op consult geweest bij arbo (na iets van 8 weken na ziek melding), die heeft bevestigd dat 50% voor nu max haalbare is. En ja vanaf het begin direct ziek gemeld bij het uwv (dat gaat automatisch als er wordt gemeld dat het ziekte tgv zwangerschap is), waardoor bedrijf 100% betaald krijgt voor mijn afwezige uren. Mijn werkgever kost het dus niks dat ik er minder ben, behalve dat er 1 poppetje minder is voor 50% van de uren. Ben mijn vorige zwangerschap zwaar over grenzen heen gegaan door maar door te blijven hollen, waardoor ik helemaal kapot mijn verlof in ging. Veel van geleerd, nu ook wel veel meer klachten in vroege zwangerschap dan destijds, maar nu wel eerder aan de bel getrokken. Je bent uiteindelijk niet alleen verantwoordelijk voor jezelf, maar ook voor je ongeboren baby! Dus zo belangrijk om naar je lijf te luisteren en toe te geven aan de vermoeidheid als je het niet meer volhoudt icm werk. Als je in loondienst bent, wordt alles voor je werkgever vergoed door uwv. Dus geen medelijden hebben met je werkgever en echt voor jezelf en je baby kiezen!

één maand geleden

Same. Ook 50% ziek gemeld. Ik ga morgen bloed laten prikken om te kijken of het bloedarmoede of iets met m'n schildklier is. Ergens hoop ik dat het simpel met wat pillen opgelost kan worden. Wil ook gewoon weer beetje genieten van het leven ipv alleen maar werken en slapen 🥲.