Hallo. Ik type dit vooral uit frustratie en om meningen te horen. Misschien overdrijf ik door mijn ergernissen hierover.
Onze zoon is heerlijk gemiddeld. 24 weken, 8kilo en 68cm. De curve van cb is goed. Ook al zou het afwijken maakt het nog niet uit maar even voor het beeld.
Hij krijgt 5x 180ml en 1 fruithapje en 1 groente hapje per dag. Soms 1 hapje overslaan, vooral fruit want dan zijn we weg en vergeten. Nu krijgt hij soms nog een halve fles (90ml) of net iets meer als hij dit nodig heeft. Niet elke dag.
Nu kreeg ik de opmerking van vrienden dat dit echt niet kon en dat ik zo de maag van hem oprek. Zij geeft borstvoeding dus weet helemaal niet wat haar kind binnen krijgt. Ik ben er niet echt op ingegaan maar ze bleef er over door gaan dat dat slecht is. Dus ik zei dat ik mijn kind echt niet laat huilen als ik weet dat die met 90ml 10uur achter elkaar heerlijk en voldaan slaapt en wakker wordt als een blij mannetje.
Maaaaaaar wat ik deed kon echt niet. Dan maar lekker laten huilen.
Ik ben toen weggelopen maar dacht er wel even over na. Als je borstvoeding geeft is het 'wat je baby nodig heeft pakt die' en zodra volwassenen er zich mee gaan bemoeien omdat wij het allemaal beter weten en er dus een getal aan plakken mag dit opeens wel en dit niet.
Hoezo!? Ik begrijp het idee van oprekken wel dat het niet goed is maar bij borstvoeding weet je het toch ook niet?
Ik hoef maar 1 paaseitje te eten en er zit 1 kilo bij en mn man kan de hele zak op valt af bij wijze van spreke. Dus waarom zitten volwassenen zo op die inhoud?
Danku voor het luisteren. Wil iemand zijn mening hierover delen?