Helpp! Ik weet het echt niet meer….
Ik heb een dochtertje van bijna 5 maand oud. Het slapen is echt drama. Voor mijn gevoel heb ik alles zowat al geprobeerd, maar niks lijkt te helpen.
Overdag zijn haar slaapjes niet langer als 30 minuten, soms zelfs maar een 15 minuten. In de avond gaat ze tussen 18.30 uur en 19.15 uur naar bed. Na de eerste keer wegleggen wordt ze altijd na een 30 minuten weer wakker. Het is dan heel lastig om haar weer inslaap te krijgen, huilt dan heel veel en is enorm onrustig. Het duurt dan vaak wel zeker een uur voordat je haar weer weg kan leggen. Vaak slaapt ze dan wel een uur tot 1,5 uur. In de nacht is ze ook heel veel wakker en moet je haar weer opnieuw inslaap maken. Wanneer ze na 04:00 uur weer weggelegd wordt slaapt ze telkens maar max 30 minuten.
Het lukt haar niet om zelfstandig inslaap te komen, heb de ‘pick up, put down’ methode geprobeerd. Ze blijft maar huilen en krijsen, het wordt niet minder. Ze raakt compleet in paniek. Wanneer ik haar nu inslaap maak kan ik haar pas wegleggen wanneer ze in diepe slaap is.
Ze is heel erg onrustig in haar slaap, beweegt heel veel, overstrekken en vaak huilen in haar slaap. Inbakeren wil niet, wordt ze nog onrustiger van. Ze slaapt nu in een slaapzak van Puckababy.
Bij elk slaapje doe ik hetzelfde korte ritueel voordat ze gaat slapen. Kamer donker maken, witte ruis aan, luier verschonen, slaapzak aan en inslaap maken. Wanneer we dit beginnen begint ze al met huilen, vooral bij het aandoen van de slaapzak.
Wanneer ze bij mij op m’n borst ligt dan slaapt ze het beste, maar daar wil ik dus graag van af!
Iemand nog tips?