24 Baby logo
Zwanger worden
Zwanger worden
Vruchtbare dagen berekenen
Tips om zwanger te worden
Kinderwens & voorbereiding
Zorgverzekering kinderwens
Sluiten
Zwanger
Zwanger
Zwangerschapskalender
Uitgerekende datum berekenen
Geboorte
Baby uitzetlijst
De eerste symptomen
Zorgverzekering zwanger
Sluiten
Baby
Baby
Babykalender
Babymaten
Wanneer doorslapen?
Borstvoeding
Zorgverzekering baby
Sluiten
Babynamen
Babynamen
Meisjesnamen
Jongensnamen
Sluiten
Forum
Forum
Inloggen
Groepen
Geboorteclubs
Sluiten
Snel naar
Zwangerschapskalender
Babykalender
Babynamen
Forum
Inloggen/Registreren
Inloggen
Geboorteclubs Geboorteclub oktober 2026

Verzuimverlof

Mousey

gisteren

Afgelopen woensdag ben ik voor een 20 weken echo moeten gaan onder werktijd. Nu hebben ze voor mijn uur afwezigheid ziekte in mijn rooster verwerkt. Mijn zoektocht op internet zegt dat verloskundige zorg niet onder ziekte/verzuim valt, maar ik kan hier ook niet 100% zeker een goed antwoord op vinden. Ik werk als begeleider in de gehandicaptenzorg. Dit nagevraagd via mail en ik kreeg deze reactie: Medische afspraken onder werk tijdens vallen onder de verzuimverlofregeling, zo ook voor zwangeren. De regeling zegt dat je doorbetaald dient te krijgen, dat krijg je, dus voldoen we aan de regeling. Is dit echt zo? Ik wil dit even goed checken voor ik dat uur ook zelf als ziekte registreer. Op de website van de rijksoverheid kom ik er niet echt uit en ook de CAO geeft me geen duidelijkheid. Rijksoverheid: Verlof en doktersbezoek Er geldt geen onvoorwaardelijk recht op doktersbezoek. Meestal is de afspraak dat werknemers zo veel mogelijk in hun vrije tijd naar de dokter of tandarts gaan. Als doktersbezoek buiten werktijd niet mogelijk is, kunt u recht hebben op kort verzuimverlof. Verlof voor zwangerschapsonderzoek Als u onder werktijd een zwangerschapscontrole heeft, heeft u recht op verlof. U hoeft geen vakantie-uren op te nemen. Ook wordt uw loon doorbetaald tijdens het zwangerschapsonderzoek en de reistijd. Dit is geregeld in de Arbeidstijdenwet.

Geboorteclub oktober 2026

0
Ontdek nog meer via de 24baby app
Volg ons
Over onsContactAdverterenPrivacybeleidHuisregels24baby.be
© 24baby.nl b.v.