191 Reacties

3 maanden geleden

Ik begin: Afgelopen weekend met Carnaval was ik taxi voor mijn vriend. Hij vond het fijn om even helemaal los te gaan, maar hij vond het moeilijk om nog niks over de zwangerschap te zeggen tegen zijn vrienden. Gisteren stapten ze met drieën uit mijn auto toen één van onze vrienden me vroeg of ik echt niet mee wilde Carnavallen. Ik gaf mijn vriend een seintje dat het oké was en hij schreeuwde het uit: "Ik word papa!!" Ik moest zo lachen. En de reactie van onze vrienden was zo leuk!! Ze waren zonder aarzelen super blij voor ons. Ik werd helemaal plat geknuffeld. Het was een super fijn moment.

3 maanden geleden

Haha wat super lief!! Ik heb het mijn zusje verteld die ooo zwanger is. Moest huilen toen zij t 2 maanden geleden vertelde (miskraam) maar nu dus dubbel blij ❤️ Hopelijk worden het besties 🤣

3 maanden geleden

Wat een leuk topic! I love positive vibes 🤩 goed idee om onze lichtpuntjes en leuke dingen te benoemen hier! Afgelopen zaterdag schoonzus verteld dat we weer een kindje verwachten na de miskraam begin januari, ze was zo ontzettend blij 🥰

3 maanden geleden

Wat leuk!! Ik heb het vrijdag aan mijn broertje verteld (toen hij was ik net 5 weken) en hij reageerde echt dol enthousiast. Super leuk want hierdoor kan ik zelf ook wat meer vieren ipv zorgen maken. Zondag aan de schoonouders (want die gaan nu voor 2 maanden op vakantie en wilde het wel face to face vertellen). Ook zij waren dolblij en helemaal geëmotioneerd. M’n schoonvader begreep de boodschap wel vrij laat (“wat moet ik met die thermometer”) haha.

3 maanden geleden

Deze zwangerschap nog niet vertelt, maar bij mijn eerste kindje ging ik uit lunchen met mijn moeder om het te vertellen. Ik bleef haar telkens “oma” noemen (dit zou het eerste kleinkind worden). Ze dacht dat ik bedoelde dat ze oud was. 😅 Toen probeerde ik het meer expliciet: je gaat oma worden. “Nee dat kan wel even duren hoor tot ~mijn zus~ zwanger is” (die zat in een fertiliteitstraject). Ik “nee over een maand of 6 zal je oma worden”. Nog steeds was ze verward, “dat duurt echt veel langer hoor”. Toen zei de ober, die hier blijkbaar al van alles van had meegekregen: “volgens mij bedoelt uw dochter te zeggen dat zíj́ zwanger is”. Haar blik 😳😳😳. Heb zo hard moeten lachen. Blijkbaar kon ze zich er niks bij voorstellen omdat ik haar jongste dochter ben en het dus in haar hoofd niet klopte dat ik de eerste was (was 27 al hoor) 🫢

3 maanden geleden

ik heb met mijn vriend een mini fotoshoot gedaan (zelf hoor) met de test een een kookboek met baby recepten. Er is 1 vriendin met wie ik alles deel en dat is zooo leuk. zij is mega enthousiast en daardoor voelt het voor mij ook steeds echter 🥹. een van de foto's wil ik afdrukken en dan aan mn ouders en zus geven als we het gaan vertellen 🤗

3 maanden geleden

hier echt een wonder dat we zwanger zijn van ons vierde kindje( man heeft zich november laten steriliseren, en we gebruiken nog anticonceptie tot we zeker zouden zijn dat de ingreep gelukt was maar goed 1x ging het dus fout met de anticonceptie) mijn schoonvader weet dus niet zo goed wat te vertellen dus houdt gewoon zijn mond. gisteren vertelde mijn schoonmoeder dat hij een tuinbank had gekocht want ja straks met 4 kleinkinderen die moeten toch ergens kunnen zitten in de tuin😅🥰

3 maanden geleden

vandaag eerste echo! zo spannend ik hoop zo dat alles goed is

3 maanden geleden

Wat een goed idee, dit topic!! Door alle angsten, kwaaltjes etc. zouden we bijna vergeten hoe wonderlijk het is wat we meemaken. Het is toch bizar, zo’n klein wezentje dat zo snel groeit in je buik. Ik zei van de week tegen mijn vriend: super grappig eigenlijk, zoveel mensen maken het mee, zwanger worden en een kindje krijgen en toch als het je zelf overkomt, voelt het als een wonder. Over mijn vriend gesproken. Ik smelt de laatste dagen echt als ik naar hem kijk. Hij ontpopt zich al helemaal als zorgzame vader. Praten tegen m’n buik (ben pas 7 weken😅), z’n eten afstaan als ik nog honger heb, de glimlach is niet van z’n gezicht te krijgen.

3 maanden geleden

Reactie op Celiie

vandaag eerste echo! zo spannend ik hoop zo dat alles goed is
Succes vandaag!💗

3 maanden geleden

Vandaag 5+3 en het hartje gaat ongeveer op 5,5 week kloppen dus dat stel ik me nu echt voor en dan wordt ik helemaal emotioneel 🥰 volhouden kleintje, zet em op!

3 maanden geleden

zondag was ik bij mijn zus omdat mijn neefje jarig was. ik had me helemaal nog niet voorgenomen om het nieuws dat ik zwanger ben te delen. we waren de eerste gasten en ik was mn zus even in de keuken aan het helpen. mn zus zei ineens. ik heb vannacht gedroomd dat je zwanger was. nouu toen kon ik niets anders zeggen dan ; dat heb je dan goed gedroomd. dus mn zus helemaal verbaasd neeeejoh dat meen je niet! was een heel leuk moment! heel bijzonder ❤️

3 maanden geleden

Mijn beste vriendin kan moeilijk zwanger worden en is al een tijdje bezig. Ik keek er een beetje tegenop om haar te vertellen over mijn zwangerschap. Haar reactie: ‘Ik ben ook zwanger!!’. Blijken we (voor nu) beiden in dezelfde week uitgerekend te zijn 🥹. Echt ongelofelijk!

3 maanden geleden

net de eerste echo gehad en een mooi kloppend hartje gezien. 1 dagje terug gezet en nu precies 8 weken ❤️

3 maanden geleden

Ik heb twee katten en sinds een week zitten ze nog meer aan me vast geplakt dan normaal gesproken. Ze lopen me overal achterna, zodat ze geen moment missen om met me te knuffelen 😽😽

3 maanden geleden

Reactie op Zoë94

Wat een goed idee, dit topic!! Door alle angsten, kwaaltjes etc. zouden w ...
ha wat leuk! ik ben blij met ook zo'n blije man, echt heel bijzonder. Verliefd was ik al, maar ik lijk nu (week 5) alleen maar meer verliefd te worden! 🍀

3 maanden geleden

Reactie op Dev1Dal

Ik heb twee katten en sinds een week zitten ze nog meer aan me vast geplakt ...
Oooh zo leuk is dat! Hier 2 kittens van 5 en 4 maanden. Lopen ook hele dag bij mij, slapen op me oo de bank 😂

3 maanden geleden

Mijn valentijnscadeau aan mijzelf.♥️ Wauw wat is dit een mooi boek! Vrijdag de echo, als die positief is, ga ik beginnen met schrijven. Schrijven jullie aan jullie kleine?😊

3 maanden geleden

Ik hoop dat iedereen een rustige zwangerschap is gegund. Ik had er zelf geen beeld bij voor ik zwanger was Het leek me niks, vervelend. Dit is anders gebleken. Het duurt zo lang en tegelijkertijd vliegt het voorbij. Het is een bijzondere tijd, ik heb het zelfs gemist na mijn eerste bevalling en ik heb zelfs tranen gelaten de dag voor mijn bevalling omdat ik er moeilijk afscheid van kon nemen. Niet wetende of het me een tweede keer gegund mocht zijn. Ik weet dat dit niet iedereen zo ervaart, maar dit is een positief topic. ik gun het jou en ik hoop dat ik het zelf zo nog een keer mag beleven.

3 maanden geleden

Heel leuk topic dit 😃 Afgelopen september had ik een miskraam. Daarna elke maand weer hopen. Op 5 februari ging ik testen want was 2 dagen overtijd. Zat met onze dreumes te ontbijten en zei dat hij heel even moest wachten. Vol spanning rende ik toen naar de badkamer om het testresultaat te bekijken. Kwam terug en hurkte toen bij onze zoon. Zei toen: ‘mama is zwanger’. Hij keek me aan en gaf me een knuffel. 😄 Dat was een heerlijk moment.