17 Reacties

één maand geleden

Kan komen door de grote lichaamsslagader die daar zit en dan wordt dicht gedrukt. Kun je duizelig van worden maar ook misselijk/braakneigingen

één maand geleden

En aan de rechterkant zit je maag, als je daar op ligt kan je misselijk of maagzuur krijgen.

één maand geleden

Ik geloof dat zelfs wordt aanbevolen op je linkerzijde te slapen.

één maand geleden

Ik heb het andersom,, ik sliep altijd op m’n linkerzij maar sinds ik zwanger ben slaap ik bijna alleen nog maar op m’n rechterzijde.. meestal voel ik me raar als ik op links draai maar af en toe lukt het wel

één maand geleden

Sliep alrijd rechts totdat ik las dat links juist goed is. Ik heb het bed gedraaid waardoor ik nu op mijn linkerzij slaap (en alsnog met m’n rug naar m’n vriend toe slaap)

één maand geleden

Mijn verloskundige zegt dat het niet uitmaakt of je nou op zij of rug slaapt(of op welke zijde) Zolang je maar niet op je buik ligt.ik Ben een rechterzijde+ rug slaper, geen last van misselijkheid of maagzuur

één maand geleden

Reactie op ZwangerVanIronWurm

En aan de rechterkant zit je maag, als je daar op ligt kan je misselijk of ...
Je maag zit links, dus dat gaat niet op helaas haha.

één maand geleden

Misschien is het een idee om met een zwangerschapskussen te slapen.. ik gebruik hem weer sinds deze week en slaap weer heel rustig

één maand geleden

Kan vena Cava syndroom zijn (heb je vooral op je rug maar kan je ook op je rechterzijde hebben), ik had dit ook tijdens mijn eerste zwangerschap en nu begint het ook stilaan weer op te komen als ik op mijn rug lig. Dit komt wel meestal pas als je kindje al wat groter is dus voor het begin van je zwangerschap kan dat geen verklaring zijn denk ik 🤔

één maand geleden

Reactie op Manoukkruiderink

Je maag zit links, dus dat gaat niet op helaas haha.
O god ja.. ben helemaal in de war. Links slapen heeft dat effect.

één maand geleden

Reactie op KikiVos1

Mijn verloskundige zegt dat het niet uitmaakt of je nou op zij of rug slaap ...
Waarom mag je van jouw Vk niet op je buik liggen? Ik lees overal dat dat gewoon kan…. (Ook al doe ik dat zelf niet). Online lees ik alleen maar dat alle slaapposities veilig zijn, zolang het voor jou prettig voelt. En het kan dus idd zo zijn dat op je rug slapen misselijkheid en duizeligheid etc veroorzaakt ivm de slagader waar het gewicht van de baby op drukt, wellicht kan dat ook met op je rechterzij slapen, en dat op je buik liggen op een gegeven moment niet prettig meer is voor jou. Ik heb erg baat bij rugmassages ivm chronische klachten, en struggle nu wel om dan op mijn buik te gaan liggen omdat het gewoon zielig voelt 🙈 maar schijnbaar mag dat gewoon, dacht ik…

één maand geleden

Reactie op ZwangerVanIronWurm

O god ja.. ben helemaal in de war. Links slapen heeft dat effect.
Hahaha laten we het houden op een zwangerschapsbrein 😂

één maand geleden

Reactie op Manoukkruiderink

Hahaha laten we het houden op een zwangerschapsbrein 😂
Laten we dat maar doen ja.. heb ik toch nog een zwangerschaps symptoom

25 dagen geleden

Ik word ook vrij snel misselijk als ik op mijn rechterzij ga liggen. Had ik de vorige twee zwangerschap niet, als ik het me goed herinner. Maar deze zwangerschap heel duidelijk verschil tussen links en rechterzij . Meestal heb ik er geen last van en ga ik gewoon op links liggen en val ik vrij snel in slaap. Maar op avonden dat ik lang wakker lig heb ik echt de behoefte van houding te wisselen. Ik ga dan soms toch even op mijn rug of rechterzij liggen (soms helpt een rennie, tegen het maagzuur), maar dan verander ik daarna toch vrij snel weer terug naar links. Wel typisch vind ik, maar prettig om te lezen dat anderen dit ook ervaren. (En het dus niet heel gek is dat ik dit nu heb XD)

25 dagen geleden

https://www.24baby.nl/zwanger/gezondheid/zwanger-slapen-met-buik/ Toevallig vandaag dit artikel over gelezen. Als je je niet lekker voelt worden op je rug of je rechterzij dan is het goed om van houding te veranderen.

25 dagen geleden

Hoi, ik kan nu nog op alle manieren liggen behalve op mijn buik. Maar bij mijn vorige zwangerschap lag ik op her laatst ook voornamelijk op mijn linkerzij. Op mijn rug vooral voelde het alsof het gewicht van mijn buik al heel snel op al mijn organen drukte en alsof ik ook niet goed genoeg kon ademen. Ik kan me niet herinneren hoe het voelde op mijn rechterzij, maar ook niet helemaal goed in ieder geval 😅 Dat kon wel even maar niet lang. Linkerzij was veruit het beste

25 dagen geleden

Ik slaap juist op mn rechterzij heel goed. Word misselijk als ik op linkerzijde slaap