16 Reacties

16 dagen geleden

Is je bloeddruk misschien wat laag?

16 dagen geleden

Misschien heeft het met je bloeddruk te maken, wellicht eens laten opmeten bij HA of VK.

16 dagen geleden

Ik heb hier ook last van. Bij mij is het door een lage bloeddruk. Ik ben nu 20 weken zwanger en de verloskundige zei dat dit er bij hoort rond deze periode. Als je dan veel last hebt kan je even iets zouts eten, of dropjes. En genoeg drinken. Ook dingen als eerst rustig zitten voordat je opstaat, langzaam opstaan en op tijd gaan zitten helpen bij mij.

16 dagen geleden

Herkenbaar. Hier een te lage bloeddruk. Zout helpt wel goed als ik me wat flauw begin te voelen.

16 dagen geleden

Bloeddruk is tot nu toe bij elke controle nog goed.. en dropjes of iets heb ik inderdaad overal in huis neergelegd. Bedankt voor het meedenken! Vervelend dat er meerdere vrouwen last van hebben.

16 dagen geleden

Reactie op M99

Bloeddruk is tot nu toe bij elke controle nog goed.. en dropjes of iets heb ...
Door dropjes kan idd je bloeddruk stijgen, maar ook je kalium dalen, en dat kan ook nare gevolgen hebben. Zou niet opeens heel veel gaan eten.. Veel drinken helpt ook, en bijv wat zouts

16 dagen geleden

Ik ben ook snel duizelig. Bij mij helpt veel water drinken en langzaam opstaan, rustig lopen en dergelijke. Verder neem ik af en toe als ik echt heel duizelig ben een handje gezouten noten. Mijn bloeddruk is heel laag, dus een beetje extra zout kan ik wel hebben denk ik.

16 dagen geleden

Ik ga proberen nog meer water te drinken en zoute nootjes of iets kan ik nog in huis halen, thanks!

16 dagen geleden

En evt laten checken of je suikers niet te laag zijn? Al eet je genoeg maar voornamelijk suikervrij kan dat ook een oorzaak zijn ;)

16 dagen geleden

Bloeddruk hoog of laag?

16 dagen geleden

Ik heb het ook een lage bloeddruk en ben ook vaak duizelig, vooral sochtends

15 dagen geleden

Het kan inderdaad met je bloeddruk of ijzer te maken hebben of heel iets anders maar bij mij slaat tijdens mijn zwangerschap mijn evenwichtsorgaan op hol en word ik soms erg draaierig. Heel vervelend als ik een slechte dag heb en ik moet bijvoorbeeld ergens heen rijden. Dit gevoel is anders dan misselijkheid, maar echt alsof alles draait.

15 dagen geleden

Reactie op Floor1234

Het kan inderdaad met je bloeddruk of ijzer te maken hebben of heel iets an ...
Ahh dat is ook echt heel naar zeg. Duizeligheid is echt geen grapje 😑

15 dagen geleden

Hier ook, ben ook al een paar keer flauwgevallen. Bloeddruk erg laag. Ik heb dé tip niet gevonden, maar mocht het erg zijn: hoofd tussen de knieën lukt met die buik niet meer echt, wat dan kan helpen om wat bloed naar je hersenen te pompen is je billen/benen aanspannen. En natuurlijk liggen met je knieën omhoog. Sterkte allemaal!

13 dagen geleden

ik herken het wel, zelf heb ik een erg lage bloeddruk maar heb dit al de gehele zwangerschap (en ook de vorige zwangerschap) De tip heb ik niet voor je, helaas kunnen ze weinig aan een lage bloeddruk doen. maar heb je dit nu ineens dan zou ik even aan de bel trekken je weet maar nooit of we mogelijk een andere reden onder schuil gaat

12 dagen geleden

Hier ook! Eerste zwangerschap geen last van gehad. Nu wel sinds week 18. Alle bloedwaarden zijn goed, ik eet- en leef gezond. Wel een lage bloeddruk. Denk dat het niet zoveel kwaad kan, maar is wel heel onhandig soms. Sterkte 🤗🤗