29 Reacties

vorige maand
1 gezond kindje is geen bewijs dat het veilig is. Zulke dingen blijven altijd kansberekening. Ik zou overleggen met je verloskundige!

vorige maand
Het wordt ip niet opgenomen in de bloedbaan. Er zijn volgensmij wel case studies van vrouwen die nog niet wisten dat ze zwanger waren en botox hebben gebruikt. Maar idd geen studies naar gedaan dus vandaar dat het wordt afgeraden. Ik durf het zelf niet aan dus wacht tot na de bevalling. Ik weet wel dat met borstvoeding geven 6 uur wachten voldoende is (gaf mijn arts toendertijd aan).

vorige maand
Professionele artsen zullen het ook afraden tijdens een zwangerschap, precies om de reden die genoemd werd. Ik was zelf ook benieuwd en had mijn cosmetisch arts om advies gevraagd. Wachten tot na de zwangerschap dan maar!

vorige maand
Reactie op KleurrijkeSterrenbeeld183757
Het wordt ip niet opgenomen in de bloedbaan. Er zijn volgensmij wel case st ...
Echt waar? Dat over bv wist ik niet. Wel veel gelezen ook over andere landen en dat ze het in Amerika bijvoorbeeld wel gewoon doen bij bv. Ik heb destijds 7 maanden gewacht door de bv, maar heb zo geen zin om weer zo lang te wachten deze x

vorige maand
Reactie op Diamondxx
Echt waar? Dat over bv wist ik niet. Wel veel gelezen ook over andere lande ...
Nee bv is hetzelfde, is ook verbonden met je bloedbaan, en botox komt daar ip niet in. Voor de veiligheid zei mijn artsdus die periode te wachten om absoluut zeker te zijn. Ik had al 24 uur aan gekolfde melk klaarstaan maar ik vroeg het specifiek want vond het ook zonde om onnodig een volle dag aan melk weg te gooien😅

vorige maand
Ik weet overigens wel dat er soms wel botox wordt gegeven bij migraine in de zwangerschap.

vorige maand
Reactie op KleurrijkeSterrenbeeld183757
Ik weet overigens wel dat er soms wel botox wordt gegeven bij migraine in d ...
Misschien in zeer extreme, uitzonderlijke gevallen, wanneer de migraine zeer ernstig is.
Maar dan nog...
Tijdens de zwangerschap wordt het gebruik van botox gewoon afgeraden. Het is officieel niet goedgekeurd voor gebruik tijdens zwangerschap, simpelweg omdat er onvoldoende gegevens zijn over de veiligheid ervan bij zwangere vrouwen.
Ik zou geen risico nemen. 😅

vorige maand
Oke, sterke meningen over andermans gedrag...
Hier ook een botox fanatiekeling! Mijn artsen zeggen altijd dat de effecten onvoldoende onderzocht zijn en dat ze simpelweg niet weten wat de effecten zijn. Mogelijk zijn die er niet eens, mogelijk is het knetter schadelijk. Omdat het niet bekend is, is het advies om het uit voorzorg niet te doen. Botox is immers wel gewoon een gifstof.
Het zou dus wel kunnen dat het in sommige gevallen toch gebruikt wordt, maar dan in extreem lage hoeveelheden. Dat weet ik niet zeker (ik gebruik het al 15 jaar cosmetisch).
Zelf wacht ik tot na de bevalling. Ben half november jarig, denk aan een prive botox party op mijn verjaardag 🎉

vorige maand
Reactie op DCTT
Doe het zelf normaliter ook maar sla nu graag over. Na de bevalling in okto ...
Ik heb ook gewoon een pony geknipt om die frons te verhullen. Kan ik niets aan doen, heb ik al mijn hele leven, dus nu even maar zo verbergen. Vanaf de nazomer weer laten groeien en in het najaar weer shinen met mijn strakke voorhoofd 🌟

vorige maand
Reactie op Sabiinee
Nu word ik nieuwsgierig!! Waar laten jullie Botox inspuiten dan?? En welke ...
Ik ga altijd naar Faceland Haarlem! Goeie ervaringen mee. Ongeveer 2x per jaar in mijn voorhoofd en laatste keer ook lachrimpels bij mn ogen. Ik vind het eigenlijk alleen pijn doen rondom mijn menstruatie haha maar het is geen heftige pijn.

vorige maand
Reactie op Kim1334
Mag ik ook komen 🤣🤣🤪
Ja tuurlijk! Ik ben down voor een new-mama-botox- party 🎉

vorige maand
Reactie op Sabiinee
Nu word ik nieuwsgierig!! Waar laten jullie Botox inspuiten dan?? En welke ...
Ik ga naar Easy Cosmetics in Buitenveldert (Amsterdam).
Advies is volgens mij elke 3-4 maanden om het goed bij te houden. Ik ga meestal elke 5-6 maanden (als ik mijn fronsrimpel weer begin te zien).
Je voelt dus een paar prikjes in je gezicht van een (hele dunne) naald die door je huid gaat. Ik denk dat je het kunt vergelijken met het prikje van bloedprikken in je elleboog, maar dan dus meerdere en in je gezicht. Sommige plekjes zijn gevoeliger dan anderen, maar het is een prikje, het duurt een paar seconden en dan is het weer klaar.