160 Reacties

4 maanden geleden

Gefeliciteerd! Want het is nog steeds een wonder dat we zwanger mogen zijn... ♡ En ja.... Ik ook. Ben nu zwanger van de 4e, waar ik heeeeeel lang over na moest denken omdat de derde zwangerschap echt verschrikkelijk was. Volgens eigen berekening ben ik nu 3 wk 6 dg. En werd ik echt echt echt misselijk tegen week 7. Ben dus nu ook nog vanalles aan het doen, want straks kan ik het niet mee... (is mijn gedachte) Ik woon nu in België, dus ik vraag me af of ze hier een soort pop-poli hebben. Morgen afspraak bij de dokter, eens zien wat zij zegt.

4 maanden geleden

Jij ook gefeliciteerd 😊 Hopelijk niet allemaal hg zwangerschappen??😯 Knap dat je toch nog gekozen hebt voor weer een kindje. Hier was de wens echt te groot maar hierna is het wel echt klaar ben ik bang. Ben al blij als ik deze zwangerschap overleef laat staan dat ik het voor de 3e keer met doorstaan. Lijkt mij dat er in België ook zoiets is als de pop poli hier in Nederland, maar heb zelf geen idee. Bij mij begonnen de klachten bij 5 weken maar bij mij waren ze toevallig ook bij week 7 ondragelijk. Hoelang ben jij ziek geweest?

4 maanden geleden

Gefeliciteerd en heel herkenbaar! Ik ben nu ook weer zwanger na een eerdere HG zwangerschap. Heeft lang geduurt voor we - vooral man - er weer klaar voor waren. We hebben al een zoontje van oktober 2021 en jk ben nu zo veel mogelijk leuke dingen aan het doen, voordat het niet meer kan. Zit wel al sinds ik weet dat ik zwanger ben aan de medicatie tegen de misselijkheid, die nu onder controle is, maar ben elke dag weer bang dat het spugen begint. Ben nu 5+4 en het spugen was de vorige keer rond deze tijd al begonnen, dus we doen het maar rustig aan. Spannend weer en ik hoop dat het enorme spugen, de uitdroging en ziekenhuisopnames ons deze keer bespaard blijven!

4 maanden geleden

Reactie op Ellie1234

Gefeliciteerd en heel herkenbaar! Ik ben nu ook weer zwanger na een eerdere ...
Gefeliciteerd! Waardoor heeft je man lang getwijfeld als ik vragen mag? Het lijkt wel of mijn man in een soort overlevingsfase zat en er daardoor heel anders op terug kijkt. Alsof het allemaal wel mee viel ofz, terwijl +/- 15 keer op een dag niet viel niet mee 🤣. Goed dat je nu zo geniet van de leuke dingen! Welke medicatie gebruik je nu?

4 maanden geleden

Reactie op Mommytobe1008

Gefeliciteerd! Waardoor heeft je man lang getwijfeld als ik vragen mag? He ...
Grotendeels omdat het vooral voor hem nog in zn geheigen gegrift staat hoe veel ik aan het spugen was en hoe ellendig ik me heb gevoeld. Terwijl ik het me juist niet meer zo levendig kan herinneren, alsof ik het heb weggestopt. En we hebben nu natuurlijk ook de zorg voor onze zoon. Dus hoe gaan we het doen als ik weer voor een paar weken helemaal uit de running ben...

4 maanden geleden

Wat fijn dat iemand dit post🥹 Ik ben op het moment 6 weken zwanger van onze tweede. De misselijkheid is er een beetje, maar het valt me nog reuze mee. Elke keer als het aanwezig is raak ik in paniek.. Ergens hoop je dat het je toch niet weer overkomt..

4 maanden geleden

Terugkomt bedoelde ik

4 maanden geleden

Ik heb tegen hg aangezeten. Blij dat de medicatie toen net voldoende was om alles binnen te houden. Maar ik bem 38 weken lang aan 1 stuk misselijk geweest. Dat was echt een hel! Nu 5+3, heb vlagen van misselijkheid en begin wel bang te worden dat het weer terug keert op dat niveau. Maar in vergelijking met mijn vorige zwangerschap, heb ik nu nog niet over gegeven. Even afkloppen hoor🤞

4 maanden geleden

Reactie op Mommytobe1008

Jij ook gefeliciteerd 😊 Hopelijk niet allemaal hg zwangerschappen??😯 Knap ...
Bij onze nummer drie heb ik echt totaan de bevalling overgegeven... helaas... De eerste 2 zwangerschap ziek geweest tor 18-20 weken, daarna alleen in de ochtend... Maar nummer 3 was heel heftig...

4 maanden geleden

Voor wie interesse heeft (of zijn omgeving wil informeren)

4 maanden geleden

Reactie op Kirssten96

Wat fijn dat iemand dit post🥹 Ik ben op het moment 6 weken zwanger van o ...
Ik hoop met je mee🙌🏻 En anders hoop ik dat het maar heel kort is 🍀

4 maanden geleden

Reactie op Kirssten96

Wat fijn dat iemand dit post🥹 Ik ben op het moment 6 weken zwanger van o ...
Ben je toevallig ook onder behandeling van de pop poli? Zij kunnen je steunen met deze angst gedachten.

4 maanden geleden

Reactie op Mirvdh

Ik heb tegen hg aangezeten. Blij dat de medicatie toen net voldoende was om ...
Welke medicatie heb je geslikt als ik vragen mag? Ik hoop nog steeds op een perfect toverdrankje hahaha weet dat dit heel persoonlijk is. Bah tot 38 weken is echt verschrikkelijk! Bij mij was het dragelijk met 28 weken maar stopte met 32 weken. Fijn dat je je nu nog oke voelt en niet hebt hoeven te spugen, laten we hopen dat dat voorlopig blijft 🙌🏻

4 maanden geleden

Reactie op Suusje15

Bij onze nummer drie heb ik echt totaan de bevalling overgegeven... helaas. ...
Gek hoe verschillend dan dan is per zwangerschap. Terwijl er "hetzelfde" gebeurt in je lijf. Welke medicatie heb je bij nummer 3 geslikt? En had je er een beetje baat bij?

4 maanden geleden

Reactie op Suusje15

Voor wie interesse heeft (of zijn omgeving wil informeren)
Vind deze fb groep echt heel fijn. 😊

4 maanden geleden

Reactie op Mommytobe1008

Gek hoe verschillend dan dan is per zwangerschap. Terwijl er "hetzelfde" ge ...
Ja inderdaad! Dat moet ik even opzoeken... Ik weet wel dat er sinds 2022 in België weer een nieuw middel op de markt is, wat schijnbaar werkt. Ik ga dat even bespreken met de dokter morgen.

4 maanden geleden

Reactie op Mommytobe1008

Welke medicatie heb je geslikt als ik vragen mag? Ik hoop nog steeds op ee ...
Ik slikte emesafene. Heel soms spuugde ik er nog doorheen maar lang niet meer zo erg. En de misselijkheid bleef. Heb me echt ellendig gevoeld haha. Ik hoop dat je een betere zwangerschap mag ervaren ❤️

4 maanden geleden

Reactie op Mommytobe1008

Ben je toevallig ook onder behandeling van de pop poli? Zij kunnen je steun ...
Nee ben ik niet! Bij de eerste zwangerschap wel een paar keer bij een medisch maatschappelijk werker geweest. Ik ga dit gelijk even opzoeken

4 maanden geleden

Hoe voelen jullie je? De eerste vlagen van misselijkheid beginnen hier toch echt te komen. 😶 Zit te twijfelen om te bellen voor medicatie terwijl er iets in mij zegt stel het uit zolang het nog kan. 🙈

4 maanden geleden

Reactie op Mommytobe1008

Hoe voelen jullie je? De eerste vlagen van misselijkheid beginnen hier toch ...
Ik ben weer begonnen met emesafene vandaag. Ik ben sinds 4 dagen enorm beroerd weer. Kan niet aam warm eten denken zonder te kokhalzen. Dit word weer een lange zwangerschap ben ik bang