Hi allemaal,
Na een tijdje zoeken naar de oorzaak van mijn dochtertjes maaiende krabbewegingen zijn we uitgekomen op eczeem. Ze deed dit maaien/krabben al een tijdje, maar nu icm de slaapregressie hield het haar echt wakker.
De huisarts heeft ons hydrocortison 10mg voorgeschreven. Met advies 2 maal daags smeren, na 3-5 dagen afbouwen na 1 maal daags, daarna om de dag en daarna weglaten. Uiteraard ook smeren met basiszalf.
Ik zie dat de huid gelijk, al na 1x smeren, veel beter oogt. Maar ik zie m’n dochtertje nog wel veel krabben. Het houdt haar nog steeds uit haar slaap helaas. Mijn eigen ervaring met eczeem en hormoonzalf is dat het bijna direct helpt tegen de jeuk. Dat is dan wel een wat sterkere crème.
Mijn vraag is: herkennen jullie dat het met hydrocortison 10mg even duurt voordat de jeuk weg is? Of kan ik eigenlijk al voorzichtig de conclusie trekken dat deze zalf misschien te licht is en niet voldoende helpt tegen de jeuk? Ik ga het sws nog t/m dit weekend aankijken (zal wel moeten). Maar toch alvast benieuwd of jullie denken dat het hiermee wel de goede kant op zou kunnen gaan.