32 Reacties

19 dagen geleden

Ik ben afgelopen maandag geweest. Ze nemen de tijd voor je, luisteren goed en ze komen met hulp waar ik nooit aan gedacht had! Ik ben daar voor lichamelijke en geestelijke dingen geweest.

19 dagen geleden

Reactie op ZwangerVanIronWurm

Ik ben afgelopen maandag geweest. Ze nemen de tijd voor je, luisteren goed ...
Hoi! Heb je een berichtje gestuurd :)

19 dagen geleden

Ik heb nog geen idee. Ik sta wel op de wachtlijst.

19 dagen geleden

Hai. Ja ik馃榿

19 dagen geleden

Reactie op chanellvdk

Hai. Ja ik馃榿
Heb je een berichtje gestuurd

19 dagen geleden

Ja, bij het lumc. Ben erg tevreden馃槉 ze luisteren goed naar je, geven medicatie zonder gezeur en nemen je serieus

19 dagen geleden

Reactie op Mommytobe1008

Ja, bij het lumc. Ben erg tevreden馃槉 ze luisteren goed naar je, geven medic ...
Hoi! Heb je even een vriendschapsverzoek gestuurd

19 dagen geleden

Ik ben er geweest maar ik vond het tegenvallen. De verloskundige had mij doorgestuurd (op eigen verzoek) en zij legde mij uit dat ze mij daar echt konden helpen. Ik kon gelukkig wel snel terecht, had een gesprek met een klinisch verloskundige. Ik voelde mij niet heel erg gehoord en ze deed alsof mijn klachten niet heel serieus waren. Mijn klachten zijn dagelijkse angst inclusief paniekaanvallen. ze heeft mij uiteindelijk doorgestuurd naar de psychiater in het ziekenhuis (geen idee of deze op afdeling gynaecologie zit of dit gewoon een random psychiater is) Ik heb inmiddels mijn afspraak staan, hier zit 7 weken tussen van afspraak op pop-poli en afspraak psychiater. In tussentijd gebeurt er niets en moet ik het zelf maar uitzoeken. Ik ben benieuwd wat de psychiater kan doen, ik heb namelijk net een traject afgerond bij ggz.

19 dagen geleden

Reactie op lay88

Ik ben er geweest maar ik vond het tegenvallen. De verloskundige had mij do ...
Ow klinkt helemaal niet fijn, ondanks je traject dat je hebt afgerond word je dus niet serieus genomen.. Best gek?

19 dagen geleden

Reactie op lay88

Ik ben er geweest maar ik vond het tegenvallen. De verloskundige had mij do ...
Hier had ik een gesprek met se psychiater, gyneacoloog, kinderarts en kl verloskundige. En kan over 3 weken terecht bij de psychiater om mijn medicatie beter te bekijken.

19 dagen geleden

Reactie op mmmmmmm02

Ow klinkt helemaal niet fijn, ondanks je traject dat je hebt afgerond word ...
Vind ik ook! Ze zeiden ook dat ik anders maar weer terug daarheen moest gaan. Maar ze kunnen daar ook niets meer voor mij doen. Toen we het traject afrondde was de angst en paniek goed onder controle maar door de zwangerschap wordt het weer getriggerd. Ik heb namelijk vooral moeite met de controle loslaten over mijn lichaam en ben constant bang om ziek te worden (dit kan van misselijkheid tot doodgaan zijn). Ik denk dat ze mij wel wilde helpen maar ze deed alsof het wel meeviel want ik had toch handvatten gekregen bij de ggz. Nouja, inmiddels is de afspraak bij de psychiater bijna dus ben erg benieuwd

19 dagen geleden

Reactie op ZwangerVanIronWurm

Hier had ik een gesprek met se psychiater, gyneacoloog, kinderarts en kl ve ...
Dat hoor ik vaker en had ik zelf ook verwacht. De verloskundige had dit ook tegen mij gezegd. Ik denk dat dat ook beter was geweest, maar goed. Fijn dat jij zo snel al terecht kan!

19 dagen geleden

Reactie op lay88

Dat hoor ik vaker en had ik zelf ook verwacht. De verloskundige had dit ook ...
Ja, het had spoed omdat ik veel medicatie gebruik.

19 dagen geleden

Reactie op ZwangerVanIronWurm

Ja, het had spoed omdat ik veel medicatie gebruik.
Mag ik vragen wat voor medicatie je gebruikt? Ze begon bij mij wel direct over medicatie maar wil dat liever niet. Ik heb dit tot nu toe altijd kunnen voorkomen en red het door middel van goede ademhalingstechnieken en mijn negatieve gedachtes om te zetten in positieve. Ik vind dit nu ik zwanger ben wel veel meer een uitdaging. Maar heb haar gezegd dat ik het eerst zelf wil proberen. Zitten er ook risico鈥檚 aan de medicijnen?

19 dagen geleden

Reactie op lay88

Ik ben er geweest maar ik vond het tegenvallen. De verloskundige had mij do ...
Heej , ik kom uit een traject bij 1np omdat ik angst en paniekaanvallen had. Had een team aan dames die me met verschillende soorten hielpen. Elke vorm hielp wel iets maar niet voldoende. Tot ik de optie kreeg om brainspotting te proberen. Heeft mij echt overal vanaf geholpen , had verschillende trauma's,/angsten. Emdr e.d. deed het bij mij allemaal niet.

19 dagen geleden

Reactie op lay88

Mag ik vragen wat voor medicatie je gebruikt? Ze begon bij mij wel direct ...
Antidepressiva, zenuwpijnstiller, hart medicatie, tramadol, bloedverdunner, maagbeschermer en calcium. Het risico van de eerste drie is een kleinere baby. Maar hij loopt nog op de gemiddelde groei lijn, hij heeft er nog geen last van.

19 dagen geleden

Reactie op ry2024

Heej , ik kom uit een traject bij 1np omdat ik angst en paniekaanvallen had ...
Interessant! Ik heb het even (snel) opgezocht. Wat fijn dat het jou zo goed geholpen heeft! Weet je toevallig of het ook helpt wanneer je je nog steeds bevind in stressvolle situaties? Het is namelijk een beetje ingewikkeld bij mij. Ik heb dagelijks te dealen met een narcistische, agressieve ex waarmee ik een dochtertje heb. 馃様

19 dagen geleden

Reactie op ZwangerVanIronWurm

Antidepressiva, zenuwpijnstiller, hart medicatie, tramadol, bloedverdunner, ...
Dat is heel wat! Ze vroegen of ik openstond voor antidepressiva. Ik heb gezegd dat ik niet direct nee zeg maar ook niet direct aan die medicijnen wil.

19 dagen geleden

Reactie op lay88

Dat is heel wat! Ze vroegen of ik openstond voor antidepressiva. Ik heb ...
Snap ik! Toen ik daarmee begon kreeg ik het om twee redenen, daardoor ben ik het wel gaan slikken, toen was ik niet zwanger. Het helpt tegen overprikkeling van mijn longcovid en tegen mn depressie .

19 dagen geleden

Reactie op lay88

Interessant! Ik heb het even (snel) opgezocht. Wat fijn dat het jou zo go ...
Eh ik stuur je even een verzoek